לקראת פסח- מגוון ספרי ילדים ונוער חדשים ומומלצים

זו הרשימה השנייה שלי לקראת פסח, העוסקת בהמלצות של ספרי ילדים ונוער. כי אין כמו ספר כדי לסקרן, לעניין, להשכיל ולהרחיב אופקים. והפעם- מיה יהלום מלמדת את הקוראים את שמות הצבעים באנגלית , בספר "סיגלית והצבעים באנגלית". עידית יולזרי מספרת לילדים על סבתא והקשר עם הנכד בספרה " סבתא הפוכה". דורון ארז בנושא רגיש של התמכרות ילדים למסכים בספר "מגנט המסכים". קופיקו של תמר בורנשטיין-לזר חוזר להצחיק אותנו בספר "קופיקו והזמר המצחיק". ספר הנוער "פתאום הכול השתנה" מאת ליאת לידה-סנדומיר מספר סיפור אמתי ומזעזע של התנגשות רכבת ואוטובוס בצומת הבונים ובו נספו 19 תלמידים ומלווים. ולסיום, יומנו של מיקו בל מאת ליאת רוטנר המביא את סיפורו המופלא של מיקו.

IMG_0680

זו הרשימה השנייה שלי לקראת פסח, העוסקת בהמלצות של ספרי ילדים ונוער. כי אין כמו ספר כדי לסקרן, לעניין, להשכיל ולהרחיב אופקים. והפעם- מיה יהלום מלמדת את הקוראים את שמות הצבעים באנגלית , בספר "סיגלית והצבעים באנגלית". עידית יולזרי מספרת לילדים על סבתא והקשר עם הנכד בספרה " סבתא הפוכה". דורון ארז בנושא רגיש של התמכרות ילדים למסכים בספר "מגנט המסכים". קופיקו של תמר בורנשטיין-לזר חוזר להצחיק אותנו בספר "קופיקו והזמר המצחיק". ספר הנוער "פתאום הכול השתנה" מאת ליאת לידה-סנדומיר מספר סיפור אמתי ומזעזע של התנגשות רכבת ואוטובוס בצומת הבונים ובו נספו 19 תלמידים ומלווים. ולסיום, יומנו של מיקו בל מאת ליאת רוטנר המביא את סיפורו המופלא של מיקו.

"סיגלית והצבעים באנגלית" מאת מיה יהלום

 סיגלית והצבעים באנגלית מאת מיה יהלום

ספר חביב מאד על סיגלית הסקרנית המתחילה ללמוד אנגלית. יחד עם סיגלית לומדים הילדים את שמות כל הצבעים. וזה נעשה בהומור, באופן משעשע ונחמד.

"הָדָּג הַכָּחֹל יוֹדֵעַ לְדַבֵּר?" שָׁאֲלָה סִגָּלִית פֶּרְפֶּל.
"לֹא", חִיְּכָה וֶרֶד פִּינְק
"אֲבָל נִשְׁמָע שֶׁהוּא אוֹמֵר בְּלוּ בְּלוּ בְּלוּ".
ושְׁתֵּי הַבָּנוֹת מִצְּחוֹק הִתְגַּלְגְּלוּ." (מתוך הספר)

זה הספר הראשון בסדרת ספרים מקסימה לילדים שמלמדת אותם אנגלית. הספר כתוב בחרוזים ונעזר בהקשרים משעשעים שמסייעים לתהליך הלמידה. לאחר קריאות אחדות הילדים (בני שנתיים עד תשע) שולטים בכל שמות הצבעים בשפה האנגלית.

סיגלית פרפל, אשר כשמה אוהבת מאוד את הצבע הסגול, היא גיבורת הספר והקוראים מלווים אותה במהלך היום כשהיא מבקרת את השכנים והחברים וגם חיות שונות ולומדים להכיר את שמות הצבעים השונים בעברית ובאנגלית.

הילדים פוגשים את הצבע הסגול כבר משמה של סיגלית ומשם משפחת פרפל, אשר הוא הצבע הסגול באנגלית. את הצבע הירוק פוגשים הילדים כשהיא עולה על אופניה הירוקים החדשים ומשתמשת בפעמון שמשמיע את הצליל 'גרין גרין' שמשמעו ירוק באנגלית. בדרכה היא עוברת על פני ביתה של סבתא לבנה ווייט. בית הסבתא כשמה הוא לבן כולו. בהמשך סיגלית נתקלת בדוכן התפוזים של אורן ששמם באנגלית הוא גם צבעם: אורנג' – כתום. עוברת ליד הגן הצהוב – ילו, נפגשת עם חברתה ורד-פינק, צועקת למר טד רד שיושב על הגג האדום – רד רד, מלטפת את החתול השחור – בלאק ומקשיבה לדג הכחול באקווריום שאומר 'בלו בלו'. יחד עם חברתה ורד פינק היא אוכלת בראוניז חום ומתבוננת מהחלון בענן אפור-גריי כשהיא שותה תה.

