לרחף בין החוטים | אריק אפק | תערוכת יחיד

שבע שנות תחביב ותריסרים רבים של פסלונים שחולקו לחברים, הפכו את הפיסול בחוטי מתכת למקצוע.

בחורה עם מחשב נייד

לרחף בין החוטים | אריק אפק | תערוכת יחיד

פיסול בחוטי מתכת WIRESCULPTOR

נעילת התערוכה ב 16.5.13

אוצר: ד"ר אנטון בידרמן

"ביקרתי בתערוכה של אריק אפק ונפעמתי מהיצירות.
במיוחד מהפסל הגדול הממלא את החלל בצורה כל כך מעניינת ומושלמת.
היצירות של אריק הן בעלות נפח, נקיות, מינימליסטיות ובעלות אמירה חזקה.
אהבתי את החלל והשימוש בו להעצמת היצירות. רואים שמאחורי כל יצירה
הושקעה מחשבה רבה, רעיון ופילוסופיה שבסופו של תהליך הובאו בתמציתיות
ובהירות".  (נעמי ברקוביץ, פסלת)

לפני שלוש שנים, אחרי הרבה שנים וניסיון בתחום הרכש, קיבל אריק החלטה לגבי הסבה מקצועית. שבע שנות תחביב ותריסרים רבים של פסלונים שחולקו לחברים וקולגות, הפכו את הפיסול בחוטי מתכת למקצוע.
כיפוף, פיתול, סיבוב, ליפוף, של חוט אחד רציף או בשילוב של חוטים. יצירות דו ותלת מימד, מרישום עדין ועד לפסל בנפח מלא, וכן שילובים עם חומרים וטכניקות אחרות.

אריק פועל מיתוך הרצון ליצור אמירה שתרגש את הקהל ובעיקר את אלו המגיבים בחשדנות לחוטים.
לדבריו, "הכל התחיל באינסוף פגישות ארוכות ומתישות. באחת מהן, מצאתי עצמי מול ערימת אטבים וכמו כל אחד אחר, פתחתי אותם. עם ערימה ביד, התחלתי לכופף ו… יצא משהו! קטן, מצ'וקמק, אבל פסלון! (חוץ מידיים מלאות חורים..) ניסיון נוסף עם פלאייר, ועדיין לא היה לי הרבה מושג אבל… אחרי כמה ניסיונות, הייתה לי כבר תעסוקה לכל הפגישות! ערימת אטבים בכיס, פלאייר ביד והתחלתי לגבש לעצמי טכניקות פיסול. כל השאר הוא כבר היסטוריה…"

מתוך דברי אוצר ד"ר אנטון בידרמן:
המפגש של האמן עם תהליכי האמנות מפתיע, מרגש ומעלה שאלות על אותן מחשבות המוליכות אל אמירתו  "השמיים הם החוט".  אריק אפק מגיע לאמנות מתחום ההנדסה והניהול הבכיר שיסודם בערך הפונקציונאלי והכלכלי ולהן פרמטרים מובחנים ומוגדרים.

קו העיפרון וקו חוט הברזל מוליכים למפגשים בין שטח למרחב. הרישום כגרפולוגיה וכתב יד  היוצר והמרשם כמשמעויות הדימוי. על ההבדלים בין קו העיפרון לרישום או פיסול בחוטי המתכות הוא המעבר בין הדו-מימד לתלת-מימד. בעיפרון קושרים את מישור הנייר ובחוטי מתכות תופרים את חלל האוויר.
במסה שכתב אפק על ההבדל בין עיפרון לחוטי מתכת הוא מציין ערכים פורמליסטים הלקוחים מהידע ההנדסי ועוברים טרנספורמציה לעולם האמנותי. בין ההבחנות היותר תקפות בטיעוניו הם המכניזם שבתהליכי היצירה ובחיפוש אחר צורות קונקרטיות הנבנות מדרגות  הפשטה משתנות.
התערוכה בוחנת אותנו הקהל תוך בחינה מקבילה של החוט, החומר על מצביו השונים.
מומלץ מאוד !

שעות פתיחת הגלריה:
ימים: ב,ג,ד,ה : 12:00 – 9:00  |  20:00 – 17:00
מתחם יד לבנים, הנשיא ויצמן 44, פינת רוטשילד, חדרה | טל' 04-6325169