לא טרנד – אופנה

על שלושה מותגים בעלי קו ברור ומזוהה, שפונים לאלו המחפשות אופנה על זמנית איכותית. בגדים, נעליים ותיקים מחכים לכן בפנים

דניאלה להבי

קולקצית סתיו חורף 2014/15 היא הקולקציה השניה המושקת מאז שדניאלה נפטרה, עם זאת, אפשר לחוש את כתב ידה המוכר בכל אחד מהדגמים. המסורת שהעבירה למעצבי המותג ולבנה אורי העומד בראשו, ניכרת בכל – מהעיצוב, לאיכות, לפרטים הקטנים.

דניאלה להבי מעולם לא היה מותג טרנדי. מיומו הראשון הוא הציע פריטים על זמניים שילוו את הלקוחות שנים, והקולקציה הנוכחית ממשיכה באותה המגמה.

שיטת העיצוב המייחדת את המותג, מתחילה בחיפוש חומרים. משנבחרים העורות בתערוכות ברחבי העולם, חושב הצוות מה יהיה הדבר הנכון ביותר ליצור מהם וכך נבנית הקולקציה. לקראת החורף הקבוצה המרכזית מוקדשת לעורות בגוון מתכתי שהיוו השראה לתיקים ונעליים בסגנון תעשייתי, עם דגש גדול על טקסטורות ואביזרי מתכת כחלק מהפונקציונליות או כקישוט. בסיס הצבע בקבוצה הוא שחור ולבן, אליהם נלווים גווני מתכות מטאלים, וגווני אפור וכחול. הדגמים ברובם גיאומטרים ובעלי קוים נוקשים מתוך ההקשר התעשייתי שהיווה את ההשראה. קבוצה נוספת לקחה כהשראה את המראה הטבעי-פראי של המתכת כמשאב טבע. קבוצה זו מתאפיינת בגוונים חומים, ברונזה וחלודה, עורות ז'מש וטקסטורות חייתיות, בתיקים רכים ונעימים.

האלמנטים השאובים מעולם העיצוב התעשייתי המלווים את המותג לאורך השנים, חוזרים גם בקולקציה הנוכחית בוריאציות שונות – קיפולי עור, מודולריות (למשל במגף גבוה ההופך לנמוך יותר עם הסרת חלקו העליון המחובר ברוכסן), מחשבה על גיוון בצורות הנשיאה של אותו התיק, פרקטיות כערך עליון שאינו פוגע במראה (למשל במגפיים האלסטים שיתאימו עצמם לכל עובי שוק) והתייחסות לטכנולוגיות מתקדמות עם מחשבה על איכות הסביבה (למשל בתיקים מעורות וג'יטליים המיוצרים בתהליכים וחומרים טבעיים, ומשתבחים עם השנים).

חלק מהתיקים בקולקציה הם מחווה לתיקים אייקונים של דניאלה ואלמנט הקשרים שאפיין אותה במהלך השנים שזור במגוון תיקים בקבוצות השונות.

בנעליים בולטים אלמנטים של שילובי עורות, צבעים וטקסטורות, מפתחים וחיתוכים יחודיים, קווים גרפיים וגיאומטרים, פרשנות מקורית לנעלי סניקרס ומראה וינטאג' הבא לידי ביטוי בחזרתו של השפיץ ונעלי אוקספורד על עקב.

עצה חמה: גם אתן לא יכולות להרשות לעצמכן פריט של דניאלה להבי, הכנסו לראות את הקולקציה בחנות. מבחינתי סיבוב בחנות של דניאלה להבי הוא כמו סיור בתערוכת עיצוב. אי אפשר שלא להעריך את העבודה והמחשבה המושקעת בכל דגם ודגם ואת החדשנות שמצליחה להפתיע בכל עונה, גם כשהקו העיצובי המנחה נשאר כמעט זהה.

טווח מחירים: תיקים 490-2,390 שקל, נעליים 790-1890 שקל, ארנקים 200-650 שקל, אביזרים 95-360 שקל

להשיג בחנויות המותג ובאתר www.daniellalehavi.com

דניאלה להבי סתיו חורף 2014-15 צילום אסף עיני  (12)דניאלה להבי סתיו חורף 2014-15 צילום אסף עיני  (22)דניאלה להבי סתיו חורף 2014-15 צילום אסף עיני  (16)דניאלה להבי. צילום: דנה קרן

*

 CO.CO

עם השקתה של הקולקציה השלישית של המותג, ניכר לעין כי לקו.קו זהות מגובשת והשינוייים הם בקצוות. ההשראה העיקרית של מעצבת המותג דליה קפוזה, הן הלקוחות והיא משתדלת לתרגם את רצונן לכדי דגמים נוחים ומחמיאים, המקיימים את הערכים האסתטיים עליהם נבנה המותג -פשטות, קלאסיות ואלגנטיות. 

