לאכול, להתפלל, לאהוב – רמת הגולן

רמת הגולן בחורף. אז מה עושים שם? המון הצעות בפוסט בתמונות וצבעים

נפתח בווידוי: אני לא אוהבת קור. כשמציעים לי להצטרף לחופשת סקי אני אומרת "תודה אבל לא תודה". תנו לי שמש וים ושמיים כחולים, ועשיתם לי את החופשה המושלמת.
אבל האמת? יש בזה משהו נחמד, אפילו בשם שבירת השגרה.
אז יצאתי לחורף בגולן וחזרתי עם שלל הצעות לדברים שאפשר לעשות גם בחורף.
אומנם לא היה לנו שלג שנערם ומשטחים גדולים לבנים, אבל הנה תראו:
[youtube bs_KXeu6URk]

לאכול (ולשתות)

פתחנו את הביקור שלנו ברמה גבוהה. ומדובר על האוכל, כמובן. העולם הולך לכיוון של מזון ביתי, פשוט יותר, ממרכיבים טריים וללא חומרים מתועשים ומיליון טעמים במנה. לכן כדאי לכם להכיר את אביבה זנדברג. היא מתגוררת בעין זיוון ומארחת ארוחות אינטימיות בביתה המקסים.
20161226_132144
אביבה היא מחלוצות האירוח הביתי, בשלנית מופלאה ואוהבת אדם ועולם, ביתה מלא בתמונות ובחפצים שהובאו ממקומות שונים בעולם. היא נותנת טאץ' אישי לכל מנה. יש להזמין מראש (לפחות יממה, אי אפשר סתם לקפוץ ולהגיע) ולציין מגבלות והעדפות כך שאביבה תמצא את הפיתרון לכולם: צמחונים, טבעונים,… התפריט מבוסס על חומרים טריים הגדלים באזור ולכן משתנה בהתאם לעונות השנה. אביבה 050-7962080.

AVIVA

צהריים אכלנו במסעדת אסאדו בורגר בר הקרובה, בצומת ווסאט. המנות במקום מבוססות על מטבח מקומי בהשראת המטבח הארגנטינאי,משם הגיעה בעלת המסעדה. הרעיון הוא מסעדה שתתאים לצרכי המטיילים, המתגוררים והנופשים באזור. תוכלו למצוא כאן סטייקים עסיסיים ונתחי בשר שונים ומנות ארגנטיניות: אמפנדס, אסאדו והקינוח הנפלא צ'ורוס,  בליווי רוטב טופי. עוד פרטים בדף הבית של אסאדו.
ASADO

לשתות

רמת הגולן ידועה בסלעי הבזלת ובאוויר קריר שהם אולטימטיביים לגידול גפנים, ואכן בשנים האחרונות התפתחה כאן תעשיית יין עניפה. ביקרנו ביקב בהט ושמענו על מקום שפעם שימש כמפעל לייצור סנדלי פלסטיק שהיו  חובה לכל ילד ("שקפקפים" או "זיווניות"). לעופר בהט, תושב המקום שהתמחה בשימור ובקירור פירות, היה חלום: להקים יקב משלו ולייצר יינות וליקרים. במחסן קטן עם ציוד בסיסי ששאל מחברים, הוא החל לייצר יינות וליקרים ועם השנים למד את הנושא ופתח את היקב. אפשרי לשלב בביקור סיור הכרות עם תהליך הפקת היין ובעונת הבציר לבקר בכרמים הסמוכים. לילדים מוצעת סדנת ביקבוק (לא אלכוהולית) בעלות של 35 ₪ לילד.  פרטים בטלפון 04-6993710 או באתר
20161226_171311-COLLAGE
 

להתפלל (ולטייל)

יש כאלו שמתפללים לשלג. אני, כמו שכבר הבנתם, התפללתי למזג אוויר טוב וראות טובה שלא ממש קרו אבל קיבלתי חוויה אחרת של טיול חורפי, מעונן וקפוא, עם אוויר נקי וקריספי שכל נשימה בו מרווה את הנפש בטונות של שמחה.
לטייל
טיול בשטח הוא חוויה בכל מזג אוויר. יגאל הג'יפאי רמת גולני בגוף ובנשמה, ועם הג'יפ שלו ייקח אתכם (כמעט) לכל מקום שתרצו.

YIGAL

הוא סיפר לנו המון דברים מעניינים שלא ידענו על האזור ולקח אותנו בין בוסתנים ומטעים לטיול מסעיר. תוכלו לבחור טיול ג'יפים רומנטי עם ארוחת שף בשטח טיולי שקיעה/זריחה, תצפיות על בעלי חיים ועוד. יגאל 052-3420543

20161226_145330-COLLAGE

יגאל לקח אותנו גם לחאן הממוקם למרגלות הר האביטל, ומארח קבוצות באווירת שטח ותנאים משודרגים. החדרים גדולים (בכל חדר 8 מיטות, כולל מצעים) ויש גם מקלחות, מרחב פעילות לילדים ומטבח עם פינת מנגל. פרטים נוספים באתר או בטלפון 04-6993610/4 

20161226_154041-COLLAGE

לעשות שוקולד
דה קרינה הוא בוטיק שוקולד מקומי שמבוסס על מסורת משפחתית.  כאן מייצרים שוקולד בעבודת יד, בהקפדה על כל פרט ובשימוש בחומרים הטובים ביותר. קרינה היא בת למשפחת שוקולטיירים וכשעלתה מארגנטינה לישראל החליטה להקים את ביתה ואת מפעל החיים שלה ברמת הגולן, וכאן נולד לו המקום הריחני והטעים הזה.
20161227_104634-COLLAGE
במקום חנות מהממת וסדנאות שוקולד לכל המשפחה (לא רק לילדים!) כל הפרטים באתר של דה קרינה.
[youtube _enryX7R-bg]

לאהוב

אין כמו לאהוב, ואם אפשר לארגן סביבה רומנטית, עוד יותר טוב.
ROOM
באירוח בעין זיוון יש את כל מה שנחוץ, כולל אח מבוערת.  הבקתות מתאימות לזוגות או למשפחות עם ילדים (ואני נהניתי פה גם לבד…) תראו בעצמכם. השהות כוללת ארוחת בוקר, כניסה לבוסתן ולבריכת השחייה בעונה. עלות: החל מ- 850 ₪ ללילה לזוג (ט.ל.ח). 
20161226_160700-COLLAGE
*גילוי נאות: הכותבת הייתה אורחת המקום