מאיר דוידי על אופניים ובטיחות בדרכים

מאיר דוידי טיפים לרכיבה על אופניים

 

מאיר דוידי – זהירות בדרכים גם ביום הכיפורים

יום כיפור הוא חג האופניים של הילדים וכצידי שנה הורים רבים ירכשו לילדיהם את האופניים הראשונים או יחליפו את האופניים הישנים בחדשים או שפשוט יוציאו את האופניים מהמחסן אחרי הפסקה של שנה. כאן מאיר דוידי הורה, נהג ואחד שמאד דואג בכל הנוגע לשמירה על הילדים ולהקפדה על בטיחות בדרכים.

מאיר דוידי אופניים לילדים ליום כיפור

מצאתי לנכון לפרט לכם כאן את כללי הזהירות ברכיבה על אופניים ואת הכללים לבחירה והתאמה של אופניים לקראת יום הכיפורים, בלי להתייחס ליבואנים השונים שיש בשוק.

זה נכון, כולם אוהבים לרכוב על אופניים אבל חשוב מאד להקפיד על כללי בטיחות לא רק לאורך השנה אלא במיוחד ביום הכיפורים שבו אלפי ילדים יוצאים לכבישים ופוגשים שם הולכי רגל ורוכבים מנוסים יותר או מנוסים פחות. בכלל חשוב להיזהר בדרכים ולהיזהר מאופניים חשמליים שעלולים לפגוע ואף יותר.

אני ממליץ להורים שעדיין לא רכשו אופניים או זקוקים לבדיקה/תיקון להקדים ולהגיע לחנויות המורשות כדי לחסוך זמן וכאבי ראש. אף אחד לא רוצה שהילד שלו יבכה בגלל שאין לו אופניים לרכב עם החברים.

רכיבה על אופניים אפשר להתחיל בכל גיל – החל מגיל שנתיים וחצי – שלוש וגילאים בוגרים.  מה שהכי חשוב באופני ילדים הינו וודא שהילדים ירגישו בהם נוח ולא פחות מכך יהיו מוגנים ומצוידים בקסדה. קצב הגדילה של ילדים מהיר ולכן חשוב לקחת בחשבון את העובדה שאופני ילדים מחליפים בזמן קצר יחסית. חשוב שילדים ירגישו בנוח ברכיבה ולא ירכבו על אופניים גדולים או קטנים למידתם.

אופניים שאינם מתאימים הם סיכון בטיחותי – ילד אינו יכול לשלוט באופניים הגדולים ממידתו, אין באפשרותו לנהוג בהם ביציבות, לעצור או לרדת מהם בבטחה. רכיבה לאורך זמן על אופניים גדולים מדי תביא לכאבים אשר יכולים להוביל לנזק גופני בלתי הפיך.

מכיוון שילדים מחליפים אופניים בתדירות גבוהה הדגמים המיועדים להם זולים ביחס לאלו המיועדים לבני נוער ומבוגרים.

התאמת מידת האופניים נעשית בהתאם לגובה הילד וביחס לקוטר החישוק הנמדד באינצ'ים:

קוטר חישוק "12  – גילאי  3-2  גובה: 80 עד 90 ס"מ

  • קוטר חישוק "14  – גילאי 4-3  גובה:  100-90 ס"מ
  • קוטר חישוק "16  – גילאי 5-4 גובה: 110-100 ס"מ
  • קוטר חישוק "18  – גילאי 6-5   גובה: 120-110 ס"מ
  • קוטר חישוק "20  – גילאי 7-6   גובה : 130-120 ס"מ
  • קוטר חישוק "24  – גילאי 10-8   גובה : 130-150 ס"מ
meirdavidi
מאיר דודי, אוהב את החיים היפים, אוהב לבלות, לקרוא ולטייל. מאיר דוידי, נהג, מטייל בעולם, אוהב אוכל טוב בבלוג הזה שלי אדבר על כל מה שמעניין אותי ואני מקווה שגם אתכם. מאיר דוידי, גרוש, חי על הקו של ישראל ואירופה.