לטיול יצאתי וחזרתי עם שקיות של העצמה נשית והשראה

נשים הן מקור השראה עבורי ובמיוחד נשים שמתוך שינויים קיצוניים בחיים שלהן, בראו מציאות חדשה, טובה ומשגשגת להן, לשלהן ולעולם כולו, כנסי לקרוא ולהתעצם.

איך להפוך טיול לטיול של העצמה נשית והשראה? פשוט מאוד, הקפידי לצאת לטיול עם עוד 15 בלוגריות מדהימות של סלונה ולבקר בעסקים של נשים, עסקים שנולדו מתוך שינויים שהתחוללו בחיים האישיים שלהן ומהמקום החדש שנוצר בתוכן בעקבות השינוי, הן גילו אוצרות של תשוקה, של כישורים, של אהבה שצעד אחרי צעד קיבלו ביטוי בהולדת עסק שכולו הן.

כמאמנת אישית לנשים שכל אימון אישי מבוסס על העצמה נשית שיוצרת קרקע לשינויים מיטיבים בחיים, נפעמתי מבעלות העסקים שהכרתי ומקבלת ההוכחה שלכל אישה יש כוח פנימי אדיר, שמתעורר בזמן שינויים גדולים ויכול להיות לנו בסיס לאומץ לפרוץ גבולות בעיקר מחשבתיים, על עצמנו, על מה שבתוכנו, על האהבות, הרצונות, החלומות והתשוקות שבנו.

כל הסיפורים שסיפרו לנו בעלות העסקים גרמו לי להבין יותר ויותר את החשיבות שלנו לצאת למסע היכרות עם עצמנו ולחיבור לכוחות ולעוצמות שלנו, כי בכל אחת מאיתנו יש יהלומים אדירים בכוחם וביופיים, יהלומים של כישורים ויכולות, של אומץ ותעוזה, שרק מחכים לנו שנתחבר אליהם, נגלה אותם ונפיץ אותם בעולם כולו.

בפוסט הזה אכתוב על שתי נשים ששבו את ליבי, בעודן מנצנצות ביהלומים שהן מצאו בתוכן בצניעות, בענווה ובעוצמה שמעוררת השראה אדירה.

 האישה הראשונה שהרחיבה לי את חדרי הלב וההשראה היא מיכל מלמד, בעלת המותג והעסק המצליח "טחינא".

מיכל כישפה אותנו בעוצמות האדירות שלה שיוצאות ממנה כשהן עטופות בענווה אותנטית ומרגשת. היקף השינוי שחוללה בחיים שלה, הוא אדיר, שינוי שהוביל אתה ללא פחות מלידה מחודשת של עצמה. בגיל 40, הגיל שאני קוראת לו "גיל השיבה הביתה", מיכל החליטה לעשות בדק בית בחיים שלה, היא התיישבה ושאלה את עצמה "מה אני משלמת ומה אני מקבלת?". השאלה הזו היא שאלה שאני שואלת המון בכל תהליך של אימון אישי את המתאמנות שלי, זו שאלה שרמת העצמה האישית שלה, היא בין העמוקות והמתגמלות שיש.

ומיכל שהייתה אז פסיכולוגית קלינית מצליחה, גילתה שהיא משלמת המון, הרבה יותר ממה שהיא מקבלת מהמקצוע הזה, הגילוי האמיץ, הכנה והאותנטי הזה, הוביל לשרשרת של שאלות וחקירה של כל תחומי החיים שלה, שהתשובות עליהם חשפו בפני מיכל את הרצון העז, לעשות שינויים ולהתחיל במסע חדש בחיים וכך היה, מיכל פרשה מהמקצוע שעסקה בו, התגרשה מבן זוגה דאז ועם 3 ילדים שהייתה צריכה לדאוג לפרנסתם, יצאה להגשים חלום שלא ידעה מה הוא.

מיכל הגיע לעולם הטחינה, מתוך רצון שלה למצוא לעצמה טחינה, טעימה לא מרירה ובריאה, אבל ממש בריאה. היא הייתה בחופשת לידה של הבת הקטנה שלה, ויצאה למסע בעולם הטחינה ולא מצאה את שליבה וגופה ביקשו, כל הטחינות שהיא מצאה היו טחינות שעברו תהליכים שונים, שהפחיתו את הערכים הבריאותיים של הטחינה ולא נתנו מענה לרצון שלה – למצוא טחינה בריאה וטעימה לה ולילדיה.

