לזניה עם פטריות וקרם פלפלים

צעד אחרי צעד להכנת מנה כמו במסעדה. כל כך פשוטה שבטוח תגזרו, תשמרו ותכינו שוב. לזניית פטריות עם קרם פלפלים קלויים על בסיס קרם בשמל עם גבינת מוצרלה. אחרי שתכינו תבינו על מה מדובר 🙂

DSC_0296-Recoveredלמצרכים:

עלי לזניה

300 גרם גבינת מוצרלה מגורדת

לרוטב פטריות:

2 סלסלאות של פטריות שטופות ופרוסות

3 שיני שום גדולות פרוסות

4 כפות שמן זית

2 קופסאות עגבניות מרוסקות (של MOTTI הכי טוב!) סה"כ 800 גרם

2 כפות גדושות אורגנו יבש

מלח לפי הטעם

לקרם פלפלים:

100 גרם חמאה

4 כפות קמח

1 ליטר חלב

2 קופסאות גבינת נפוליאון עם פלפלים קלויים

1 כפית מלח

1/2 כפית אגוז מוסט מגורד

להכנה:

1. להכנת רוטב הפטריות: לחמם שמן זית במחבת. להוסיף את שיני השום ולטגן מעט. להוסיף את הפטריות ולערבב. לטגן יחד 2 דקות. להוסיף את רוטב העגבניות, לערבב יחד להוסיף מלח ואורגנו ולבשל על אש קטנה 10 דקות.

DSC_0279

2. להכנת קרם הפלפלים: להמיס את החמאה בסיר בגודל בינוני. להוסיף את הקמח ולערבב במהירות. להוסיף את החלב בקילוח דק תוך כדי ערבוב תמידי ומהיר (רצוי בעזרת מטרפה). להנמיך את האש ולבשל עוד 2 דקות עד שקרם הבשמל יסמיך. להוסיף את הגבינה עם הפלפלים ולערבב.

DSC_0281

3. להרכבת המנה: לשמן תבנית מלבנית/מרובעת בגודל של 30 על 30 בערך. להניח שכבה של עלים (אין צורך לבשל אותם). לשים מעל 1/3 מרוטב הפטריות עם העגבניות. לפזר מעל קרם פלפלים ומעל לפזר גבינת מוצרלה. להמשיך כך עד שמסתיים המילוי (בדר"כ מספיק לשלוש שכבות) – לשים לב שהשכבה העליונה צריכה להיות שכבת קרם הפלפלים ומעליה מוצרלה.

DSC_0285

4. לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות למשך חצי שעה.

DSC_0301

אהבתם את המתכון? כבדו בלייק :) אם אתם רוצים להתעדכן בכל פעם שיתפרסם מתכון חדש, לחצו על כפתור ״עקבו אחרי״ בצד שמאל למעלה, הכניסו את כתובת המייל שלכם וקבלו הודעה למייל בכל פעם שיתפרסם מתכון חדש. בתאבון!

לב