לב היער/רונית ש' דינצמן

לב היער/רונית ש' דינצמן

Heart of the Forest/Ronit S. Dinsman

עריכה ספרותית: אורי פרץ-שרון.

איורים: רונית ש' דינצמן.

הוצאה עצמית, 2016

144 עמ'.

ביערות הכרמל מתרחש סיפור על פיות שנולדות מצחוק-חלום של תינוק, אם הצחוק-חלום נוחת בדיוק על פרח, נוצרת פיה שישנה עד שמלכת הפיות מעירה אותה.

ביום הראשון של הפיות המלכה אומרת להן על הייעוד שלהן – לייפות את היער.

זהו סיפורה של פיה שבע-עשרה. כאשר שאר הפיות תופרות לעצמן שמלות מהודרות, פיה שבע-עשרה אוספת את השאריות ושמלתה עשויה מקלעת עשבים.

לפיה שבע-עשרה יש כתם לידה על הזרוע. פיה שבע-עשרה נוצרה על פרח דְמוּמִית – צמח מרפא, את האישיות של התינוקת אשר מצחוקה שבע-עשרה נוצרה הייתה תעלומה.

כל פיה בוחרת יצור אחד בלבד ומקבלות שם כשם פרח או פרפר או ציפור, אך פיה שבע-עשרה בוחרת לא לבחור רק ביצור אחד אלא בכל היצורים שאין להם פיות, והיא מעדיפה לא לספר זאת למלכה.

פיה שבע-עשרה סובלת מהצקות משאר הפיות שחושבות בגלל שאין לה שם, היא לא עוזרת לייפות את היער, ומשתמשות בקסמים שלהן כדי לפגוע בה, אך כשהמלכה מתערבת, הם משתמשות במילים כדי לפגוע בה. פיה שבע-עשרה ממשיכה לטפל ביצורים שאף אחד לא מטפל.

הֶבֶּה – שדת היער שמסתובבת רק בלילות ובולעת פיות, המלכה מזהירה את הפיות ממנה.

פיה שבע-עשרה נפצעה ממנה כבר באותו לילה שהמלכה העירה אותה, אך למה פה שבע-עשרה היחידה שנפצעה ממנה? האם הֶבֶּה הרגישה שיש משהו במיוחד בפיה שבע-עשרה?

ספר מיוחד, מקורי, האיורים בספר הם בשחור-לבן, וכריכת הספר תואמת את תוכן הספר.

מחפשים ספר עם משמעות? זה ה-ספר.

הספר מלא בתובנות לא רק לילדים ובני נוער אלא גם למבוגרים. הנושאים שמעלה הסופרת נוגעים בנקודות חשובות בחיים: מנהיגות, הצקות, ללכת אחרי הרוב, ציות על כללים, יופי חיצוני ויופי פנימי.

ספר עם אהבה רבה לטבע.

מומלץ בחום רב!!!

"אני לא מבצעת את התפקיד שלי בתור פיה. לא בחרתי יצור משלי, אני לא מייפה את היער. פחדתי שתכעסי, שתענישי אותי, שתאסרי עלי להמשיך במעשי, שתבטלי את כוחות הקסם שלי… יש ביער כל כך הרבה פיות! קיוויתי שלא תשימי לב אלי – פיה מקולקלת אחת בין המוני פיות מושלמות!" (עמ' 47).

לב היער