לעוף עם המוסיקה

המלצה מוזיקלית – קונצרט לכל המשפחה בליווי שירה, משחק וריקוד. אפשר לשלב עם בילוי במוזיאון תל אביב. ההמלצות כבר בפנים

הגדולה הוזמנה ליום הולדת בשבת בבוקר, אז ניצלתי את ההזדמנות לבילוי של אחת על אחת עם הקטנה ויצאנו לשמוע ולראות קונצרט במוזיאון תל אביב. אצלנו שומעים מוזיקה בבית כל הזמן. הבנות גדלו על מוזיקה קלאסית לצד שירי ילדים של מיטב המשוררים ועם השנים העשרנו להם את הרפרטואר. הקטנה לומדת פסנתר, אז מבחינתה לראות תזמורת מקרוב זו ממש חוויה.

מי יודע מדוע ולמה לובשת הזברה פיג'מה – סימפוניה לע.הלל

האסוציאציה הראשונה שעולה לרובנו בהקשר של תזמורת וקונצרט היא אולם קונצרטים, מלא אנשים מבוגרים ודממה מוחלטת ולכן סביר להניח, שקונצרט לילדים לא יהיה הבחירה הראשונה שלכם לבילוי עם הילדים. מסתבר שאפשר גם אחרת. תזמורת הבמה הישראלית מצאה דרך מקסימה ומיוחדת להגיע עם המוזיקה הקלאסית לכל המשפחה וכמובן אל הצעירים שבחבורה.
ראשונים עלו לבמה הנגנים ורק אחרי שהתיישבו נכנסה המנצחת, סיון אלבו בן-חור. הם התחילו לנגן מחרוזת של שירי ילדים, שנכתבו ע"י ע.הלל. הקטנה ישבה מהופנטת ומרוכזת כל-כולה בתזמורת. ממש נהניתי להסתכל עליה. היא בחנה את כלי הנגינה, הקשיבה למוסיקה ושאלה האם לכל אחד מהנגנים יש תווים. בתור אחת שמתאמנת כל יום בנגינה, הנושא מעניין אותה מאוד. האם הם זוכרים את התווים בע"פ או שהם עוקבים אחרי התווים. אמרתי לה שתשים לב לאחידות הנגינה וכמה חשוב שכולם באותו קצב.
בתום המחרוזת הצטרפה אל הנגנים הזמרת-שחקנית-רקדנית עינת אזולאי, לבושה בבגדי שחור-לבן, כמו הזברה (שעל שמה המופע).

היא התחילה לשיר ואז עשתה הכרות עם הילדים. לימדה אותם תנועות, סיפרה להם על בעלי החיים, הוסיפה אביזרים, שהתאימו לבעלי החיים שבסיפור. מרגע זה הקונצרט כבר לא היה קונצרט רגיל, אלא שילוב של קטעי קישור, שירה וריקוד עם נגינת התזמורת. השילוב היה מיוחד ומעניין. היה שקט באולם וילדים בגילאים שונים ישבו מהופנטים למתרחש על הבמה.

מידי פעם הצטרפו אל עינת עוד רקדניות וזמרות והן ביקשו מהקהל להצטרף בשירה ומידי פעם להוסיף תנועות. גם אני מאוד נהניתי. להאזין ולראות בדרך חוויתית את השירים והסיפורים שגדלתי עליהם, כמו "מי יודע מדוע ולמה לובשת הזברה פיג'מה", "יוסי ילד שלי מוצלח", "סלט", "בולבול למה ככה" ועוד רבים וטובים.

גם אם אין לילדים רקע מוזיקלי והם לא לומדים לנגן על כלי נגינה, הם יהנו מהמופע. כשהקונצרט הסתיים, הקטנה היתה מאוכזבת, שכבר נגמר. היא רצתה להשאר עוד, להאזין למוזיקה, לשמוע עוד שירים ולראות עוד ריקודים. טוב שיהיו לנו עוד הזדמנויות. אחת לחודשיים מקיימת תזמורת הבמה הישראלית קונצרט אחר בסדרה של "לעוף עם המוסיקה" (שירת עמים סובבת עולם, המכה אסתר – קונצרט קרקס מיוחד לפורים, חלום של קונצרט, פטר הזאב וחיות המוסיקה ומפצח האגוזים בממלכת הממתקים).

מה עוד במוזיאון תל אביב

מוזיאון תל אביב עבורנו הוא כמו בית. אנחנו מבלים שם הרבה והקטנה לא בזבזה רגע. הקונצרט הסתיים, אבל היא רצתה להמשיך לבלות במוזיאון.
1. התחנה הראשונה היתה בתערוכה האינטראקטיבית של אנדי וורהול – ציור של צעצוע, שממנה נהננו כבר. מרחוק ראינו שיש תור בכניסה לתערוכה, אז הצעתי לקטנה להכנס בינתיים לתערוכות אחרות. נכנסנו לתערוכה WANTED של אנדי וורהול ושמחתי לשמוע מהקטנה את ההסברים על שיטת העבודה שלו, שהיא למדה כשהשתתפה בסדנת הדפס רשת של אנדי וורהול.
2. המשכנו להסתובב בין התערוכות ונהנינו שוב מתערוכות קבועות, שהקטנה ראתה כבר מספר פעמים. היא רצתה שוב את האוזניות של המדריך הקוּלִי, אבל הסברתי לה שאנחנו דחוקות בזמן והיא תאלץ לוותר הפעם, אבל זכיתי ממנה להסברים על כמה תמונות שמספרים עליהן במדריך ובכמה מופעי גלריה, שהיא נהנתה בהם (אמן מכחול ואיש סקרן, האשה שגרה בתמונה).
3. חזרנו לתערוכה האינטראקטיבית של אנדי וורהול – ציור של צעצוע. התור נעלם והקטנה נהנתה שוב מהתערוכה. מומלץ בחום.

איפה, מתי, כמה ?

מוזיאון תל אביב לאמנות, שד’ שאול המלך 27, תל אביב, טל: 03-6077020
הכניסה למוזיאון לילדים עד גיל 18 חינם ולמבוגרים – 48 ש"ח, אלא אם כן יש לכם כרטיס מאסטרקרד פלטיניום, המקנה כרטיס זוגי חינם למבוגרים. הטבה אחרת היא למחזיקי כרטיס ישראכרט אחר דרך מסלול תרבות (הרישום באתר ישראכרט).
לעוף עם המוסיקה – לרכישת כרטיסים או מנוי בטלפון – 03-5733001 שלוחה 1 או 1-700-5000-39 או דרך האתר לחצו כאן
הסדרה מתאימה לגילאי 4 ומעלה, מחיר כרטיס בודד : 85 ₪, מחיר סדרה בת 6 מופעים (מלבד "המכה אסתר"): 390 ₪, מחיר סדרה בת 7 מופעים:  465 ₪

שעות פתיחה: יום א’ – סגור; ב’, ד’ – 16:00-10:00; ג’, ה’ – 22:00-10:00; שישי – 14:00-10:00; שבת – 16:00-10:00