ללי וסבא פותחים תיבה, ספר ילדים על מה שלא תמיד נעים לדבר עליו

בחורה עם מחשב נייד

שלום,

שמי שרון רמון,

עובדת בפיתוח הדרכה, טיפול בילדים בשילוב של ניתוח התנהגות וספורט, ואסונאית שמסתובבת בעולם בין אתרי אסונות ופועלת בהם בעיקר בתחום החינוך. לפני חודש חזרתי מהאיטי אחרי תקופה בת ארבעה חודשים בה ניהלתי פרוייקט חינוכי רחב היקף.

בשנה וחצי האחרונות הקדשתי את עצמי לפרוייקט אישי מתוך אמונה שהוא יעזור לאנשים, ובעיקר לילדים רבים. להלן סיפור הפרוייקט,

לפני שבע שנים איבדתי את בעלי, אייל, בתאונת דרכים.
לאורך השנים גיליתי כי ישנם אנשים במעגל המשפחתי הקרוב של אייל ובמעגל החברים שקשה להם להתמודד עם העברת הסיפור לדור הצעיר ואינם יודעים כיצד להסביר לילדיהם מי היה אייל ומדוע הוא איננו.

בשיחות עם אנשים שהשכול הכה גם במשפחתם, ובהתייעצויות עם מורים, גננות ואנשי מקצוע הבנתי כי ישנו צורך אמיתי בספר אשר ישמש כלי עזר ויפתח פתח לשיחה והסבר בנושא.

לאור החסר החלטתי לכתוב ספר אשר יעזור לילדים להתמודד עם שאלות ורגשות, ויעזור למבוגרים לדבר או להסביר את הנושא, ובכך יעזור גם להם.
בספר השתמשתי באלמנטים שונים המאפשרים שיח על נושאים שונים: רגשות, זכרונות, קשיים, עניין העברת הספור עצמו והילד בסיטואציה ; כאשר האיורים בספר תומכים במלל ומייצרים סיטואציות פתוחות המשאירות מקום רב לדמיון ולפיתוח הנושא.

הספר בנוי כסיפור הרפתקאות וגילוי של ילדה בשם ללי, ומעוצב בצורה אופטימית ושמחה.

ניתן להשתמש בספר כ:

1. ספור לפתיחת הנושא

2. ספור כמקור להזדהות עם הגיבורה

3. ספור לעבודה קבוצתית של אמהות לילדים צעירים או לקבוצת ילדים

4. ספור לכתה או גן לקראת יום הזכרון או בעקבות מקרה קונקרטי.

אני מאמינה שהספר חשוב לחברה הישראלית ובייחוד לילדים הגדלים בתוכה. אובדנים שונים מלווים את חיינו, בין אם אישיים ובין אם קיבוציים, ואני חושבת שספר אשר מציג את הנושא באופן פתוח ותומך הוא הכרחי.

את הספר אייר בן זוגי דן מיכאלי.

אתר הספר- www.lalibook.com   מייל- lalibook.ramon@gmail.com

שרון מיכאלי- רמון
מומחית לחינוך גמיש ומישחוק, חינוך באזורי אסון, מנתחת התנהגות ומנחת מחנכות והורים, מפתחת שיטת התנועה ההדדית ויזמת TOGI http://www.facebook.com/people/Sharon-Ramon/608627297