למה את חייבת להסתפר קארה עכשיו!

להיפרד מקצוות שיער שהתייבשו בקיץ, להקל על החום ולא על ידי קוקו מרושל, להיראות צעירה ואופנתית יותר, להדגיש את תווי הפנים

כבר כמה שנים, מ-2007 בערך, תספורת הקארה היא טרנד לוהט שלא יוצא מהאופנה. לגבי מקורותיה הדעות חלוקות: יש הגורסים  שהיא נוצרה עוד ביוון העתיקה ויש המשייכים את הראשוניות לקליאופטרה מלכת מצרים. יש המשייכים את פריצת הקארה לעליית הפמיניזם, בראשית המאה העשרים  כשנשים רצו להראות כי הן שוות לגברים במקום העבודה ואימצו את תספורת הקארה בוב הקצרה…

בכל מקרה, לא מדובר רק על הצהרה פמיניסטית. כשמדברים על קארה מדברים על תספורת שהיא סקסית, מדגישה את תווי הפנים, מתוחכמת וקלילה בעת ובעונה אחת ותמיד עדכנית. מהשחקנית שרלוט רמפלינג בסבנטיז, דרך הזמרת דבי הארי באייטיז, עם הגרסא הבלונדינית והפאנקית. בניינטיז לא הסכימה לינדה אוונג'ליסטה לצאת מהמיטה ללא קארה זיקיתי ששינה צבעים ואורכים מדי יום, ובשנים האחרונות אפשר למנות את הסופר מודל הבריטית הלוהטת אגנס דין שהחליטה יום אחד לפני כמה שנים לעבור ממראה הנער האפרוחי לקארה מחומצן, את האמא והבת הפאשניסטיות, קייטי הולמס וסורי קרוז, את ויקטוריה בקהאם, הדוגמנית ומגישת הטלוויזיה האופנתית – אלכסה צ'אנג, סקארלט ג'והנסון הסקסית,  ואת עורכת ווג האמריקאי אנה וינטור שהתספורת הפכה זה מכבר לסמלה המסחרי.

מבין הפנים החדשות יותר אפשר למנות את השחקנית האוסטרלית רוז ביירן מ"מסיבת רווקות" שקיצצה לקארה שובב עם שפיצים, את מיילי סיירוס, סלינה גומז  וג'נוארי גו'נס.
..

קארה משוחרר יותר וקצת ורוד של ג'נוארי ג'ונס
..

דווקא עכשיו בקיץ, כשהשיער עייף ותשוש מהלחות שבאוויר, המלח והכלור שבים ובבריכה, החפיפות המרובות, וההזעה, זה הזמן לקחת את המספריים ולגזור את השיער לקארה סקסי. זו תהיה פרידה אופנתית מקצוות שיער שרופות ורענון חשוב של העורף. כל אחת יכולה לקחת את הקארה שלה לסגנון שמתאים לאישיות שלה ולסוג השיער.
..

אפשר למנות כמה סוגי קארה:

תספורת בוב קלאסית – זו תספורת קארה באורך הסנטר, או הכתפיים עם פוני ארוך המסורק לצד.

קארה רגיל עם פוני קצר – שילוב עם טוויסט מעניין, של פוני קצר מאוד עם שיער עד הסנטר, השילוב של קצר וארוך באותה תספורת יוצר קוו אוונגרדי ומבליט עד מאוד פנים יפות.

בוב קצוץ – תספורת קארה קצרה במיוחד כשגובה השיער נחתך מעל האוזניים ויש פוני על המצח. זו הגרסא שנודעה בהוליווד כזו של השחקנית לואיז ברוקס מראשית ימי הוליווד. תיאטרלי ומגניב כאחת.

קארה לא סימטרי – צד אחד מגולח, כמו זה של נינט, שיער בעורף קצר  מהשיער בצידי הראש, משחקי אורך ונפח ותנועה. תספורת שאי אפשר לשכוח.

קארה הוליוודי – שאפשר לשחק בו עם שיער גלי או מתולתל, כמו שהתהדרה בו קיילי מינוג, וכמו שעומר אסף, מעצב השיער הראשי של נטורל פורמולה, עשה בשיערה של יערה בנבנישתי, הדוגמנית ג'ינג'ית היפהפייה בסרטון הזה:

[youtube -7JdTZzOTtY nolink]

..

עומר אסף מנסח ארבעה חוקים לתספורת קארה:

1. תספורת קארה מתאימה במיוחד לשיער חלק, עבה, אבל יכולה להתאים גם לשיער לא מלא או מתולתל. הגזירה יכולה דווקא לארגן תלתלים סוררים או לתת תחושת נפח לבעלות שיער דק. עם זאת צריך לזכור שהתסרוקת דורשת תחזוק שוטף של קיצור האורך, וקיצור הפוני.

2. תסרוקת קארה מתאימה במיוחד לנשים שמבנה פניהן ארוך ועצמות לחייהן בולטות.

3. אם האף מעט ארוך, פוני לא סימטרי יחמיא במיוחד וירכך את המראה.

4. תספורת קארה יכולה לקבל שדרוג רענן בקיץ על ידי הוספה של גוונים על השיער על בסיס צבעו הנוכחי.
..
הקארה הקשוח של אנה ווינטור
.. …

איך מטפחים קארה?
..

במידה והקארה שלך הוא על בסיס שיער גלי, השימוש בתכשיר שיער של לחות קלילה, יצור את הנפח והתנועה של קארה אופנתי", אומר עומר אסף, "יחד עם גוונים. במידה ומדובר על שיער חלק, סרום לשיער או שמן, יעצימו ברק וידגישו את המרקם החלק של השיער, במיוחד אם הקארה הוא עם דירוג קל. זה מאד יגדיר את התסרוקת וידגיש את תווי הפנים".

תכשירי לחות קלילה לשיער, ליצירת תנועה ונפח
..
הקארה המסודר והיפה של הדוגמנית אגנס דיין
..
ויקטוריה בקהאם בוחרת בגוון בהיר מדי לקארה שלה , שלא לדבר על הגוון הכהה מדי של המייק אפ
..
סקרלט ג'והנסון בקארה בסגנון פרוע. כנראה עם מוס מיוחד שנותן לשיער את המראה הזה

..
צילומים: Gettyimages
נעמי אלון
נעמי אלון, עיתונאית במדיה הכתובה והאלקטרונית, תל אביבית, אסטרונאוטית, חופרת, מתנצלת, ונוטה לדחות סיפוקים. מחבבת אינדי רוק, סרטי אימה, וכל מה שג'ק וויט עושה, לא אוהבת ריאליטי וצימוקים. מתבוננת על העולם ממרומי 178 ס"מ.