כשנואשה מהחיפוש, הקול הפנימי שלה הפנה אותה לחלום החדש שנרקם בתוכה, לייצר טחינה שתהיה הטחינה הכי בריאותית וטעימה שיש, היא הקשיבה לקול שלה, שעד אז הוביל אותה ליצור מציאות טובה יותר עבורה, ויצאה למסע מרתק של הקמת מפעל טחינה.

מיכל בעלת אפס ניסיון בהקמת מפעל, הפשילה שרוולים וכמו לביאה אמיתית, שמחפשת אחר האוכל לגוריה, יצאה גם היא להקים את מפעל הטחינה שלה, שלעתיד יהיה מקור הפרנסה שלה, של ילדיה ושל 4 עובדים שהיא מעסיקה.

המסע להקמת "טחינא" היה מסע מאתגר, שהצריך ממנה ללמוד הכל על עולם הטחינה שלא ידעה בו דבר, ללמוד על פיתוח מכונות, כי כל המכונות שקיימות לא סיפקו את רמת הטריות והבריאות שהיא רצתה שיהיו בטחינה שלה, ללמוד על עולם הכספים, השותפויות העסקיות ועל הבנקים ומיכל כמו מיכל, למדה, חקרה, שאלה, נפלה, קמה, בנתה ושיכללה עד שמצאה את דרך המלכה שלה, להביא לעולם את הטחינה הכי בריאה וטעימה שיש – "טחינא". הטחינה המיוחדת של מיכל היא טחינה שהכל בה נא, אין קלייה ויש הנבטה וחוץ משומשום אתיופי משובח – אין בו דבר נוסף.

אני על שקי השומשום האתיופי המשובח
אני על שקי השומשום האתיופי המשובח

והטעם אוווווווו הטעם גרם לי להיזכר, באבא שלי יחזקאל ז"ל, שטחינה הייתה אהבה גדולה בחייו, אני בטוחה שהוא היה גורם לה לפתוח סניף של המפעל בחצר הבית שלנו, כן, עד כדי כך הטחינה שלה מעולה.

ממש כמו מיכל כך המפעל שלה, פורץ גבולות, בורא עולם טוב יותר, בריא יותר ומעורר השראה במיוחד לנשים, לעצור, לחקור, לשאול, להיות אותנטית, ישרה וכנה בתשובות ומתוכן לברוא מציאות חלומית עבורן, עבור שלהן ובסופו של דבר עבור העולם כולו.

"טחינא" – לדף הפייסבוק לחצי כאן 

האישה השנייה, שאני שמחה להכיר לכן, גם לה סיפור על שינוי בחיים שהוביל להגשמת חלום שנרקם בתוכה עוד שהייתה ילדה, כשהתיישבה מול תנור האפייה של הוריה, והתבוננה על מה שנאפה שם בפנים, אך למשך שנים רבות בחייה לא ידעה ששם מול תנורי אפייה היא תמצא את האני השלמה והמושלמת שלה.

תכירו את דנה כפיר, האישה והלחם, ונכון שאין דבר מושלם יותר מאישה ולחם? התמונה היא ההוכחה שזה נכון.

 דנה מספרת שלפני כ 10 שנים, בעודה מטפלת בילדיה, משהו פנימי מאוד שורשי ויצרי התעורר בה, היא לא ידעה מה זה הדבר הזה שהתעורר בה, אבל היא הייתה בטוחה שזה משהו שקיים בה מימים ימימה. בעודה מתעוררת כמו משנת חורף, קנתה לעצמה 3 ספרים על לחמים, אם היו אומרים לה שמהקנייה הזו, היא תצא למסע משנה חיים, אני בספק גדול אם היא הייתה מאמינה.

ואחרי שרכשה התחילה לייצר למשפחתה לחמים, משהו בתהליך ייצור הלחם, החזיר אותה לעצמה. הלישה, איחוד החומרים הכי בסיסיים שיש, ההמתנה שכל המרכיבים שחוברו יחד יתפחו ויהפכו לייצור שלם אחיד ומזין, חימום התנור והתבוננות בתהליך האפייה שלו בתנור החם, הבעיר בתוכה כמיהה לשקט, לקרקע של שלווה ושקט.

הכמיהה הזו, פתחה אותה לעשות בדק בית עמוק בתוך עצמה, שהוביל אותה לעשות שינויים מרחיקי לכת בחייה ולאחר יציאה לדרך חיים חדשה, בלי בן זוגה ועם ילדיה, יצאה גם היא לחפש מקור פרנסה. בתוך תקופה של הישרדות, הדבר היחיד שנתן לה עוגן היה הלחם שהיא אפתה, ומכיכר אחת לשנייה, בין תפיחה, לישה ורידוד, היא יצרה בתוכה את העתיד להיות מקור פרנסה לה, לילדיה ולשלושת העובדות והעובד שהיא מעסיקה היום ב"לחמל'ה".

