'מאוחר מדי'- משולש רומנטי חדש מאת קולין הובר

בחרתי לכתוב על הרומן מאת קולין הובר למרות שטרם תורגם כי הוא רודף אחרי ומעכשיו תחלקו עמי את 'השיר שלא יוצא מהראש'. משולש רומנטי חזק ואכזרי, רומנטיקה משולבת במתח ואלימות. הטוב, הרע והנערה?

too late 1

 

TOO LATE
Colleen Hoover
מאוחר מדי
קולין הובר
2016

 

too late 1

סלואן תצעד לגיהינום ובחזרה עבור אלו שהיא אוהבת.

והיא עושה זאת, מדי יום.

לאחר שמצאה את עצמה תקועה במערכת יחסים עם אסא ג'קסון המסוכן והמושחת, סלואן תעשה כל הנדרש בכדי לשרוד ולהתמודד עד אשר תמצא מוצא.

דבר לא יעמוד בדרכה.

דבר מלבד קרטר.

סלואן הוא הדבר הטוב ביותר שקרה אי פעם לאסא. אם תשאלו את אסא, הוא יגיד שהוא הדבר הכי טוב שקרה לסלואן. למרות התנגדותה של סלואן לאורח חייו המושחת, אסא עושה בדיוק מה שהוא צריך לעשות כדי להישאר צעד אחד קדימה בעסק שלו. הוא גם עושה בדיוק מה שהוא צריך לעשות כדי להישאר צעד קדימה לפני סלואן.

דבר לא יעמוד בדרכו.

דבר מלבד קרטר.

too late 1

בחרתי לכתוב על הרומן מאת קולין הובר למרות שטרם תורגם לעברית כי הוא רודף אחרי ומעכשיו תחלקו עמי את 'השיר שלא יוצא מהראש'. משולש רומנטי חזק ואכזרי, רקע חברתי קשה, הורים שלא תפקדו. רומנטיקה ומתח, אהבה ואלימות השזורים כחוט השני.

הספר מסופר משלוש נקודות מבט:  סלואן, קרטר, אסא.

הטוב, הרע והנערה? לא בדיוק.

בפועל, דמות ה'רע' הוא בעיני המרתקת בספר ולא יכולתי שלא לחוש סימפתיה, לעתים רחמים ורצון לעזור דווקא לה.

הובר הולכת כאן הרבה יותר רחוק מספריה האחרים ברמת הסצנות הגרפיות של ארוטיקה ושל אלימות.  זוהי דרמה רומנטית משולבת במתח כוסס אצבעות וסצנות על גבול הטרוף.

סלואן, הדמות הנשית הראשית גדלה אצל אם אדישה ולא מתפקדת. היא לומדת לשרוד מילדות ולדאוג לאח שנפטר ולאח בעייתי ומקדישה מעט מאוד לעצמה. היא דמות הקורבן ודמות השורדת. היא מקריבה עצמה עבור אחיה ובכך מגיעה לקולג' כשהיא חסרת ניסיון עם גברים. פשוט מעולם לא היה לה זמן אליהם. יש בה חוזק ומטרה אך מצד שני ביטול העצמי וכניעה לחיים של התעללות, השפלה וכניעה.

יש לה ולאחיה שפה משלהם בה זורקים מילים ללא כל משמעות וסדר וללא כל מחשבה מראש. חוש הומור משותף שגלש לשפה המשותפת שלה בהמשך, עם קרטר.

היא נעה על הרצף שבין כנועה ומשלימה עם גורלה המתאכזר אליה שוב ושוב ועל רקע זה, הנקמה שלה באסא הייתה אכזרית, מוזרה, אפילו דוחה ולא אופיינית למלאכית טובת לב ונשמה טובה. האכזריות הלכה רחוק מדי והקורא נותר פעור פה.

בתחילת הקשר עם קרטר היא חושבת שהוא שותף לפשע של אסא ולמרות זאת היא נמשכת אליו. וכשזהותו מתגלה לה היא מיד אוהבת אותו כאיש הטוב והמושיע. קצת לא אמין בעיני ולא מהודק עד הסוף.

too late 1

אסא, הגיבור שאנו אוהבים לשנוא. אך הדברים משתנים ומהתלים בנו לאורך העלילה. הוא נפש שסועה ומפוצלת, אינו מבחין בין טוב לרע. חיי בתחושה המתמדת שאלוהים והעולם חייבים לפצות אותו על ילדותו חדורת הסבל והוא מנצל את זה לרעה מכל זווית אפשרית. הוא פונה לחיי פשע, החברים שלו חיים תחת איום מתמיד, האישה שהוא אוהב היא סוג של שפחה והוא בז לעולם כולו. בשנתו הוא פתאום נראה כילד חסר ישע שמחפש אהבה, בישול ביתי ועוגת קוקוס.

