להתלבש אחרי גיל 40

מבחר טיפים אופנתיים לנשים בנות 40+

השקת קולקצית קיץ 2012 של החברה הישראלית "גולברי", הזכירה לי עניין שאני עוסקת בו מזה זמן. רשתות האופנה הישראליות לא לוקחות מספיק ברצינות נשים בנות 40 + ובעיקר כאלו שלובשות מידה 42 ומעלה. קיימת תחושה שיש שפע אדיר בארץ לגילאי 15-30. כשאת עוברת את גיל 30 השפע מתחיל להצטמצם (TNT הגדילו לעשות והקציבו לנו עד גיל 25) וכשפנייך ל 40 וצפונה עלייך פעמים רבות לבחור בין בגדי הנערות לבגדי הדודות (או להשקיע מאות שקלים בבגדי מעצבים).

בתצוגה של גולברי העלו לבמה דוגמניות עבר בגילאי- 40-60. הרעיון כשלעצמו נהדר. בפועל לא היתה שום התאמה בין הבגדים לדוגמניות. רובן הולבשו בשמלות קצרות וצמודות מידי ובצבעוניות לא מחמיאה, הג'קטים ששולבו בהופעה לא מילאו את תפקידם נאמנה, נעלי העקב המוגזמות גרמו לכל ההופעה להיראות זולה ולא שימושית. כמה מאיתנו ילבשו שמלה יומיומית בליווי סטליטו של 12 ס"מ? ומה שבלט יותר מהכל- כמעט ולא הוצגו מכנסיים, כשברור לכל אישה ששוקלת מעל 60 ק"ג שמכנסיים טובים הם הפריט שהכי קשה למצוא, בניגוד מוחלט לעובדה שרובנו לובשות מכנסיים מידי יום.

הפקות האופנה של "גולברי", "קרייזי ליין" "ML" ודומיהן לא משקפות את המציאות. גם אם בחרו לפרזנטוריות נשים באזור גיל ה- 40 (איילת זורר, גלית גוטמן ומירי מסיקה). הרי רובנו לא זכינו במראה ובגוף שלהן ולא בסטייליסט של הפקת האופנה לצידנו מידי בוקר. אישה ממוצעת שתכנס לחנויות האלו תצא לרוב עם בגדים שלא מתאימים לגילה ולגופה, עם לוק צעיר מידי או מבוגר מידי ובעיקר, לא עדכני מספיק.

לכן, ריכזתי עבורכן כמה טיפים אופנתיים לבנות 40 + (את רובם איתרתי ברחבי הרשת, בעיקר באתרים מחו"ל שלוקחים מאוד ברצינות נשים שעברו את גיל 40).

הרעיון המרכזי הוא לא להתאמץ להיראות צעירה או לחילופין להתלבש בטעות בצורה מבוגרת מידי.

1. לא להכנע לטרנדים לא מחמיאים, אלא להתמקד בצורת הגוף ולהתלבש בהתאם (רוצה לדעת איך? בדקי כאן )

2. לא להגזים בהתאמות (כדוגמת חגורה בצבע החולצה, נעליים בצבע החגורה, צעיף בצבע העגילים וכיו"ב).

3. להמנע מבדים זולים, נצמדים ולא מחמיאים.

4. אם בחרת בחלק עליון צמוד שלבי אותו עם חלק תחתון רחב ולהפך (אני אישית כמעט תמיד אעדיף אצל נשים בוגרות חלק עליון רפוי ומשוחרר וחלק תחתון צמוד יותר)

5. זהי את החלק הטוב בגוף והבליטי אותו. המנעי מחשיפת אזורים פחות מוצלחים.

6. כדאי לאמץ את מראה השכבות בעונות המתאימות.

ממה כדאי להמנע?

1. חצאית מיני או שמלת מיני קצרה (ובקצרה כוונתי כל אורך שהוא יותר מ 5 ס"מ מעל הברך). אם את גורבת מתחת למיני גרבונים אטומים או טיץ, אורך המיני יכול להתגמש מעט.

2. MOM JEANS (גבוה במיוחד, גדול ממידתך, משטיח ישבן ומבליט בטן וירכיים).

3. ג'ינסים קרועים/ משופשפים/ נמוכים.

4. גזרת באגי (פנסים באזור הבטן).

5. בלייזרים שלא מונחים כראוי.

6. חצאיות רחבות וארוכות מידי.

7. גרבי ניילון בצבע גוף.

8. מכנסי 3/4

מה כדאי?

1. קרדיגנים.

2. מכנסיים ארוכים וגבוהים בגזרה ישרה או סקיני.

3. ג'קט מחוייט איכותי.

4. ג'ינס טוב בצבע כהה אחיד, בגזרת סקיני או גזרה ישרה.

5. שמלות וחצאיות באורך הברך בהתאם למבנה גופך.

6. חולצות מכופתרות/ מעטפת/ בייסיק, מבדים עדינים שאינם נצמדים לגוף.

7. שימוש בצבעי בסיס רגועים- שחור, אפור, לבן, קרם, חאקי, אותם ניתן לאזבר בפריטים צבעוניים יותר (קרדיגן, צעיף, תיק)

8. הדפסים נעימים לעין.

איך עושים את זה נכון (גם כלכלית)?

1. כדאי לערבב פריטי מעצבים עם פריטים פשוטים.

