להוריד את השלטר – חברת חשמל מעלה מחירים

אני משתדלת לא ללכת לישון לפני חצות – התרגלתי….בחצות עולים המחירים של משהו….לא חשוב של מה, אבל משהו עולה….וזה אף פעם לא עלייה מעודדת – אלא על עליית מחירים, השאלה היא רק של מה…. הפעם – מבחינתי הפעם : החשמל.

בחורה עם מחשב נייד

ברצינות ? שנשב עם תאורת חרום ? – אהה שכחתי…צריך להטעין אותה בחשמל. שנדליק נרות  ? שנתקלח במים קרים כי נורא נורא יקר להדליק את הבוילר ? שנכבס אבל לא נדליק מזגן באותו זמן ? זה באמת מוגזם כבר !!!! מה עוד אפשר לבקש, לומר, להסביר ? אתם מסבירים לנו וגם זוכרים ליישם בעצמכם? מה פתאום !! השתגעתם ? אתם הרי יודעים טוב מכולנו שאנחנו סוג של "שבויים" בידיים שלכם.
ברצונכם – יהיה חשמל ועם קצת פחות רצון – אנחנו גם מכירים את התוצאות….אלוהים אמר ביום הרביעי (נדמה  לי) "ויהי אור" – והיה…..המאור הגדול והמאור הקטן – בקיצור, היה אור. מישהו דאג לכבות אותו במשך השנה….או לפחות להחליט "אנחנו הבוס " (חברת חשמל) – והיד שלנו על השלטר. …קחו את זה בחשבון.
טוב, לקחתי את זה בחשבון – אבל לא ידעתי איך אני צריכה להתנהג בתור שבוייה…לא ידעתי איך מתנהגים "אסירים" של חברת חשמל. יש להם שעות קבלה? ימים ? מורידים מחירים על התנהגות טובה ? יש יותר שעות חופשיות על שימוש נבון ? מה – מה בדיוק אני צריכה לעשות כדי לא לשלם משכנתא על חשבון חשמל? תאמינו לי שאני לא עסק תעשייתי, אני לא מעסיקה חמישים עובדים. אנחנו משהו רגיל לגמרי.
עכשיו מה ? לעשות בבוקר  קניות או תראי תוכניות בטלוויזיה כי יותר יקר להפעיל מכונה ומייבש ובשעות הלילה המחירים אמורים להיות זולים יותר ? זה בערך כמו תעריף 1 או תעריף 2 במוניות בשבתות ובחגים. יש שעות מועדפות ויש שעות יקרות יותר.
תבחרי לסוע בשעות הזולות – לא חשוב שהפגישה שלך נקבעה בשעה היקרה. נדפקת מותק. אותו דבר כמו הפעלת מכשיר שצורך חשמל. את צריכה להפעיל מכונת כביסה בשעות הבוקר ? גם כאן נדפקת. תתכנני את היום שהמצעים יזכו לכביסה וייבוש בשעות שמתאימות לחברת חשמל. מה יש ? תתחשבי קצת ב-כולם  , כולם חוץ ממך.
אומרים שאנחנו כמעט  מדינה שוויונית, אבל כמו תמיד באיזשהו שלב אנחנו מגלים שאנחנו מדינה של "כאילו". אנחנו "כאילו" שווים, אנחנו מקבלים "כאילו" אותו חינוך, אנחנו משלמים "כאילו" אותם סכומים לגבר ולאשה על אותה עבודה – אנחנו מדינת "כאילו"  כמובן גם בענייני חשמל כמובן.
ה"אומללים" הראשונים הם עובדי החברה. הם שילמו פעם עבור החשמל שהם צורכים ? מה פתאום. אחרת אולי היו סוגרים את האור במטבח כשהם יוצאים לעבודה ומדליקים אותו כשצריך. אחרת אולי היו מדליקים את המזגן כשצריך ולא כשרק נדמה להם שאולי מתחיל להיות חמים.
אחרת בביתם שלהם אולי היו מפעילים מייבש פחות פעמים או בכלל משתדלים להשתמש בחשמל קצת יותר בתבונה. חס ושלום לא בתבונה יתרה – אלה ממש שינסה עובד חשמל להשתמש ממש קצת קצת יותר בתבונה. מ'כפת לו לעובד ? הרי בלאו הכי יש לו "פטור" מעניינים בזויים כמו חשבונות. במקרה הגרוע הוא יישמע קיטורים ביום שישי אצל חברים על החשבון ששוב העלו לנו מחירים ויצקצק בשפתיים.
כמה פעמים ועל כמה גגות ובכמה הפגנות כבר צרחנו שחברת חשמל היא מונופול וככה בדיוק מתפקדים אנשים שיודעים שהם מונופול. הם עושים מה שהם רוצים , מתי שהם רוצים, איך שהם רוצים – אנחנו ? בשם היותנו חברה "שוויונית" אומרים בתסכול גדול : שוב, דפקו אותנו. כן, אנחנו זוכרים במקרה הטוב שלושה ימים להשתמש בחשמל ממש בתבונה, לכבות את האור כשיוצאים, להפעיל מכונות רק כשאין עומס וכו' – כמה זמן אפשר להזכיר  לי את זה ?
אוו…..התשובה פשוטה. את התזכורת הכואבת אני מקבלת בבדיקה של חשבון העו"ש או בכרטיס האשראי. כל פעם מחדש אני מקבלת תזכורת כואבת ומסננת כוס עומאק על  המדינה הזו ועוד יותר כוס עומאק על מי שמרשה שזה יקרה. סליחה על חוסר הנימוס אבל שיבקשו גם סליחה עובדי חברת חשמל על מה שאנחנו עוברים ומשלמים. אני עובדת בשבילכם – אתם יודעים את זה עובדי חברת חשמל ?
זה הרי לא רק ענייני כיבוי והדלקת האור בחדרים או המזגן וכביסה וייבוש. כמעט כל פעולה בחיים (או כל הפעולות בעצם) דורשות שימוש בחשמל – חבל שעדיין לא גובים ממני כסף על שאיפת אוויר, אבל אני מנחמת את עצמי באופטימיות רבה : חכי, חכי….גם זה יבוא. ככה, הציניות והטמטום מגיעים לביקור כשההגיון יוצא לחופשה ללא הגבלה.
אז מי רוצה להיות אותו אחד אחרון שמוריד את השלטר וסוגר אחריו את הדלת ? מי המבוגר האחראי כאן?