בסיום הספר יש טבלה שמאפשרת להורים ולילדים לעקוב אחר התקדמות הלמידה של הילדים ויש דף מדבקות המצורף לספר בעזרתו ממלאים את הטבלה.

את הספר מלווים איוריה הצבעוניים, מלאי החן והחיוך של טוהר שרמן פרידמן.

מיה יהלום מציינת שהספר מיועד לגילאי שנתיים עד 9. "בעצם לגילאים בהם הילדים כבר יודעים (לפחות חלק) את הצבעים בעברית ועד גיל בית ספר כשהילד יודע כבר לקרוא עצמאית ומתחיל ללמוד אנגלית לראשונה. הספר ושמות הצבעים כתובים בעברית עם ניקוד כדי שהילד יוכל לקרוא לבד, בלי עזרת ההורים.

מיה יהלום מספרת שהיא עובדת על שני ספרים נוספים בסדרה ומקווה שיראו אור בקרוב: "סיגלית והמספרים באנגלית" ו"סיגלית והחיות באנגלית".

"סיגלית והצבעים באנגלית" מאת מיה יהלום. איורים: טוהר שרמן פרידמן. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 62 ₪. מנוקד. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il.

"סבתא הפוכה" מאת עידית יולזרי

סבתא הפוכה מאת עידית יולזרי

"סבתא שלי שונה מכל הסבתות, ואולי בעצם היא סבתא הפוכה? " כך מתאר הנכד את סבתו בתחילת הסיפור על הקשר בין סבתא הפוכה לנכדה. הסיפור מסופר מפיו של הילד המתאר את הקשר המיוחד עם סבתו. סבתא שמאפשרת לטעות, מאפשרת לעשות שטויות, יודעת סודות, משחקת כדורגל ומביאה מתנות. קסם של סבתא וקשר מיוחד במינו.

אהבתי את דמותה של הסבתא ואת הקשר שרקמה עם נכדה. הסיפור מחולק לשלושה פרקים,

במרכז כל פרק בילוי משותף של השניים: בבית הנכד, בגן השעשועים ובבית הסבתא. בכל פרק מתאר הנכד את הקשר המיוחד שלהם ואת מה שכל אחד מהם מקבל ממנו.

הפרק הראשון, 'סברס ובננה' מציג את דמותה של סבתא כשהיא מגיעה לבקר את הנכד בביתו. הוא תוהה אם הסבתא שלו היא סבתא הפוכה. מדוע הוא תוהה? כי הסבתא שלו אינה דומה לשאר הסבתות, שערה אינו אסוף בצורה מסודרת אלא עשוי צמות צמות מקושטות בצבעים או בצדפים ובמרכז פניה ניצבים משקפיים סגולים. סבתו מודרנית במיוחד ויש לה אייפון, מחשב נייד ואינטרנט אלחוטי. וכמו הצעירים היא מגיעה אל הנכד היא רכובה על רולר בליידס או סקייטבורד.

לסבתא ולנכדה יש גם תחביב משותף: שניהם אוהבים ללוש ולפסל בחומרים שונים. משום שהיא פסלת היא אינה מתפלאת בניגוד לשני הוריו, לראות אותו לש את הבננה שפרסה והגישה לו לאכול על הצלחת. ומשום שמדובר בבננה ולא בסברס קוצני היא אינה מודאגת ולאחר הארוחה שוטפת את ידיו במים זורמים ולא משתמשת במגבון. היא יודעת שכמוה, לכן עברה להתגורר ליד הים, גם הוא אוהב מים זורמים.

