מאיה נגרי וקום אי פו – סקירת קולקציות אביב/קיץ 2016

נגרי משיקה שני קווי אופנה חדשים לצד החנות המקוונת ובקום איל פו מצהירים: "אני לא מדידה" ופאק… על מי שמנסה לקבוע לי אחרת!

בחורה עם מחשב נייד

מאיה נגרי אביב קיץ 2016 צילום גיא כושי ויריב פיין _1 מאיה נגרי -קיץ 2016 – שמלה עם חגורת מותן פיסולית היוצרת צללית טוליפ

מנועים קדימה – מאיה נגרי –קיץ 2016

מאיה נגרי חוגגת 12 שנה למותג המצליח והיא עדיין עם מנועים במלוא הכוח קדימה. בית האופנה שלה עשה בשנה שעברה פריצה משמעותית לשוק הבינלאומי והמותג מאיה נגרי, נמכר עתה בכ-66 חנויות ברחבי ארה"ב וכן באתר האון ליין החדש. בימים אלה לצד הקולקציה הקלאסית והמשוכללת שלה, היא מציגה עוד שני קווים חדשים המתווספים למותג: קולקציית ONE by MayaNegri וקולקציית BASIC.

ONE היא קולקציית בת שישה פריטי יוניסקס בלבד בצבעי בסיס, של שחור, לבן, דנים ומשבצות והיא מודולרית באופיה, כך שאפשר להרכיב ממנה 14 מערכות לבוש שונות. המטרה היא להנגיש את המותג הן ברמת המחיר והן מבחינת העיצוב, לקהל צעיר יותר המחפש אופנה עדכנית ואיכותית והקולקציה תימכר בחנות המקוונת בלבד. הלוק של קולקציית קפסולה ONE הוא ספורטיבי ורענן עם סריגי רשת וקפוצ'ונים, פה ושם קצוות פרומים וגזרות שהן מעט אובר סייז אך בצורה מידתית. התוצאה היא לוק קולי עכשווי, המתאים לקהל הצעיר אליו הוא מיועד.

את קולקציית הבייסיק יצרה מאיה אחרי שהתבקשה שוב ושוב ע"י לקוחות וחברות, לייצר פריטי בייסיק שהייתה מעצבת לעצמה. כל הפריטים בקולקציה עשויים 100% כותנה ועוברים תהליך המקנה לבגד מראה מכובס ולא מתאמץ. בין הפריטים שמלות מקסי בגזרת טי שירט, חולצות טי, גופיות וטייצים.

אבל כמובן שהקולקציה הקלאסית היא הקולקציה המרכזית של מאיה נגרי וזו שנושאת את חתימת ידה המובהקת. הסגנון האקסקלוסיבי האופייני לה, מעוצב העונה בהשראת עולם היוגה שאהוב עליה כדרך חיים וגם כתפישת עולם המכוונת לקבלה עצמית, חיזוק והכרת הגוף. באופן מעשי תרגמה נגרי את הערכים האלה לקולקציה נינוחה בקווים מינימליסטיים, בדים רכים, חלקם נוזליים וגזרות הרחוקים מהגוף. אף פריט לא צמוד מידיי ויחד עם זאת הגזרות מדויקות ומחמיאות, למרות הפרופורציות הלא שגרתיות בחלק מהדגמים. נגרי מקפידה מאוד על עניין הגזרות ולדבריה, כל דגם נמדד גם על דוגמנית וגם על גזרת הלקוחה.

צבעוניות קולקציית מאיה נגרי לאביב/קיץ 2016, נעה בין גווני מונו כרומו כניוד, לבן, אפור, פודרה, אבן, וגווני הג'ינס המשופשף, לצד צבעוניות קיצית עזה בכתום, פוקסיה, תכלת במספר טונים של גוונים, כחול אינדיגו וכסף מטאל וגם פרינטים עדינים הנראים כמו משיכות מכחול, שנעשו ע"י אמן שוויצרי בשם אולריך שנגרי עובדת איתו בשת"פ.