2. להוסיף להופעה אלגנטית פריט ק'זואל לתחושה צעירה יותר (בהתחשב בארוע כמובן).

3. לבחור מדי עונה מספר פריטים עדכניים ולשלב בהופעה שתואמת את גילך (לדוגמא- מהטרנד המנומר בחרי בצעיף)

4. המנעי מצבעוניות יתר והדפסים גדולים ומוגזמים.

5. המנעי מפאייטים, חרוזים, אפליקציות, פרנזים, כל אלה משווים מראה מבוגר וזול.

6. פתחי סטייל אישי שנבנה על צורת הגוף שלך והתמקדי בבניית מלתחה בסיסית איכותית אותה תוכלי לגוון באקססוריז.

7. לא להתפשר על מידה יותר או פחות, אם הבגד לא מונח בצורה אופטימלית המנעי מקנייה.

8. הקפידי על חזיה טובה.

9. לא להגזים בענידת תכשיטים. התרכזי בתכשיט משמעותי אחד (ורצוי שלא יהיה מפלסטיק זול).

10. אם בא לך להתפרע ולהרגיש מגניבה, עשי זאת באמצעות הנעליים. נעליים מיוחדות יכולות להפוך הופעה שמרנית להופעה מעניינת וצעירה. תיק מיוחד ישיג את אותה המטרה.

11. אל תפחדו לנסות, אני מכירה לא מעט נשים שסירבו במשך שנים לנסות את גזרת הסקיני במכנסיים ובג'ינס. האמינו לי, אין כמעט אישה שהגזרה הזו לא תחמיא לה יותר מגזרה ישרה או מתרחבת. דווקא כשעברת את גיל ארבעים זה הזמן לצאת מקבעונות, להפתח לדברים חדשים, לנסות ולהעז. וכמה קל לעשות את כל אלו כשמדובר באופנה. נסי, אולי תתאהבי.

סיבוב בקניון הבהיר לי את הבעיה המרכזית- מכנסיים. רוב הנשים לובשות מכנסיים גדולים מידי/רחבים מידי/לא עדכניים. גם החולצה המוצלחת ביותר תאבד מקסמה בשילוב מכנסיים לא מוצלחים. הכי חשוב במכנסיים- אזור הבטן והמפשעה. אחרי שמצאתן את המכנסיים המושלמים תוכלו לצוות להם מבחר גדול של חולצות- חולצות מכופתרות, חולצות בהדפסים עדינים, בדים נשפכים וחולצות מעטפת.

נכון, הדוגמניות בתמונה לא חצו את גיל 25, אבל הקפדתי לבחור פריטים שיראו נפלא גם על נשים בוגרות ומלאות יותר.

זארה-

Shopbop-

שמלות-

זארה-

דורותי פארקינס-

H&M

יש לא מעט רשתות שמנסות לפנות לטווח הגילאים הזה, גם אם לא תמיד בהצלחה. זארה מייצרת בגדים מצויינים לגילאי 40+ אבל רק עד מידות 42-44, גם הקולקצייה הבוגרת של H&M מוצלחת לטעמי אבל מוגבלת במידות. דורותי פרקינס היא לטעמי תחנת ביקור חובה למי שמתקשה למצוא בגדים תואמי מידה וגיל. בדורותי פרקינס מייצרים כמעט את כל הדגמים עד מידה 52.

ברשתות הישראליות תמצאו את גולף, קרייזי ליין, גולברי, ML, עונות, הוניגמן, ג'אמפ, כותון ועוד. אולם יש להזהר מלפול במקומות האלו למלכודת הטי-שירט מטריקו המקושטת בפאייטים ומכנסי הפנסים. מגיע לנו הרבה יותר מזה גם כשעברנו את גיל 40. לכן, בחנויות האלו השתדלו להתרכז בפריטי הבייסיק העל זמניים. רוב הניסיונות לתרגם את הקולקציות לטרנדים עדכניים לא נעשו בהצלחה יתרה.

רונן חן קולע כמעט תמיד לטעמי אבל המחירים גבוהים. ובכלל, בגזרת המעצבים כדוגמת דורין פרנקפורט, רינה צין, קום איל פו, אלבמיקה, ברכה בר און ועוד רבים וטובים, יש בגדים מצויינים לבנות 40+, אבל המחירים לא מאפשרים לכל אחת להנות מהם. אופציה טובה היא לקפוץ לסיבוב בבית טפר בדרום תל-אביב- ביתן של חנויות העודפים של המעצבים.

ועכשיו- הכירו את סילביה, בת 45, הולנדית שחיה בסינגפור, מקימת האתר 40+Style, שמטרתו לעזור לנשים שחצו את גיל ה-40 ללמוד איך להתלבש נכון ובסטייל כמובן. רבים מהטיפים שהזכרתי כאן נאספו מהאתר של סילביה. אני חייבת לציין, שעל פי תמונות הלבוש שלה היא לא תמיד מקיימת את העצות של עצמה, אבל היא ללא ספק מנסה ולרוב גם מצליחה להתלבש בצורה מעניינת, תואמת גיל ומרשימה.

קוראות בגילאים הרלוונטים, אתן יותר ממוזמנות לשתף בתגובות היכן אתן מוצאות את הבגדים השווים שלכן, לטובתן של קוראות מתוסכלות.