ללמוד מהעבר התעסוקתי שלך

בחורה עם מחשב נייד

 

בשבוע שעבר שיתפתי אתכם בשישה רעיונות שיעזרו לכם להתקדם מבחינה מקצועית ב – 2019.

היום אני רוצה לפתח את הרעיון הראשון – ניסיון העבר. ערכו רשימה של כל הפרויקטים שהייתם מעורבים בהם במהלך 2018 ונסו למצוא את נקודות החוזק והחולשה שלכם.

אני מצרפת כאן שלוש קטגוריות שאיתן ניתן להתחיל ולבחון את השנה שעברה –

עבודת צוות – האם אתם משתלטים על פרויקט או מאפשרים לכל אחד לעשות את תפקידו? מלחיצים אחרים שיעבדו מהר יותר? עוזרים לחברים בפתרון בעיות? עבודה משותפת מאפשרת הפרייה הדדית, מכל אחד אפשר ללמוד, אפילו מכם. עבודת צוות היא הזדמנות נהדרת ללמוד שיטות עבודה, חשיבה יצירתית ופתרון בעיות.

מנהיגות ויוזמה – האם יזמתם פרויקט או פעילות? האם אחרים יזמו פרויקטים מוצלחים? מה אתם יכולים ללמוד מהם? יוזמה מראה למנהלים שאתם חושבים מעבר למה שמצופה מכם, מגלים יצירתיות, מגלים עניין מעבר להגדרת התפקיד הבסיסית. אתם מראים לסביבה שניתן לסמוך עליכם ושאתם מוכנים לקבל אחריות נוספת במסגרת העבודה.

פתרון בעיות – נתקלתם בבעיה, אתם נלחצים? מתעצבנים? כועסים? איך אתם פותרים אותה? הדרך שבה אתם מגיבים לבעיות מראה עד כמה אתם רגישים, מתמודדים עם לחץ, פועלים תחת לחץ. בידקו כיצד אתם הגבתם וכיצד הגיבו העמיתים שלכם? ככל שהתגובה שלכם תהיה יותר שקולה ועניינית כך תשדרו לסביבה שהכל בשליטה וניתן לסמוך עליכם גם כשדברים לא הולכים חלק כמו שמצפים.

את העבר לא תוכלו לשנות אך הוא ילמד אתכם איפה להשתפר ואיך לשנות לעתיד.

שלכם

יפעת בר און

סורסרית בהייטק

054-7007818