בקו.קו לא מציעים טרנדים אבל כן נותנים מענה למגמות אופנתיות בולטות. בקולקציה החדשה זה בא לידי ביטוי בפריטים בהשראת המלתחה הגברית, כחולצות כותנה מכופתרות ב-4 הדפסים שונים  ו-4 דגמים של חולצות מחויטות לבנות שמסתבר שהן אחד הפריטים המבוקשים ביותר על-ידי נשים עובדות, ג'קט מחוייט אך גמיש ונח, מעיל טרנץ' דקיק בצבע אבן, ו-2 גזרות מכנסיים מחוייטים המעוצבים במיוחד למבנה גוף אגסי או תפוחי. עוד בקולקציה, מכנסיים בגזרה צרה במספר הדפסים, מכנסייים בגזרות רפויות עם גומי במותניים, סריגי אוברסייז נעימים, ומבחר חצאיות ושמלות שנותנות מענה למבני גוף שונים.

קו.קו היא פתרון מצוין לנשים האוהבות לבוש קלאסי, מוקפד אך לא מוגזם, ובעיקר לאלו המחפשות חווית קניה שונה ונעימה. חלל התצוגה של קו.קו רחב ומזמין והאווירה נהדרת, כך שאין לי ספק שרוב הלקוחות מבלות שם כמה שעות ויוצאות בסופו של דבר עם מבחר פריטים לעבודה, לפנאי ולערב, שישתלבו זה בזה בוריאציות שונות. אם עברתן את מחסום הקנייה ברשת, תוכלו לחסוך את ההגעה לחנות, אם כי לטעמי היא שווה, לפחות את הביקור הראשון לפני המעבר לקניה באתר.

טווח מחירים: 70-700 שקל

את הבגדים ניתן לרכוש באתר האינטרנט collectivecollection.com או בחנות ברחוב קהילת סלוניקי 7 קומה ב' בנאות אפקה, תל אביב.   

Co.Co  צילום לירון וייסמן (3)Co.Co  צילום לירון וייסמן (12)Co.Co   צילום לירון וייסמן (6)COCOC59

 *

לונג שאמפ

לונג שאמפ (LONGCHAMP) הוא מותג תיקים צרפתי משפחתי שנוסד ב-1948 בפריז. התיקים הצבעוניים האיכותיים הפכו אותו במהלך השנים למותג יוקרתי נחשק. למרות שרוב תיקי המותג עשויים עור, תיק הדגל המוכר ביותר שלו הוא תיק בד עם ידיות עור בשם LE PLIAGE, שמתקפל למארז קטן ושטוח בהשראת אוריגמי והוא חוזר מדי קולקציה בחומרים וצבעים חדשים ומהדורות יוקרתיות מוגבלות.

למותג מספר תיקים אייקונים שמלווים אותו שנים ארוכות ומקבלים גרסאות חדשות מדי עונה, ותיקים מודרנים בעיצובים חדשניים ברוח התקופה. אחד מהחידושים האחרונים היא האופציה להרכיב את התיק שלך על ידי בחירת הצבעים ממבחר האופציות המוצעות בחנות ולהטביע ראשי תיבות לפי בחירתך (עד 3 אותיות). את התיקים בעיצוב עצמי ניתן להזמין בסניף רמת אביב בארץ, אך הם נתפרים בחו"ל ומגיעים תוך שבועות ספורים.

הדגם המוביל השנה נקרא Le Pliage Héritage, תיק המשלב מסורת עם סגנון עכשווי וחוגג 20 שנות קיום תמורת 5,685 שקל הוא יוכל להיות גם שלכן. לטובת הקמפיין המקדם אותו גויסה האיט-גירל אלכסה צ'אנג (אל תפספסו בהמשך הפוסט את הסקיצות המקסימות המלוות את הקמפיין).

כיאה למותג בינ"ל נחשב המחירים לא זולים. הם מתחילים ב-300 שקל ומגיעים עד אזור ה-8000, כשרובם נעים על הטווח שבין 1000 ל-3000 שקל.

לונגשאמפ, קניון רמת אביב

www.longchamp.com

לונגשאמפ, קמפיין סתיו חורף 2014 (7)לונגשאמפ, קמפיין סתיו חורף 2014 (12)סתיו1

ך

ותראו כמה יפות הסקיצות לקמפיין. כדי לקרוא מה כתוב, לחצו על התמונה להגדלה.

לונג שאמפ, סקיצות קולקציית סתיו-חורף 2014 (1)לונג שאמפ, סקיצות קולקציית סתיו-חורף 2014 (3)לונג שאמפ, סקיצות קולקציית סתיו-חורף 2014 (2)לונג שאמפ, סקיצות קולקציית סתיו-חורף 2014 (4)

 הקונה נחמה בפייסבוק