מאיה נגרי -קיץ 2016

פריטי הקולקציה הקלאסית מחולקים לפריטי יום וערב ותקצר היריעה מלהזכיר את כל הפריטים המוצלחים, שסחטו אנחות התפעלות מהנוכחים בפרזנטציה. ובכל זאת: חצאית בגזרת A עם כיסים בכתום עז, שמלת החולצה בורוד פוקסיה מחמיא וטרנדי, שמלת מקסי מבד קרפ דק, בדוגמת פליסה, בכסף מושחר – מעלפת – אין מילה אחרת, לאלה מכן שיש אירוע הקיץ המצריך שמלת ערב מרשימה, זו השמלה. האוברולים המצוינים מבד קרפ נוזלי, שיוצרים צללית רכה ואלגנטית שמאיה עצמה עם גזרתה הגבוהה והדקה, היא הדוגמנית הטובה ביותר שלהם וסט של שמלה עם מעיל תואם, שיכלו בקלות לככב בכל כתבת אדיטוריל של מגזין אופנה בינלאומי, מבד סקובה לבן. השמלה נקשרת במותן במעין חגורת עבה, היוצרת צללית טוליפ ומראה פיסולי.

מאיה נגרי אביב קיץ 2016 צילום גיא כושי ויריב פיין _5   מאיה נגרי אביב קיץ 2016 צילום גיא כושי ויריב פיין _7 שמלת פליסה בכסף מושחר מאיה נגרי -קיץ 20161 מאיה נגרי ONE אביב קיץ 2016 צילום דודי דיין _05 מתוך קולקציית ONE מאיה נגרי ONE אביב קיץ 2016 צילום דודי דיין _03 מתוך קולקציית ONE מאיה נגרי DENIM אביב קיץ 2016 צילום דויד חברוני _03  מאיה נגרי DENIM מאיה נגרי DENIM אביב קיץ 2016 צילום דויד חברוני _11  מאיה נגרי DENIM *

טווח מחירים הקולקציה הקלאסית: 

מכנסיים: 290-920 ₪; אוברולים: 990-1190 ₪; טי-שירטים: 390-590 ₪; חולצות אריג: 590-890 ₪; שמלות: 790-1490 ₪;  ז'קטים ועליוניות: 650-1150 ₪

BASIC – טווחי מחירים הקולקציה: 250-590 ₪

ONE – טווחי מחירים הקולקציה : 220-380 ₪

ניתן להשיג ברמת אביב – מרכז שוסטר, רחוב אבא אחימאיר 17, רמת אביב, רוטשילד- מגדל רוטשילד 1, רח' אחד העם 10, תל אביב, כיכר המדינה – ז׳בוטינסקי 132, פינת ה׳ באייר, תל-אביב, זיכרון יעקב – המייסדים 49, זיכרון יעקב, תל אביב עודפים – תל גיבורים 5, תל אביב.

 צילומים: גיא כושי ויריב פיין, דודי דיין (קולקציית ONE) ודויד חברוני (DENIM)

*

Comme il faut  -קולקציית קיץ 2016

resized_22500001

אחרי מספר עונות, בהם הציגו קום איל פו את הקולקציות שלהם בפני מבחר עיתונאים מצומצם, קולקציית אביב/קיץ 2016 הוצגה במסגרת אירוע עתיר מוזמנים בערב, עם גביעי יין קסטל משובח – קום איל פו! בחנות הדגל המוארת בנמל ת"א. מי שלא דילג ישר ליין ושם לב למיצג שבחלון הראווה, יכול היה להבחין בכתובת: "Fuck the Golden Ratio" שהבהירה כבר בכניסה, כי בקום איל פו מצפצפים על יחס הזהב הקובע נוסחה מתמטית ליופי המושלם. שרון דאובה המעצבת המוכשרת, התחילה את העבודה על הקולקציה מתוך חשיבה על היחס הזה, המודד פרופורציות אידיאליות ומכתיב לנו בעצם מהו יפה וכפועל יוצא, החליטו בקום איל פו שהנושא השנתי שלהם ב -2016 יהיה : Measure Me Not –התרסה כנגד מי שקובע אמות מידה אליהן אנו נדרשות להתאים את עצמנו, אם בגוף ואם באורח החיים. "אני לא מדידה" אומרים בקום איל פו ופאק… מי שקובע לנו מהו יפה ע"פ נוסחה שמחייבת את כולנו להתאים אליה.

