לכבוד הראשון באוגוסט – שלושה ספרי ילדים לקטנטנים

המלצה על שלושה ספרי ילדים לקטנטנים

אני בעננים
אני בעננים

יולי עבר, ואיתו הקייטנות, ואוגוסט נפרש לפנינו. אחד הבילויים האהובים עלי כאמא למיכאל הקטן, היה להקריא לו ספרים, לא רק כחלק מהטקס שלפני השינה, אלא כחלק מהבילוי המשותף.

מיכאל כבר גדול, ותכף משתחרר מהצבא ונוסע לתאילנד, ואת הספרים שלו הוא כבר קורא לבד, לשמחתי הצטרפו למשפחה בשנים האחרונות נכדים ואחיינים ששמחים לשמוע סיפורים.

מתוך הספרים הרבים שאני מקבלת, בחרתי שלושה, המתאימים לגילאי שלוש עד שש. הם כתובים טוב, מתורגמים להפליא ומאוירים נפלא, ויעניקו הנאה לגדולים ולקטנים.

לבחור חיה זאת בעיה, דוקטור סוס, תרגום לאה נאור, הוצאת כתר

לבחור חיה זאת בעיה
לבחור חיה זאת בעיה

זה לא סוד שמיכאל ואני  מאוהבים בספרי דוקטור סוס ואספנו אותם בשמחה, כשטסנו לארצות הברית קנינו גם ספרים שלו באנגלית. רוח השטות, החוכמה העמוקה והתרגום הנפלא של לאה נאור, והשימוש הגאוני בשפה הפכו כל ספר שלו לחוויה מיוחדת. שמחתי לקבל מכתר ספר חדש שנמצא בעיזבונו, ותורגם בכישרון רב על ידי לאה נאור.

*

מיכאל כשהיה בערך בן שש, רצה חתול שחור לבן ושיקראו לו פנדה, וכך באמת היה. אצלנו זה היה די פשוט, כי מיכאל ידע מה הוא רצה, ואני לא התכוונתי במילא ללכת לחנות חיות, או לקנות. יש מספיק גורי חתולים שאפשר לאמץ. עם זאת כדאי לזכור שהספר נכתב לפני כחמישים שנה ואז היה מקובל לקנות חיות בחנות. בכל מקרה ממליצה מאוד לאמץ חיה, זה ממש חבר נוסף במשפחה.

גם דוקטור סוס אהב חיות, ספריו מלאים בהן, והוא טיפל בחיות ודאג להן כל ימיו, למדתי שהוא אומנם התפרסם בזכות חתול תעלול אך למעשה העדיף כלבים.

בספר מגיעים האח והאחות המוכרים לנו לחנות חיות מחמד ומלבטים איזו חיה לבחור?

אבא מסכים רק לחיה אחת והילדים מתקשים בבחירה. כיוון שזה ספר של דוקטור סוס, לאחר הכלב, החתול, דג הזהב והארנב, מופיעות חיות שונות ומשונות מפרי דמיונו של דוקטור סוס. הספר מעביר יפה את הקושי של הילדים בבחירה ובקבלת החלטות, הם רוצים את כולן אבל מותר רק אחת, ככה זה בחיים. אהבתי את הסוף הפתוח, ממליצה. ולמי שלא מכיר חפשו בחנויות הספרים ובספריות את ספריו בתרגומה המופלא של לאה נאור. ויטמין משובח לילדות בריאה.

*

על אחחחח איזה אח מאת פטל, איורים אלינה גורבן שיצא בהוצאת מטר כבר המלצתי, בשבוע הספר פגשתי את הסופרת ואת המאיירת ושמחתי לגלות שיש כבר ספר שלישי בסדרה, שמתאים בדיוק למי שטס לטייל בחופש.

אני בעננים, מאת פטל, איורים אלינה גורבן, הוצאת מטר ילדים

אני בעננים
אני בעננים

אורן כבר בן שש ושומע מהוריו שהם טסים לחו"ל לחופשה, אין לו סבלנות והוא כבר מחכה לנסיעה, אין לו סבלנות בתור לשדה התעופה, אין לו סבלנות בתור למטוס ואין לו סבלנות בטיסה. אורן הוא ילד שהוא כמו שם הסדרה מציק ומצחיק. כולנו מכירים ילדים כאלה, בהומור ובחרוזים מוצלחים מעבירות פטל ואלינה גורמן את החוויה של טיסה עם ילד שובב וחסר סבלנות, שעוד לפני שיוצאים כבר שואל "מתי מגיעים?"

טייסת, מעולה לילדים
טייסת, מעולה לילדים

*

פיפ ופוזי החבר החדש, אקסל שפלר, מאנגלית, סיגל גפן, ידיעות ספרים

אקסל שפרד הוא המאייר המופלא של ספרי ילדים שהפכו כבר לקלאסיקה כמו – טרופותי ולקוף יש בעיה, ללי האחיין החמוד בן הארבע יודע כבר לדקלם אותם בעל פה, ועדיין מבקש שיספרו לו אותם שוב ושוב.

פיפ ופוזי הולכים לשפת הים
פיפ ופוזי הולכים לשפת הים

לשמחתי ולשמחתו, יצא ספר חדש שלו, הפעם פיפי ופוזי שפן ועכברה חברים טובים הולכים לשפת הים.

פוזי האחראית מזכירה לפיפ לחבוש כובע ומוציאה את קרם ההגנה. הם אוספים צדפים, חופרים בורות ומשתכשכים במים. פוזי מנמנמת ופיפ מכיר חבר חדש – כלבלב ושמו ז'אק. פוזי פחות מתלהבת ממנו, ומרגישה נטושה (את זה אהבתי פחות, הילדים יכולים להבין את זה לבד, אין טעם לכתוב את זה, וגם המילה נטושה קצת טעונה בעיניי). אבל פוזי היא עכברה חכמה וטובת לב, ובסוף שלושתם מוצאים פתרון, ומשחקים יחד.

יופי של ספרים ויופי של בילוי, בהמשך המלצה לעוד ספרי ילדים לגדולים יותר.

תיהנו בחופש, בים, בברכה ובטיולים. אחר כך מתגעגעים, מדי פעם.

קוראת ספרים
קוראת, בלוגרית ובעיקר עורכת ספרים. קוראים וכותבים מוזמנים לאתר שלי כדי להכיר אותי יותר ואת מה שאני עושה shlomitlica.co.il