בפרק השני, 'סבתא היא כמו', הנכד מתאר מהי סבתו בשבילו. ממש כמו נכדים רבים ביקוריה של הסבתא נתפסים בעיניו כמו ביקור של 'סנטה קלאוס' או 'אליהו הנביא'. היא מגיעה תמיד עם הפתעה באמתחתה: מתנה, תבשיל, פרי או שיר. יחד אתו היא מתיישבת על השטיח ומשחקת בכל המשחקים שלו, היא יוצאת לשחק אתו במרפסת ובגן המשחקים ולא מוותרת אפילו על עליה למגלשה. בגן המשחקים הוא יודע שסבתו אחריו תמיד וכשהוא צמא היא מגישה לו מים עוד לפני שהוא מבקש. סבתו גם מרשה לו לשתות מים גם מן המתקן בגן ובדרך חזרה קוטפת לו פרחים שיוכל לשחק בהם בידיו בזמן שהוא יושב בעגלה.

הפרק השלישי המסיים את הספר נקרא 'סבתא מרשה לי' והוא עוסק בכל מה שהנכד יכול לעשות בבית של סבתו. הבית של סבתא שונה מן הבית של הנכד, הוא פחות מסודר והחוקים בו פחות נוקשים. מותר ללכת בו יחפים, להתלכלך ואפילו לאכול לבד. אצל סבתא מותר לעשות טעויות כדי ללמוד, גם אם לפעמים גם נשברים דברים. הנכד מכיר סבתות שונות מכל הסוגים אבל יודע שלכולן יש משהו משותף אחד: יש סודות משותפים לסבתות ונכדים שרק הם מכירים.

הספר מלווה באיוריה הצבעוניים של אילה נצר, הממחישים ומקימים לתחייה את הדמויות, באופן משעשע ויפה.

"סבתא הפוכה" מאת עידית יולזרי. איורים: אילה נצר. הוצאת הספרים "נשמה", 45 עמודים. מחיר לצרכן 69.90 ש"ח, מנוקד. להשיג בחנויות הספרים או באמצעות פנייה לסופרת באמצעות האימייל yulzariidit@gmail.com או בטלפון 050-8434558

"מגנט המסכים" מאת דורון ארז

מגנט המסכים מאת דורון ארז

סיפור אקטואלי על נושא עכשווי של התמכרות ילדים למסכים. דרך סיפורו של איתמר המבלה זמן רב בצפייה בתוכניות הילדים האהובות עליו, עולה נושא ההתמכרות.

הוריו של איתמר מרגישים לפעמים חוסר אונים בבואם להתמודד עם התמכרותו של איתמר הצעיר למסכים. לאביו של איתמר יש הסבר למשיכה של בנו למסכים, הוא משוכנע שהסרטונים בהם איתמר צופה מכילים מגנט הלוכד את תשומת הלב ולכן איתמר לא מצליח להתנתק מן המסך. אמו של איתמר מחליטה להגביל את זמן הצפייה של איתמר במסך לשעה אחת בלבד בתיאום עם איתמר, אך ליתר ביטחון מניחה לצד המסך מבטל מגנטים. כשהשעה חולפת והיא מבקשת מאיתמר להפסיק לצפות הוא פורץ בצרחות, זה הזמן בו אביו שב הביתה והוריו מתייעצים זה עם זו באשר לדרך בה יוכלו לגרום לו להפסיק לצפות במסך בעצמו.

הפתרון שמציע הסיפור הוא לאפשר לילד לצפות בתוכניות ללא הפסקה וזאת מתוך הבנה שהדרך היחידה בה איתמר ילמד לבד שעליו לצמצם את שעות המסך שלו. ההורים אכן עוזבים את הילד לנפשו.

בשעת לילה מאוחרת איתמר מוצא עצמו בחושך כשהוריו אינם לצידו, הוא ניגש למטבח ונזכר כי טרם אכל ארוחת ערב אך זו אינה ממתינה לו על השולחן והוא לוקח מעדן מן המקרר ושב להתיישב מול המסך עד שהוא נרדם. השינה מול המסך אינה נוחה ואיתמר מתעורר במהלך הלילה הולך לישון במיטתו . בבוקר הוא מתקשה להתעורר ומגיע לגן עייף מאוד כשהגננת תוהה מדוע הוא כל כך עייף הוא מסביר לה שצפה בסרטונים. במשך היום במקום לשחק בקוביות או בארגז החול, לאכול ארוחת בוקר או לשחק בכדור, הוא ישן.

בדרך הביתה איתמר אומר לאמו שאינו רוצה לצפות בסרטונים, הוא אוכל, מתארגן לשינה וכשאבא שב הוא כבר ישן היטב במיטתו. למחרת איתמר מתעורר עירני והולך לגן בשמחה כדי לשחק עם כל הילדים.

