למה אני ממש בטוחה שאני צודקת!

מה זאת אומרת? כי אני צודקת!

לפגישה הראשונה היא מגיעה פגועה, בטוחה שהיא צודקת. הם בני 33. הכירו בצבא. אחרי 14 שנים של חיים משותפים ושלוש בנות, היא מגלה על סטוץ שהיה לו עם מישהי מהיישוב. היא רותחת, באמת רותחת. ברור שמה שיש שם באמת זו פגיעה עמוקה.

היא מסבירה בלהט כמה הוא מנוול, לא ישר, לא אמין, לא מגיע לו להתקרב הבייתה ואל הבנות, כמה היא בזבזה את הזמן שלה איתו. איך היא עזרה לו והשקיעה בו. על התכניות שלה לספר לבעל של ההיא ושכל היישוב, כולל הבנות , יידעו מי הוא ומה הפרצוף האמיתי שלו!

הוא יושב , לא מדבר הרבה. משחיל משפט פה ושם. אומר שהוא רוצה לסיים את זה בטוב, אבל הם  לא באמת מסתכלים אחד על השני, לא מדברים כמעט.

היא מבחינתה צודקת. רוצה לקבל את הבית ומזונות של 10,000 ש"ח, ושייצא מהבית.  למה? "כי מגיע לי שהוא יפצה אותי על מה שהוא עשה, וכי לא מעניין אותי איך הוא יסתדר. שיילך להורים שלו לבקש כסף".

הוא עונה שאת הבית הוא קיבל מהוריו, שזה בית ילדותו והיא הצטרפה איליו כשהתחתנו, ובכלל , אין לו כוונה לצאת מהבית. הוא מספר שלקח ייעוץ משפטי והעו"ד אמר לו בשום אופן לא לצאת מהבית.

מכאן מתחיל גישור.. מכאן צריך לפלס דרך בין הלהבות . איך מתחילים כשצד אחד בטוח שהוא צודק? איך מתחילים כשיש שני צודקים??

הצעד הראשון הוא להקשיב לסיפורים.  בסיפור הראשוני כולם מתחילים מהעמדות : העובדות או  האמת המוחלטת מנקודת מבטם, ומה הם חושבים על מה שקרה.

לאט לאט מתברר שאין סיפור אחד . חלק מהפרטים דומים, אבל יש סיפור א' וסיפור ב' על מה באמת קרה.

לאט לאט, בעדינות, אני יוצרת סיפור שלישי. מתחילה להרחיב את התמונה ולתת מקום לשני הסיפורים. ברור שעדיין אין הסכמות, וכל אחד בטוח שהאחר מעוות את המציאות. אבל לאט, יש מקום לשני הסיפורים.

התחלה של גישור.

עכשיו אפשר להתחיל.

 

רוצה לשמוע איך הופכים שני סיפורים לסיפור אחד, ואיך מרחיבים סיפור?

בואי לקרוא ב"דרך גישור"  על הכלי הראשון – שיקוף.

https://www.derechgishur.co.il/post/איך-לשפר-תקשורת-במשפחה-כלי-שימושי-1-שיקוף

בקרי בדף הפייסבוק של דרך גישור

https://www.facebook.com/derechgishur/