סלואן היא אובססיה עבורו. אובססיה של האישה הטהורה. היא לא זונה כמו כל הנשים, מסר אותו החדיר בו ללא לאות אביו המתעלל מינקות, לצד אמו האדישה. אסא הוא טיפוס המתכנן כמה צעדים קדימה. מניפולטיבי ושקרן מושלם אך לדעתי, בדרכו שלו, הוא אהב את סלואן.

הובר חודרת לנימי נפשו המפוצלת והלא באמת שפויה בדרך כה משכנעת עד כי נדמה ששני סופרים כתבו את הספר. עד הרגע האחרון לא יכולתי שלא לחוש שהלב נחמץ עבור אסא למרות מעשיו האיומים. הסופרת יצרה בגאוניות דמות כה מורכבת שהקורא לא מסוגל לחרוץ דעה מוצקה וסופית עליו על הרגע האחרון.

too late 1

 קרטר/לוק

הצלע הרומנטית הטובה שעוזרת לסלואן להציל את עצמה. איש החוק, טוב הלב, לדעתה של סלואן, היא התכונה הסקסית הבולטת שלו. טיפוס המציל, השוטר במסווה מתבטא כדמות די שטוחה. אנו לא מתעלפים מהתרגשות מהקשר ביניהם והוא די "בדיוק ההפך מאסא" ופחות אישיות מרתקת בפני עצמה.

דמותו של אסא והכניסה המדהימה של הסופרת לנעליו עושים את הספר וזמן רב אחר סיום הקריאה לא נותנים מנוח. אין לי אהדה ומשיכה טבעית ל'ילד הרע', נהפוך הוא. אך אסא היה כל כך מורכב, מפוצל, משעשע, עמוס פחדים, רגשי נחיתות ושלל תסביכי ילדות שבמקום לשמוח התאבלתי עליו.

הסוף, בלי ספוילרים, קצת  מבולגן. הגיבורה פועלת לגמרי בניגוד לאופייה בסצנת "נקמה" שאינה נוחה ואף דוחה. כאשר הקורא מרגיש דחייה מהזוג הראשי של רומן רומנטי, זהו לא סימן טוב.

הדמות המרתקת, למרבה הצער, הוא אסא, החבר המתעלל. יחד עם הטרוף ורוע הלב, אישיותו מרתקת. הרקע שלו ושל אביו, כמו גם טבעת הפשע אותה הוא מנהל, הופכים את הסיפור למרתק ולעתים למשעשע. בסופו של דבר, אף מצאתי את עצמי מקווה שבסיום נקבל טוויסט מטורף לא פחות, לעלילה, בה הוא זוכה בנערה, אלמנט שרק היה מוסיף למקוריות.

35B9CA87-8FBF-4FF4-83B3-0507272E1568.png_zpsqblr69cr

“You hold a fucking door open for a girl; she automatically thinks you´re a gentleman. She thinks you´re the type of guy who would treat his mother like a queen. Girls see guys with manners and think there is no way they could be dangerous.
I held every fucking door open for Sloan that I could find.” 

ASA― Colleen Hoover, Too Late

”Do you love me?” I carefully whisper the words against her mouth. “Or are you a whore?” 

ASA― Colleen Hoover, Too Late

“He's not safe. He's the shark-infested deep end of the sea and if I agree to go out with him, I'd be walking the plank, right off the boat and into his dark depth. How am I supposed to do that when I don't even know if I can swim?”

Sloan― Colleen Hoover, Too Late

"And that's where love finds you… in the tragedies." 

Carter― Colleen Hoover, Too Late

"Worries flow from her lips like the random words that flow from her fingertips. I reach out and try to catch them, clenching then in my fists, wanting nothing more than to catch them all." 

Carter― Colleen Hoover, Too Late

שלושה כוכבים

הספר נכתב במקור כפרויקט צדדי של המחברת. הוא הופיע בעבר על פלטפורמות אחרות תחת אותה כותרת, אך מאז נערך ועוצב מחדש  לדפוס. תוכן הספר הזה הוא בוטה יותר מאשר בספריה האחרים ומומלץ לקוראים בני 18 ומעלה.

הסופרת מופיעה ברשימת רבי המכר של ה'ניו יורק טיימס'. ספריה 'אהבה מכוערת ו 'בקצב הלב' תורגמו לעברית. כתבה ספרים רבים שטרם תורגמו.

לרכישה:  https://www.amazon.com/Too-Late-C-Hoover/dp/1540324168 
הקולאג' מהאתר:  https://thecrazyworldofabooklover.wordpress.com
 
 
 

רוית ליפשיץ ציון- בלוג בסגנון והשראה
רומנטיקנית חסרת תקנה בעלת תשוקה ואהבה לעולמות העיצוב, הספרות, אמנות, אופנה, טרנדים ומגמות, תערוכות בעולם. בלוגרית רב- תחומית, יוצרת וכותבת תוכן, עיתונאית עיצוב, סופרת, מוזיקאית. רומן הביכורים שלי: "אהבותיה של אמה" יצא לאור בהוצאה עצמית בשנת 2018 והפך לרב מכר. נשואה ואם לחייל ולחיילת הממשיכים את דרכי האמנותית.