הדיסוננס נוצר כמובן מול הבגדים, שנתפרים ע"פ פרמטרים קשיחים של מידות ופרופורציות, אבל זה בדיוק היה האתגר של דאובה, ששאפה להפוך את התפיסה העומדת בין הגוף והבגד, כך שבמקום שאנחנו נתאים את עצמנו, הבגד יתאים לנו. את זה היא עשתה עם גזרות גיאומטריות רחוקות מהגוף, אשר מייצרות התייחסות ישירה לעולם המתמטי המדיד ומצד שני, מאפשרות לגוף להיות כפי שהוא מבלי לכבול אותו לבגד. למשל בסדרה של שמלות קיץ צבעוניות ללא שרוולים או בז'קט קיציי מבד קרפ רך, שחלקו התחתון תפור מבד נוקשה, המעניק לו מראה גיאומטרי קופסתי המייצר ריחוק מהגוף.

חליפה עם נקודות

אלמנט משמעותי נוסף שבלט בקולקציה, הוא השימוש בבדים חדשניים בטכנולוגיה מתקדמת ובשילוב מסורות עתיקות המדמות עבודת יד. לדוגמה: הבד הכחול הכמו מקומט של שמלה וסט מכנסיים עם טופ תואם, שמלה מבד שקוף עם פסים צבעוניים שנראו כמו הדפס סימני קידוד ובד דו-שכבתי, עשוי רשת בדוגמת תחרה, שמתחתיו בצבצה שכבה עשויה חומר שקוף וקשיח. השימוש בבד הנוקשה העניק מראה פיסולי לטופ אוברסייז בגזרה טרפזית והבד היה כ"כ מעניין ובולט בייחודו, שעוד לפני התצוגה עצרתי את אחת מרקדניות להקת בת שבע שהשתתפו במופע הנלווה, כדי לבחון מקרוב את השמלה שלבשה מהבד הזה.

מעבר לאג'נדה הנ"ל המנומקת היטב – כמו תמיד אצל קום איל פו – דאובה יצרה קולקציה מהודקת ויפה, ששמה דגש גם על אלמנטים מחויטים כחלק מה DNA המסורתי של קום איל פו, אך כדרכה, היא השכילה להעניק להם נינוחות נונשלאנטית שיצרה פריטים מוקפדים בסטייל נקי ויחד עם זאת קליל ולא מתאמץ. אלמנט נוסף שבלט לטובה זו הצבעוניות שהבליחה בכתום וכחול עזים בעיקר בסדרה של שמלות הקיץ המקסימות ופרינט נקודות, שהופיע בין השאר על חליפה של ז'קט מחויט עם צווארון סיני ומכנסיי סקיני צמודים.

באשר לסוגיית המחיר, שתמיד יש מי שמעיר עליו כשמדובר בקולקציות של קום איל פו, אין לי כוונה לסנגר על המחירים אלא רק לציין, שאחד ההבדלים המרכזיים בין המעצבים לרשתות האופנה הגדולות, הוא השימוש בבדים איכותיים ויקרים כמו אלה שקום איל פו עושה בהם שימוש, לעומת השימוש בבדים גנרים וזולים ברשתות. חזאית הטרנדים לי אדלקורט קשרה את ההבדל הזה לגסיסתו של ענף הטקסטיל בעולם, כי השימוש בבדים מיוחדים ויקרים בעבודת יד הולך ונעלם, ע"ח אופנה מהירה הצורכת בדים פשוטים במטרה לייצר בגדים זולים. כלומר כשאתן קונות בזול, זה לא באמת מגיע בלי שמישהו, איפה שהוא, ישלם על זה מחיר. רק אומרת.

TK1A6236

IMG_6759

IMG_6909

TK1A6270

resized_IMG_6779

IMG_6761

TK1A6233

 

שמלה לבנה

טווח מחירים:

חולצות-  790-1390 ₪; מכנסיים-  890-1590 ₪; שמלות- 990-3990 ₪; ז'קטים ועליוניות – 590 – 3200 ₪

חנויות

האנגר 26, נמל ת״א; קניון רמת אביב קומה ב׳; שבזי 54, ת״א; ויצמן 1 רחובות; אוסישקין 44 רמת השרון; אחוזה 170 רעננה; מתחם ביתנ׳ס, ביתן אהרון

תמונות קמפיין קום איל פו: ניר שריג

תמונות מהתצוגה: שני סקרלט קגן

מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.