וכך צעד אחרי צעד, מתנור אחד בבית לתנור אחד במחסן כלשהו, תוך הקפדה על עבודה ידנית, עם המוצרים הכי איכותיים שיש, עם אותנטיות של עשייה טבעית, יצרית ובסיסית, דנה הקימה בעשרת אצבעותיה שנפצעו, שנסדקו, שהתקלפו במסע האתגרי שלה להקים לחיים את מפעל חייה – את "לחמל'ה", בוטיק ללחם, שמספק לחם איכותי יוצא דופן, לכל אזור עמק האלה וממש בימים אלו פורץ גבולות, בדיוק כמו בעלת העסק בחייה, ומגיע לתוך תל אביב.

אם אתן רוצות לטעום, שלא קיים בין מדפי הלחם בסופר, רוצו למצוא את כיכרות הלחם של דנה, לי אישית הוא הזכיר את בית קפה הקטן בפריז, שאני וחמשת אחיותיי בטיול שלנו, היינו פותחות את הבוקר בו, עם קראנצ'יות של חתיכת בגט מרוחה עם חמאה ודבש, ואם יש ללחם יכולת כזו, להזכיר טעם וחוויה שקרו לפני שנים, הרי הוא לחם משובח במשובחים, בדיוק כמו זאת שייצרה אותו.

תמונה: Odelia Barbi Bakarski
תמונה: Odelia Barbi Bakarski

דנה היא אישה שהלב נפתח אליה, עוד לפני שהיא הוציאה מילה מהפה, משהו באנרגיה שלה, מספר את המסע האתגרי שלה, חושף את הקשיים שהיא התגברה עליהם בדרך שלה להתחבר לאותה הילדה שבה, שישבה מול תנור האפייה של הוריה והתבוננה בשקט, בהשתאות ובסקרנות, בכיכר לחם שנאפתה לה שם. לי דנה נתנה השראה וגרמה לי להתחייב לעצמי, לפתוח מחזור חדש בסדנה שלי "הילדה הקטנה שבתוכנו" – כי משם מתחיל הכל.

כל הפרטים על איך להגיע וליצירת קשר עם לחמל'ה – לחצי כאן

פגשתי עוד עסקים שהם למעשה הלב והנשמה של הנשים שהקימו אותם, אני ממליצה בחום להיכנס לקישורים ולפנות לכן יום אישי או יום עם חברות ולצאת למסע מעורר השראה ומרחיב את הלב, בעמק האלה בקיבוץ נתיב הל"ה, מבטיחה שתחזרו מלאות בטעמים, ריחות, בצבעוניות ובעיקר עם ידיעה אחת ברורה – אין עלינו הנשים.

ורטיגו הכפר הקולוגי – כפר שנוסד ע"י 4 אחיות 

בוטיק שוקולד – עסק של אישה אחת, שמסע החיים שלה גורם עונג לכל כך המון א.נשים

ועם כל שפע הפרודוקטים, חייבים כלים מהממים להגשה – "אדמה" לשם כדאי להגיע 

יין ביקשת? בבקשה גם את זה יש בנתיב הל"ה

ועם כל שפע האירועים, בגד חדש זה הכי 

שלך,

ליאור אפרים

מאמנת אישית לנשים, מומחית ליצירת שינויים להגשמת חלומות

לאתר – לחצי כאן

לדף הפייסבוק – לחצי כאן

ליאור אפרים
אני מכירה את הספקות שמלווים אותך ביום והולכים אִתך לישון בלילה, אני מכירה את חוסר הביטחון שמכרסם, את המקום בו את עומדת במקום, גם את החלום שחלמת עליו תמיד ולא העזת להגשים. אני מכירה גם את הצד השני – ראיתי אותו קורם עור וגידים באלפי שעות אימון אישי של המאומנות שעברו איתי תהליך. אני יודעת שיש בך יותר מן הנראה לעין, הרבה יותר מן הנגלה. אני יודעת שהשינוי הוא בר השגה, וההגשמה קרובה הרבה יותר ממה שאת חושבת, וכמה שאת יפה כשאת מגשימה! אני מזמינה אותך למסע אל תוך עצמך. אשמח לתת לך כלים וללוות גם אותך במסע האישי שלך לעבר המציאות החדשה שמגיעה לך.www.lior-e.co.il