לכולנו הזכות לביטחון תעסוקתי

בחורה עם מחשב נייד

לכל אדם מגיעה הזכות לביטחון תעסוקתי. לא משנה היכן אתם עובדים, הצורך לדעת שמקום העבודה הזה יהיה שם בשבילכם גם מחר, ואתם כמובן תהיו שם גם בשבילו, הוא בסיסי ונדרש. ביום בהיר אחד אנחנו גילינו שביטחון תעסוקתי הוא דווקא לא מובן מאליו.

נעים להכיר, אני חגית זיו, בת 50 +, גרושה ומאושרת + שתי בנות ובן, מתגוררת בקריית שמונה, וב-11 השנים האחרונות אני עובדת במפעל "טבע מיגדה" בעיר, בו מיוצרים מוצרים רפואיים מצילי חיים.

לפני כשנתיים התקיימו בחירות לוועד העובדים במפעל, ומבלי ששאלה אותי לפני כן, חברתי הטובה עדנה רשמה אותי כמועמדת, וכך הגעתי אל הוועד. לפעמים מספיק אדם אחד שיאמין בך… כשקיבלתי את תמיכתם של חברי למפעל, הרגשתי שעשיתי את הדבר הנכון. הבנתי שתמיד אהבתי להקשיב ולעזור, אז מדוע לא לעשות עם זה בפועל משהו שגם יועיל לאחר?

אז אמנם היו לי לבטים וחששות כמו "האם אני יכולה להכיל את הכל?", אך התשובה לכך היא כן, בהחלט! כי במקביל להיותי חברה בוועד, עברתי גם תהליך אישי. אם יש דבר אחד שגיליתי על עצמי דרך התהליך הזה, הוא שיש בי תעצומות נפש אדירות ועל כך אני גאה בעצמי. כחברה בוועד, אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה. בכל פעם שמעלים בעיה, אפילו הכי מינימליסטית, בין אם זה בחלל המטבח או בשירותים או בכל מקום אחר במפעל, אני מיד בודקת כיצד ניתן לטפל בה.

כחברת צוותי ארגונומיה וועדת בטיחות במפעל, אנחנו כל הזמן פועלים לשיפור התנאים ודואגים לבריאות העובדים, בין אם זה כסאות נוחים ועמדות עבודה תקינות ובין לבחון כל הזמן בכובד ראש כיצד ניתן למנוע תאונות עבודה עתידיות וכדומה.

העבודה בעיר פריפריאלית כמו קריית שמונה, בה אין מגוון רב של אפשרויות תעסוקה, אינה מובנת מאליה. כאשר הנהלת טבע החליטה למכור את פעילות המפעל – לאור המשבר הגדול שחוותה החברה – ולא יידעה אותנו, הבנו שהעתיד שלנו לא ברור. כעובדת את מצפה לשקיפות, ודאות, את צריכה לדעת מי יהיה המנהל שלך, וכאת שואלת שאלות ולא מקבלת תשובות, יש צורך לדרוש לקבלן. לאור זאת, בתמיכת ההסתדרות החלטנו לנקוט בצעדים ארגוניים והכרזנו על סכסוך עבודה שגם לווה בשביתה שהתקיימה לאחרונה.

middlehagit

אנו רוצים ודורשים לדעת לאן נושבת הרוח. מה יהיה יום אחרי שהמפעל יימכר? אנחנו דורשים הבטחה של חמש שנים לפחות של ביטחון תעסוקתי, במיוחד כי במקומות כמו קריית שמונה, האלטרנטיבה התעסוקתית לעובדים כמעט שאינה קיימת.

שנית, צריך לתת את הדעת על המשכורות שלנו, שאינן גבוהות במיוחד. כל עובד ועובד מגיע למשמרת ונותן את כולו בעבודה קשה, ואין סיבה שלא יתוגמל בהתאם. כולנו רוצים לאחוז בשני הקצוות של המתרס, ולא להרפות, אנו דבקים במטרה, ומקווים שסכסוך העבודה יסתיים בקרוב, על הצד הטוב ביותר. אציין שלולא התמיכה שקיבלנו מיו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון יונה פרטוק, ממ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו וממזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב גרשון נאור ואביב עזוז האחד והיחיד, לא היינו יכולים לעשות את זה לבד.

המפעל שלנו ידוע כמקום עבודה שחשוב לו להעצים את העובדים שלו, למנף את היכולות שלהם. אנחנו רוצים לשמר את המוטו הזה, שהוא נר לרגלינו מדי יום. אנחנו רוצים שהדאגה והאכפתיות ימשיכו להוביל את המפעל, וזאת על מנת שהעובדים ימשיכו לתת את הלב והנשמה ולבוא כל יום עם חיוך.

וברוח הטור הנוכחי, אאחל לכל בית בישראל ברכת בריאות, הצלחה ופרנסה טובה!

 

שלכן ושלכם, חגית זיו, חברת ועד עובדי מפעל "טבע מיגדה" בקריית שמונה

 endhagit