אני לא יודעת עד כמה הפתרון הזה יעבוד עם כל הילדים, אך בהחלט שווה לקרוא יחד איתם, לשאול לדעתם ולשוחח איתם על כך. האיורים הנהדרים של המאייר הוותיק דני קרמן, הממחישים לילדים שאינם אמונים על רזי הקריאה, את עלילת הספר. גווני האיורים משתנים בהתאם למקום בו מתרחשת העלילה ולשעות השונות של היום, ותחושותיהן של הדמויות השונות מקבלות ביטוי ברור בהבעות פניהן ובשפת הגוף שלהן ומאפשרות לילדי הגן לחוות את הקריאה בספר באופן בלתי אמצעי.

מגנט המסכים הוא ספרו הרביעי של דורון ארז, אשר כקודמיו עוסק בסיטואציות יומיומיות בחייהם של הורים וילדים ובקשר ביניהם.

"מגנט המסכים" מאת דורון ארז. איורים נפלאים: דני קרמן. הוצאת "ספרית דורון עפרון", 32 עמודים. מחיר לצרכן 79 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן באתר המחבר www.doronerez.org.il

סדרת קופיקו מאת תמר בורנשטיין-לזר

ספר שביעי בסדרה: קופיקו והזמר המצחיק  

קופיקו והזמר המצחיק

הסדרה האהובה חזרה למדפים עם עריכה מחודשת ועכשווית ואיורים חדשים. אני זוכרת את עצמי צוחקת תוך כדי קריאה מהתעלולים של קופיקו ושמחה לדעת שגם נכדיי ייהנו ממנה.

קופיקו מחליט להגשים לנוגה חלום: לארגן לה פגישה אישית עם הזמר הנערץ עליה, מומו ארטיק. אבל מסתבר שהדבר לא פשוט כל כך, וכשמומו אכן מגיע לביתה של נוגה, העניינים מסתבכים, וקופיקו נאלץ להשתמש בתחבולותיו המצחיקות כדי להציל את המצב. בסיפור השני בספר מצטרף קופיקו למשחק הישרדות המתקיים בחונטוזה הוא ואברום עוברים חוויה בלתי נשכחת.

לאורך כל הספר מלווה הטקסט באיוריו המקוריים והססגוניים של דדי ונגר.

בספר הראשון בסדרה, "קופיקו האורח", פגשנו לראשונה את קופיקו ואת שאר החברים המוכרים והאהובים: שלומקה, נוגה, יורם, ז'קו התוכי והשכנה המצחיקה שושנה. קופיקו מגיע לשכונה, ואנחנו מזמינים אתכם להצטרף לחגיגה. בספר השני "קופיקו בעקבות הבלשים" קופיקו נבהל כשהוא שומע שהקרקס מגיע העירה. האם זהו אותו קרקס שממנו ברח בעבר? הקרקס שמנהל פטרוזיליה הרשע? כשמתברר לו שאכן מדובר בקרקס של פטרוזיליה, ושהמנהל חסר הלב שוב נמצא בעקבותיו ואף שולח שני בלשים לעקוב אחריו, הוגה קופיקו תכנית גאונית להצלת המצב. בספר השלישי "קופיקו בכדורגל" קופיקו מגלה שהדרבי הגדול בכדורגל, בין מכבי והפועל, מאיים להפוך את הבית לזירת מלחמה בין אברום לשלומקה. הוא מחליט לצאת למשימת פיוס, הופך להיות שופט הכדורגל המצחיק ביותר שראיתם עד היום, ובדרך מעולל תעלולים שונים ומשונים. בספר הרביעי "קופיקו בכדורסל" קופיקו מתאמן בזריקת גרביים לתוך הסל של שושנה לקראת הצטרפותו לנבחרת "עין גנים" בכדורסל, ובנוסף הוא עסוק בלימוד צילום ובתכנון הפתעה מיוחדת במינה לכבוד יום ההולדת של שלומק'ה. מה קרה במהלך משחק הכדורסל? ואיזו הפתעה הכין קופיקו לשלומק'ה? להפתעה כזו איש לא ציפה. בספר החמישי "קופיקו השוטר" קופיקו הופך לשוטר תנועה ויוצא אל מעבר החציה השכונתי כדי לעזור לילדים להגיע בשלום לבית הספר. אך כדרכו, מצליח קופיקו להפוך גם משימה פשוטה זו לחגיגה מצחיקה וצבעונית שבה מככבים עז, כבשה והמון נהגים מבולבלים. וכשהשכנה שושנה מגיעה כדי לבדוק על מה המהומה, העניינים מתחילים לצאת משליטה. בספר השישי "קופיקו בג'ונגל" קופיקו חוזר לבקר את כל חבריו בג'ונגל בעזרת מכונת חלומות מיוחדת. מובן שגם בחלום מצליח קופיקו לעורר מהומות מצחיקות. בנוסף משתתף קופיקו במופע קסמים משעשע בהזמנתה של שושנה וזוכה לפגוש את הקוסם המופלא טלפלא.

