להפוך לעצמאית ולאהוב את העבודה

יום אחד אלה החליטה שזהו. אחרי שנים בהן העיסוק ביופי היה תחביב, החלום לעסוק במה שהיא הכי טובה בו הפך למציאות. לליב גל בהמלצה מיוחדת לכבוד יום העסקים הקטנים

אלה זיו היא עצמאית ומקסימה.
יש לה מכון יופי ומספרה באווירה ביתית, שזה כולל הכל: איפור ותסרוקות, טיפוח ויופי, פדיקור מניקור, הסרת שיער וכל מה שקשור בזה.

ella_3

כשהיא הכינה אותי לחתונה היא הייתה קשובה לכל בקשה ומוכנה לכל דבר שביקשתי. כשאחות שלי הביאה את האביזרים המיוחדים האלו שהיא הכינה לתסרוקת אלה לא ממש הבינה מאיפה הבאנו את זה אבל זרמה איתנו, כמו שאתם רואים בתוצאה הסופית. מסיבות מובנות החתן (לשעבר….שהפך להיות גם הבעל לשעבר) טושטש.

wedding

 הסיפור של אלה מעורר השראה:  בגיל 36 היא קמה בבוקר והחליטה שזהו. אחרי שנים ארוכות בהן כל העיסוק ביופי היה תחביב, החלום להיות עצמאית ולעסוק במה שהיא הכי טובה בו הפך למציאות. היא ידעה שהגיעה השעה, ושיותר היא לא מוכנה להיות  שכירה בעבודות שלא מתאימות לה. בהשפעה של קרובת משפחה שעודדה אותה ללמוד קוסמטיקה, היא הקימה את מכון היופי והמספרה הביתית שלה.
אלה תמיד אהבה לעשות אנשים יפים. זה היה מעין סוג של תחביב ועמוק בפנים היה לה ברור שמתישהו זה יהפוך לעיסוק מקצועי. היא ידעה שתוכל לתת מענה לנשים (ואנשים) מכף רגל ועד ראש, בנוסף לשילוב של הידע שלה באיפור. באיפור תמיד היא התעסקה בצורה מקצועית: היא עבדה תקופה בקמארי בתור מאפרת ופיאנית. אלה היא דור שני למאפרות, והיא גדלה על ברכי אמא שאיפרה את נשות וגברי הקיבוץ שהתראיינו לחדשות המקומיות בערוץ הקיבוץ. 
32579_425129052742_3541793_n

עוד כלה נרגשת בדרך. קרדיט צילום: רן רצהבי

נפגשתי איתה לשיחה קצרה על יופי ועל החיים.

למה דווקא עסק  בבית?

ההחלטה לעבוד מהבית הגיעה אחרי שראיתי שיש המון נשים שלא אוהבות להגיע למספרות ומכוני יופי ומעדיפות את היחס האישי והאווירה הביתית והחמימה. הטיפול בבית הקל מאוד גם על שילוב המשפחה. אני אם חד הורית וחשוב לי להיות כאן בשביל הבת שלי כשהיא חוזרת מבית הספר.

מה הקשיים?

הסיכון של בניית עסק ומערך לקוחות הוא גדול. מאחר ואני מפרנסת יחידה וצריכה לשלם שכירות והכל, יש פה סיכון גדול ששנים חששתי לקחת. קיבלתי המון תמיכה מהסביבה הקרובה ובעיקר מהמשפחה. איכשהו ידעתי שכשאני אעשה את מה שאני אוהבת ואת מה שאני טובה בו – דברים יסתדרו מעצמם. ואכן זה מה שקרה.

מה את הכי אוהבת בעבודה שלך?

הסיפוק מהתוצאות. זה משהו מיידי, שישר רואים בעיניים. ממש אפשר להרגיש את ההבדל. חיוך של לקוחה שהגיעה אליי ביום מעונן חלקית ויוצאת ממני מאושרת –  שווה הכל.
ההודעות שאני מקבלת מלקוחות מרוצות, הפירגון, עצם זה שמישהי בוחרת לחזור אליי מחזק אותי בדרך שלי. אני לא מתעסקת יותר מידי בפרסום. הרוב זה מפה לאוזן, וכל הזמן מגיעים.
8372

אלה בפעולה. קרדיט צילום: בועז נובלמן

8544

קרדיט צילום: בועז נובלמן

ומה את פחות אוהבת?

יש תקופות של לחץ, ובגלל שאני פרפקציוניסטית וחשוב לי שכולם יצאו מרוצים זה משהו שיכול קצת להקשות עליי, כי זה רק אני. זה תמיד היה רק אני וגם להגדיל את העסק לא היה אף פעם בכיוון של להוסיף עוד ידיים עובדות. אני כזו שאוהבת להיות אחראית על התוצאות ואני חושבת שזו אחת הסיבות שאני עושה הכל. אני קוראת לזה 1- סטופ-שופ: מי שבאה אליי יוצאת מסודרת ולא צריכה אחרי זה להסתובב בעוד מקומות.

מה את לא שוכחת?

רבות מהלקוחות שלי הן כלות לשעבר שאיפרתי בחתונתן ומאז חוזרות אליי, כל פעם למשהו אחר. זה נורא מרגש אותי לראות מישהי שהייתה רחוקה מכל העולם הזה והגיעה אליי במקרה לקראת החתונה, נשארת כלקוחה ואנחנו נפגשות לפני אירועים מיוחדים וגם בימים של שגרת טיפוח.

אותי דווקא עניין מאוד לדעת כמה מהכלות חזרו אליה לחתונה השנייה. בינתיים רק אחת, אבל אלה סיפרה לי שיותר מאחת או שתיים (חוץ ממני כמובן) היו כלות מהממות אך היום הן כבר לא נשואות.

מה החלום שלך?

להמשיך לעשות את מה שאני אוהבת כל עוד אני יכולה. אני מאחלת לעצמי שאוכל למצוא גם זמן ליצור ולעשות אומנות שזוהי אהבה גדולה שלי. אני מקווה שאוכל להגשים ולתת לבת שלי עתיד טוב ושלו ושיהיה לנו כבר שקט במדינה הקטנה שלנו.

1920221_10152308134117743_778902499_nכך זה נראה מבפנים

אלה זיו, טלפון: 052-3686587

כתובת: רחוב נטע, מספר 19, כרכור

קליק לעמוד של אלה

*****

גם אני לוקחת חלק במשהו גדול, ואתם? הירשמו ליום העסקים הקטנים בחסות בנק הפועלים.

להרשמה – לחצו כאן.