לשבור את הכינור

כשהקטנה גילתה שבאנו לתזמורת היא התחילה לנוע בחוסר נוחות בכיסא. כשהשחקנית נכנסה היא שאלה "אמא,זו רינת?" ואז הבנתי את חומרת המצב

שני קונצרטים ביום אחד זה הרבה יותר מכל הספק שאי פעם חשבתי עליו. את הקטנה לקחתי בבוקר לקונצרט "תיבת הנגינה של נוח". סיפרתי לה שאנחנו הולכות להצגה, למען ההגינות מרוב לחץ בעבודה בקושי קראתי לאן הולכים עד שהתנעתי את האוטו.

הקטנה בת 5 ועדיין מוכנה ללכת איתי למקומות מפתיעים, מה שלחלוטין לא היה עובר אצל הבן 8, מה שמוכיח שצריך להתחיל כשהם ממש קטנים. אז כשהיא גילתה שזו תזמורת היא התחילה לנוע בחוסר נוחות בכיסא. כשהשחקנית נכנסה היא שאלה "אמא,זו רינת?" ואז הבנתי את חומרת המצב, כלומר חומרת החינוך המוזנח שלי שלא לקחת את הבת השנייה להצגות כי כבר השקענו בראשון.

5

למזלי הרב השחקנית עינת אזולאי הייתה מקסימה מאין כמוהו והצליחה להחזיק ביחד עם התזמורת הקאמרית הישראלית את מלוא תשומת הלב של הילדים. הכלים ניגנו יחד בהרמוניה עם הסברים מאירי פנים של המנצחת סיוון אלבו בן חור על מושגי המוזיקה והכלים השונים, מה זו הרמוניה, ואיך החיות נכנסו בצמדים לתיבה כמו שבתזמורת יש שני כלים מכל סוג, כמו שאמא ואבא חותכים סלט ומכינים חביתה לארוחת ערב בהרמוניה. והמושגים המוזיקליים התערבבו עם הסיפור והחיים כשהכלים הפכו לקולות החיות שנכנסו לתיבה אותם היו צריכים הילדים לנחש.

2 3

הקטנה חזרה הביתה באושר רב ובתמימות הילדותית שלה לא הצליחה להבחין שסבא וסבתא ואבא אמרו לה, "מה היית בקונצרט וגם נהנית מזה?" במבט כל כך מופתע. ואני נשבעתי לעצמי לעשות הכל כדי שהילדה שלי תדע ש"מעבר לקשת" שייך למחזמר "הקוסם מארץ עוץ" ולא לפרק הסיום "אלישע" עונה 3.

4

בערב בוירטואוזיות אמהית חסרת מעצורים, זרקתי את הקטנה עם הוקרקינט הורוד החדש שלה למחנה אימונים אבא ויצאתי חסרת ציפיות לקונצרט התזמורת הקאמרית הישראלית בשוני בנימינה. בחיי שכדאי שאתחיל לקרוא מראש לאן אני הולכת מעבר לכותרת. חשבתי שאוריד את ממוצע הגילאים בקהל, אז חשבתי. זה התחיל בעדינות קלאסית הקאמרית מבצעת קווין ואז העדינות נגמרה.

pic 6

לבמה עלו אוליב ולהקת רוקוויל שנתנו מופע סוער ומרגש, אוליב גילם את פרדי מרקורי כשחקן זמר זיקית על הבמה. 45 מוזיקאים על במה אחת, להקת רוק זמרות ליווי והתזמורת הקאמרית הישראלית הקפיצו את הקהל ואני כל כך הצטערתי שהילדים שלי לא איתי גם בקונצרט של הערב.

7+

גם ניסיתי לצלם וידאו אבל לא הצלחתי להפסיק לרקוד, קשה לקחת את העבודה ברצינות כשנהנים כל כך. בסוף אוליב הציע לקהל לבחור את הלהקה שהתזמורת הקאמרית הישראלית יבצעו בשנה הבאה, קולדפלי,פינק פלויד עם מקטעים קצרים של אילתורים בהם התזמורת ניגנה כמעט כל מה שהקהל ביקש. רק את טודו בום הם סירבו. כנראה שיש להם גבולות.

את המנצחת "סיוון אלבו בן חור" מהבוקר אתם מזהים?

pic 5

וגם התזמורת הקאמרית הישראלית לא השתנתה.

9

זה רק הרקע שהפך לאדום

pic2

 בבוקר הראיתי לגדול באיזה קונצרט מגניב הייתי אתמול, הוא היה סקפטי אבל הילדים המזמרים על הבמה בשיר הסיום We are the champions  והילדים הקופצים בקהל על גבות ההורים גרמו לו להגיד ,בסדר אני אנסה איתך בפעם הבאה, אני מכיר את השיר הזה מהכדורגל. אין ספק שניקוד החינוך שלי הגיע ממש נמוך בשבת הזו, מיד בודקת מתי הקונצרט הבא, יש לי חלון הזדמנויות צר מאוד שבו הם עדיין חושבים שאמא מגניבה.

למהירי החלטה הקונצרטים הקרובים הבאים הם :

שלמה גרוניך, מיכה שיטרית ואלי מגן  – שרים מירון איזקסון

12/7 (ד') 20:30 במוזיאון תל אביב לאמנות, אולם רקנאטי

13/7 (ה') 20:30 במוזיאון תל אביב לאמנות, אולם רקנאטי

מחיר: 100-180 ₪

ולקלאסיים: קונצרט סיום עונה "גראנד פינאלה" עם הסולנים המובילים של תזמורת ברלין

26/7 (ד') 20:30 במוזיאון תל אביב לאמנות, אולם רקנאטי

27/7 (ה') 20:30 במוזיאון תל אביב לאמנות, אולם רקנאטי

מחיר: 100-180 ₪

כרטיסים באתר או בטלפון

TICKETS.ICO.CO.IL 03-5188845

———-—-—xxxxx——————

 הבלוג מדבר גם אנגלית בכתובת הזו

בואו להיכרות אישית באתר הבית שלי

יותר אישי תוכלו לקבל בערוץ היוטיוב שלי

והכי מעודכן האינסטגרם שלי

עינבר שחק
עיצוב משנה מציאות ,השפעות הפוליטיקה העולמית על שוק הצרכנות והאופנה. עינבר שחק מעצבת טקסטיל ותכשיטים בינלאומית בוגרת שנקר, מציגה בתערוכות עיצוב תכשיטים באירופה וארה"ב.מתמחה בייצור ושיווק תכשיטים לחו"ל. http://www.inbarshahak.com/about/