תמר בורנשטיין-לזר, הסופרת האהובה, הידועה גם כ"אמא של קופיקו", כתבה יותר מ- 150 ספרי קופיקו ועוד עשרות ספרים אחרים לילדים. קופיקו שלה הופיע לאחרונה גם בגרסת קומיקס בספר "קופיקומיקס – תעלומה בקרקס".

אחד מיסודות הצלחתו של קופיקו לאורך השנים, הספרים, ההצגות והסרטים הוא מוטיב החידוש וההפתעה –  לעשות או לומר ברגע ובזמן המתאימים את הבִלתי צפוי אך הנכון, הפשוט, המועיל והמצחיק. גם עתה, למעלה מ- 60 שנה לאחר שהגיע אלינו מאפריקה הרחוקה, מוסיף קופיקו להפתיע, לחדש ולהתאים עצמו לזמן המשתנה ולצרכי הילדים, וממשיך להיות מותג מוביל בתחומו.

"קופיקו והזמר המצחיק" מאת תמר בורנשטיין-לזר, איורים: דדי ונגר, הוצאת "דני ספרים", 63 עמ'. מחיר לצרכן 78 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

ספר נוער חדש: "פתאום הכול השתנה" מאת ליאת לידה-סנדומיר

פתאום הכול השתנה מאת ליאת לידה-סנדומיר

הסיפור מבוסס על סיפור אמיתי. בסוף שנת 1985 תלמידי כיתה ז' 12 מחטיבת הביניים 'ברנר' בפתח תקווה יצאו לטיול וכשהגיעו לצומת הבונים, אירעה תאונה ורכבת פגעה באוטובוס בו נסעו. תשעה עשר תלמידים, מורתם, אם מלווה, ונהגת האוטובוס נספו. הסיפורים המוצגים בספר מתארים את קורות הילדים ואלו מבוססים על הדמויות האותנטיות של ילדי הכיתה ומורתם כפי שעולים מתחקיר עם בני משפחותיהם ועם חבריהם בני השכבה.

הכל התחיל במריבה הסוערת בין נטע-לי לאלון, מסוג המריבות האלה שאחריהן הכל משתנה ודבר לא נותר כפי שהיה. איש זר ומוזר, הנקלע לחורשה הסודית של השניים, שעד כה הייתה שלהם בלבד, מנסה לעזור להם להתפייס באמצעות סיפוריהם של נערים שאת זהותם אינו מסכים לחשוף. "אתם בני שתים עשרה. הם היו בני שתים עשרה… הם למדו בכיתה ז 12,  בדיוק כמוכם", הוא ממלמל ומתנשם בכבדות. הוא שולף מתיקו עשרים מחברות תלמיד חומות וישנות ובהן סיפור על הילדים ההם" (מתוך הספר).

אלון ונטע-לי שבים למקום הסודי שלהם ופוגשים באיש המוזר מדי שבוע. הדרמה המתחוללת ביניהם נבנית פרק אחר פרק, כאשר בכל פעם הם מגוללים בפני האיש פן אחר לקונפליקט ביניהם, והוא מצידו מוצא בכל פעם 'חולייה מקבילה' לזאת בעלילות כיתה ז' 12 שעוזרת להם להתמודד עם ה'משוכה' שלפניהם.

ואולם, מימדיה של המריבה הניטשת ביניהם גדלים ומתרחבים לאורך הספר עד שהופכת להיות 'מלחמה' של 'מחנה' הבנים ו'מחנה' הבנות בכיתתם. מלחמה זאת נפתרת רק בסיום העלילה, כאשר מתגלה סודו של האיש המספר.

המפגשים עם האיש הופכים למסע אחורה בזמן אל הנערים והנערות מכיתה ז' 12 בפתח תקווה, והשניים נשבים בקסמם של הסיפורים על הכיתה ההיא שהכל התקנאו בה, המצטיינים, הילדים שעזרו לזולת, הרקדניות והספורטאים. דרך עלילותיהם של הנערים, החברויות האמיצות, ההרפתקאות וההתאהבויות, נטע-לי ואלון מוצאים דרכים להתמודד עם המעבר לחטיבת הביניים ועם התחושות והלבטים המציפים אותם.

