לילה טוב חד קרן – פרל א' הורן

לילה טוב חד קרן – פרל א' הורן

איירה: קנדרה ספנג'ר

תרגום מאנגלית: נעמי בן-גור

הוצאת ספר לכל

לילה-טוב-חד-קרן

בכל מקום, בכל ערב, יש זמן מיוחד, משותף לכל ילדי העולם. זהו זמן של שקט, זמן של ריכוז, רגיעה ופרדה מרעשי היום יום.  הספור "לילה טוב חד קרן"  עשוי לסייע לאוהבי חד קרן לגלוש לשנת הלילה בקלילות, כי חדי-קרן הם הכוכב של הספר הזה, בכל הגדלים, הצבעים והזנים.

הספר שייך לקטגוריה שאני קוראת לה "ספרי השכבה" והוא מזמין את הקוראים הצעירים לברך בברכת "לילה טוב" את כל חדי-קרן המקסימים, כי כשיורדת החשכה על היער הקסום, חדי הקרן וחבריהם מתכנסים יחד לשנת הלילה, ואז הם אומרים לילה טוב לחד הקרן הלבן, לחד הקרן המזוקן, לחד הקרן עם הצמה, לחד הקרן עם הרעמה, לחד הקרן הסגול, לחד הקרן הורוד וגם ליצורים הנחמדים המצטרפים אליהם: הקשת, הפיות, הדרקון-תינוק, וכמובן הירח המלא.

אם לומר את האמת ישנם ספורי ושירי ערש מוצלחים ממנו, אבל בזכות חריזה עדינה, טקסט פשוט  ולא ארוך, ואיורים צבעוניים כמו שילדים אוהבים, הספר לוכד את העין ואת הלב וקל להנות ממנו.

בסוף הספר יש רשימה מהנה של עובדות על חדי הקרן המאפשרת ללמוד יותר על החיה האהובה , מתי צומחת הקרן, מי מסוגל לראות חד קרן, מה חד קרן אוכל, מאין מגיעים הכוחות הקסומים של חד קרן, היכן הם חיים , היכן הם ישנים ועוד ועוד פרטים.

כמו כן יש 2 דפים אינטראקטיביים בסוף הספר:

הראשון, מציג את  התכונות הפיסיות של חד קרן עם שאלות טריוויה שמזמינות את הילדים למצוא בספר חדי קרן שיש להם פרסה כמו לסוס, חדי קרן בעלי פרסה שסועה, חדי קרן עם זקן, עם קרניים חלקות, חדי קרן עם זנב של אריה וכד'.

הדף השני מזמין את הילדים לצייר את חד הקרן האהוב עליהם.

ברגע שהנכדה שלי ראתה את הספר הזה היא אמרה "זה הספר שלי" ובקשה שאקריא לה אותו שוב ושוב. אחר כך התבוננה בחדי הקרן והתמוגגה.

לסכום אפשר לומר ש"לילה טוב חד קרן" הוא ספור קטן וחביב אשר ירגש כל חובב חדי קרן.

קל להקריא אותו והוא מתאים כספור לפני השינה, ויש לו איורים שמתאימים לחלומות מתוקים.

וממש אהבתי את הדרך שבה הדף האחרון של הספר מקשר את כל מה שקראנו עליו קודם.

תודה לנורית ולקבוצת “גם ספרים – ספרים לסקירה” ” על עותק של ספר זה כדי לקרוא ולסקור