להקת המחול אטרבלטו מאיטליה בישראל

antitesi - ph Nadir Bonazzi
antitesi - ph Nadir Bonazzi
antitesi – ph Nadir Bonazzi

"אנטיתיזה"

מפגש פסגה בימתי

3 יצירות של 3 יוצרים מובילים

ירזי קיליאן, חופש שכטר ואנדוניס פוניאדקיס

בית האופרה – 3-1 בינואר במסגרת סדרת מחול במשכן

אודיטוריום חיפה – 4 בינואר

תיאטרון ירושלים – 5 בינואר

 

אטרבלטו – מהלהקות החשובות באיטליה ובאירופה – חוזרת  לישראל עם "אנטיתזה" שבו רקדניה מבצעים 3 יצירות של שלושה מהכוריאוגרפים החשובים בעולם המחול העכשווי: ״20:14’’ מאת ירזי קיליאן, "וולף" מאת חופש שכטר ו״אנטיתזי" מאת אנדוניס פוניאדקיס.

המופעים יתקיימו בבית האופרה המשכן לאמנויות הבמה בת"א ב- 3-1 בינואר- במסגרת סדרת מחול במשכן, באודיטוריום חיפה – 4 בינואר בתיאטרון ירושלים – 5 בינואר 2020.

אטרבלטו שמקום מושבה הוא בעיר רג'יו אמיליה בצפון איטליה הוקמה בשנת 1977 כלהקת מחול עכשווי, הפכה עד מהרה ללהקת המחול החשובה באיטליה וזכתה למוניטין בינלאומי בזכות האיכות הגבוהה של רקדניה ומנהליה האמנותיים לאורך השנים: ויטוריו ביאגי (1977-1979), אמדאו אמודיו (1979-1997), מאורו ביגונזטי (1997-2007) כריסטינה בוצוליני (2008-2017) וכיום ג'יג'י כריסטופורטי.

ייחודה של הלהקה הוא בהיותה מורכבת מרקדני סולו המסוגלים לבצע בצורה ווירטואוזית טווח רחב של סגנונות ריקוד ובכך שהיא עובדת עם כוריאוגרפים איטלקיים ובינלאומיים מובילים כמו ווילאם פורסיית, ירז’י קיליאן, מאורו ביגונצטי, יוהאן אינגר, חופש שכטר, אנדוניס פוניאדקיס, יורי פוקורני, כריסטיאנה מורגנטי, ג'וזפה ספוטה, אוג'ניו סיגליאנו, מיקלה די סטפנו ואחרים. לצד זה מעלה הלהקה באופן קבוע יצירות של יוצרים איטלקיים צעירים.

הלהקה באמצעות הקרן הלאומית למחול המנהלת אותה, מקדישה זמן ופעילות לעידוד המודעות למחול וחשיפתו באיטליה באמצעות פרוייקטים מיוחדים, ״רזידנס״ לרקדנים, מופעים בקהילה ועוד.

[youtube /_eonPcA00Zc]

עם כניסתו לתפקיד של המנהל האמנותי הנוכחי ג'יג'י כריסטופורטי בשנת 2017, בשיתוף עם זבבה ברטי, ריעננה הלהקה את העקרונות המנחים את פעילותה ושואפת להעלות יצירות היוצרות הנושקות לעולמות כוריאוגרפיים מגוונים תוך יצירת דיאלוג עם האמנות החזותית, המוסיקה, התיאטרון והחינוך. מופעי הלהקה הפכו במהירות לפופולריים בקרב הקהלים באיטליה ובפסטיבלים ברחבי אירופה.

בישראל תעלה הלהקה תכנית מגוונת, שלוש יצירות המשקפות פרשנויות של שלושה יוצרים, למושגים כמו חלום, זמן, יופי, אלימות, אהבה, מוות, עבר והווה.

״וולף" מאת חופש שכטר: חופש שכטר הוא אחד מהכוריאוגרפים האינטנסיבים והבולטים ביותר בעולם המחול העכשווי. לגבי יצירתו זו הוא אומר "ריקוד הוא כמו חלום; כשאתה מתעורר אתה לא יכול להסביר איך ומדוע התרחשו מחשבות ודברים מסוימים ומדוע הם התרחשו בצורה מדויקת כזו.

המבקרים כתבו: ״כמו אגרוף שמכה את הצופה בגל של אנרגיה!״ Balletto Oggi, ״הרקדנים נעים כמו להקת זאבים אלימה, מרגש ועצמתי!״ La Stampa, Torino.

"20:14" מאת ירזי קיליאן. קיליאן מגדולי היוצרים של דורנו מתייחס ביצירה זו לזמן כפי שהוא רואה אותו …" מלמדים אותנו ש"זמן" הוא רק המצאה של בני אדם! כל זה נשמע אפשרי, אך דבר אחד אנו בטוחים: זמננו נקבע על ידי שני רגעים זעירים. הרגע בו אנו נולדים והרגע בו אנו מתים. העבודה שיצרתי לא עוסקת רק ב"זמן" אלא גם ב"מהירות", "אהבה" ו"הזדקנות". לאמיתו של דבר, הכל פשוט מאוד אך גם מסובך להפליא ובוודאי שאינו ניתן להסבר מוחלט!".

״אנטיתיזי״ מאת הכוריאוגרף היווני אנדוניס פוניאדקיס עוסקת במאבק בין חיפוש אחר יופיו של העבר כנוסטלגיה, לבין מציאות עכשווית לא ברורה, נסערת, דינמית, ואלימה. ביצירה מתפעל פוניאדקיס מהפכים וניגודים: מקומי וגלובלי, איטי ומהיר, גברי ונשי, מופשט וקונקרטי. העבודה שואבת השראה הן מהישן והעתיק והחדש והמודרני. "יצרתי את היצירה", אומר פונידאקיס, "על בסיס מאבק בין חיפוש אחר היופי של העבר, המציאות של ימינו :נסערת, דינמית, לא וודאית ואלימה".

מאז עלה הערב לראשונה זכה לביקורות מצויינות:

״כמו אגרוף שמכה את הצופה בגל של אנרגיה!״ Balletto Oggi

“כוריאוגרפיות מעולות בביצוע רקדנים מצוינים״ Corriere della Sera

"שירה תוססת ונוסטלגיה המתמודדות מול מציאות אכזרית, מרשים!״ La Repubblica, Bologna.


 

בית האופרה – 1-3 בינואר

המשכן לאמנויות הבמה ע״ש שלמה להט, ת״א

כרטיסים: www.israel-opera.co.il ,03-6927777

 

אודיטוריום חיפה – 4 בינואר

כרטיסים: www.ethos.co.il ,*9300

 

תיאטרון ירושלים – 5 בינואר

כרטיסים: www.bimot.co.il ,*6226

 

*מופעי אטרבלטו בישראל נתמכים ע״י המכון האיטלקי בת״א ובחיפה.

 

marina
בלוגרית דיסלקטית עם הפראות קשב וריכוז שכותבת עם שגיאות כתיב לא יודעת מתי כותבים עם "י" ומתי בלי....אבל תמיד יודעת מה להגיד :-))))