על אף קסמם של הסיפורים, סימני השאלה אינם מניחים להם – מיהו איש זר זה? מדוע הוא מבקש לבוא לעזרתם? מה הוא מסתיר מפניהם אודות הילדים מכיתה ז' 12? היעלמותו הפתאומית של האיש מובילה אותם למסע חיפוש כפול – אחר האיש ובנפשם שלהם, מסע המוביל לגילויים מפתיעים ומרגשים.

דרך הדיאלוגים בין נטע-לי ואלון למספר עולים הפערים התרבותיים בין ההווה לבין שנות השמונים (החל מהבדלים טכנולוגיים – טלפון חוגה, משחקי אטארי, ערוץ 1 בטלוויזיה בשחור לבן, טייפ עם קסטות, דרך המוזיקה – עפרה חזה, להקות הפופ ויתר תחביבי ילדות ועד מלחמת לבנון) אשר הופכים מעניינים ולרגעים משעשעים, דרך הפריזמה של האייפון/ווטס-אפ/פייסבוק דה-היום. סדר הפרקים כרונולוגי – החל מן החופש הגדול שלפני תחילת כיתה ז' (הפרקים על עודד ואמיר, דביר ושלומי) ועד למסיבת בר המצווה של ערן ופלורין לקראת סוף השנה.

"פתאום הכול השתנה" מאת ליאת לידה-סנדומיר. איורים: מירית פירז-ברייטר, הוצאה עצמית. 297 עמודים, מחיר לצרכן 96 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ.

ספר נוער חדש:

יומנו של מיקו בל מאת ליאת רוטנר

 יומנו של מיקו בל מאת ליאת רוטנר

זהו סיפורו המופלא של מיקו בל, שפרקיו הראשונים הופיעו גם בספר הקומיקס "מיקו בל – נער השיקויים", אשר היה לרב-מכר ונבחר למצעד הספרים. לבד מהיותו סיפור פנטזיה הוא גם סיפור על התבגרות וחברוּת, על אומץ לב וגילוי העצמי, על בחירה בין טוב לרע.

מה הייתם עושים אם הייתם חוזרים יום אחד הביתה ומגלים באמצע הסלון קרנף? ואם זה לא מספיק, מגלים חנות שיקויים קסומה, שמתנהלת ממש מתחת לרצפת הבית שלכם? זה מה שקורה למיקו בל בן ה-11, ילד רגיל לגמרי, שגר עם סבא שלו. סבא הוא איש זועף שכמעט לא מדבר וכמעט לא מתייחס אל מיקו, אבל יש לו חוק אחד: אסור למיקו לפתוח את דלת המרתף. אבל בוקר אחד מיקו מתבלבל ולוקח לבית הספר במקום את בקבוק הלימונדה שלו – בקבוק עם שיקוי קסמים מיוחד… מרגע זה מתחילה שרשרת של אירועים מטורפים, שבמהלכם מיקו מגלה סוד שהוסתר ממנו כל השנים: סבא שלו מנהל מתחת לאדמה חנות שיקויים ליצורים מכל העולם. אלא שעכשיו סבא נעלם, ומיקו חייב לקחת על עצמו את ניהול החנות. הבעיה מתחילה כשמתברר שלסבא יש אויבים שרוצים להשתלט על חנות השיקויים שלו, ומיקו חייב לגבור עליהם, אבל גם לשמור על זהותו בסוד, עד שיוכיח לכולם שהוא-הוא נער השיקויים הנבחר.

כמו ספריה הקודמים של ליאת רוטנר, אשר זכו לשבחי הביקורת, גם הוא סוחף לעולם מלא דמיון,  בשפה קולחת ובכתיבה מלאה רגש והומור.

ליאת רוטנר היא סופרת, מרצה, עורכת עיתון ומנחה סדנאות לנוער ומבוגרים, מאחוריה 21 ספרים, ביניהם ארבעה "ספרי זהב" ושני "ספרי פלטינה". החלה לכתוב ספרים בגיל שמונה, ובהיותה תלמידת חטיבת ביניים פנתה לבדה להוצאה לאור. כיום מתגוררת בתל אביב ומעבירה הרצאות וסדנאות ברחבי הארץ.

"יומנו של מיקו בל" מאת ליאת רוטנר, הוצאת "דני ספרים" ו"אלומות הוצאה לאור", 224 עמ'. מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.