כשהתותחים יורים אני עושה קניות

בחורה עם מחשב נייד

*פוסט מגזרי לאמהות לבנים

רוחות המלחמה התחילו לנשב אצלי כבר בשבוע שעבר ביום שלישי בלילה. בעלי מהראשונים להיות מגויסים, אמנם לא לחזית, אבל לתפקיד הכולל ימים ובעיקר לילות של היעדרות מהבית ולא מעט נסיעות בכבישים ללא גיבוי של שעות שינה מספקות.

ביום רביעי שעבר, הטילים עוד היו רחוקים מאיתנו, אבל התחושות כבר היו רעות. הצלחתי במיומנות של חיילת ותיקה לארגן את הילדים בזמן ליציאה למסגרות החינוכיות. וחיפשתי פעילות שתשקם את מצב רוחי. חלק מחברותי יפנו בשעה כזו למטבח, אני לצערי פונה לקניון. היה לי תירוץ טוב. בניגוד לשנים קודמות בהן הקפדתי על קניית בגדים לבנים לשנה הבאה בכל סוף עונה, בחורף שעבר נמנעתי מלעשות זאת עבור הבכור. נראה היה לי כי הצמיחה שלו יוצאת מכלל שליטה ואין לי דרך לדעת לאיזה גובה יגיע. צדקתי. הילד נתן קפיצת גדילה עצומה, משאיר את חבריו לכיתה בגובה הכתף שלו ובמקביל איבד את כל שאריות שומן הילדות, לא יכולתי לדמיין לפני כשנה שהילד שלי יהפוך לנער לכל דבר ועניין.

יצאתי לקניון הקרוב לאזור מגורי ע"מ לצייד את הילד (נער?) בכמה פרטי לבוש לחורף הקרוב כשבראש סדר העדיפויות מכנסי ג'ינס שאהובים עלי ועליו. הקניון הקרוב אלי הוא דיזנגוף סנטר שאינו מצטיין בחנויות בגדי ילדים. 3 חנויות רלונטיות אפשר למצוא שם. גולף קידס, פוקס קידס ובנטון.

פתחתי בפוקס. בחודש נובמבר חברי המועדון נהנים מכפל נקודות. לי היו 40 נקודות שהפכו ל- 80. המשמעות היא שבקניה מעל 200 ש"ח משלמים 80 ש"ח פחות. אין חדש בקולקציית הילדים של פוקס. הגזרות לא משתנות, הבגדים חוזרים על עצמם שנה אחר שנה. חלקם מוצלחים יותר וחלקם פחות. אני יצאתי משם עם ג'ינס בגזרת דגמ"ח המצוייד בחגורת גומי במקום כפתור. המחיר 140 ש"ח. הוספתי כמובן גם חולצת פסים שמופיעה כל שנה בקולקציה של פוקס והגעתי ל 190 ש"ח, מה שגרם לי להוסיף גם גרביים ב 40 ש"ח ע"מ לחצות את קו ה-200 ולזכות בהנחה של 80 ש"ח. סה"כ יצאה קניה די משתלמת רק בזכות המבצע.

התחנה הבאה שלי- גולף קידס. אני חייבת לציין שבגולף קידס יש נטיה לטעמי להפריז בפרטים, מאוד מחבבים שם חולצות טריקו עם צווארונים, תוספות של כפתורים וטלאים, משחקי צבעים מופרזים ושילובי בדים. כל הדברים שאני מנסה להמנע מהם. ובכ"ז הופתעתי למצוא מבחר גדול מאוד של ג'ינסים בגזרות שונות. הכי אהבתי את הגזרות הישרות, והצמודות יחסית. רוב הג'ינסים נמכרים במחיר של 120 ש"ח. אני בחרתי דווקא במכנסי כותנה נעימים בגזרה צרה, בצבע אפור ב- 99 ש"ח, וגם זכיתי לגלות שבגולף נמכרות חולצות חלקות- דקות וארוכות שרוולים, סווצ'רים וקפוצונים, עליהם ניתן להדפיס במקום סמל בי"ס ללא תשלום נוסף. החולצות הדקות נמכרות 4 במאה, פריטי הפוטר- השני ב 50% הנחה.

ולהפתעה הטובה והמשמחת- בנטון. למרות שהצטיידתי בפוקס ובגולף ותכננתי להמשיך ביום אחר לסולוג וH&M, לא התאפקתי ונכנסתי לבנטון. בפעם האחרונה שבדקתי בגדי ילדים בבנטון הם היו במחירים שערוריתיים יחסית להיצע בארץ. והנה הפתעה. המחירים של בגדי הילדים בבנטון נכון להיום, ברובם, לא גבוהים מאלו של פוקס, והבגדים מוצלחים יותר הן מבחינת העיצוב, הן מבחינת הבדים והן מבחינת התפירה. כך יצא שמבנטון יצאתי עם ג'ינס הבנים המושלם מבחינת הצבע והגזרה (כולל גומי פנימי להצרה גם במידות היחסית גדולות), במחיר של 130 ש"ח בלבד. זול יותר ומוצלח יותר מהג'ינסים הדומים שנמכרים בפוקס. לא התאפקתי והוספתי גם חולצת פסים מושלמת מבד נעים ומחמם ב- 70 ש"ח. לו לא הייתי מבזבזת את כספי על פריטים בפוקס וגולף הייתי ללא ספק רוכשת עוד חולצות ומכנסיים לילדים בבנטון. וזה עוד בלי מילה אחת על בגדי הבנות שמחכים לכן שם.

לתמונה המצורפת אין שום קשר למה שקניתי, אבל תודו שהיא יפהיפיה, בדיוק כמו שיודעים בבנטון.

נשארו בתכנון- H&M, שדורשת ממני התארגנות מיוחדת כיוון שאת בגדי הנוער שלהם אפשר למצוא רק בסניפים מחוץ לת"א (פ"ת, כפ"ס, בת-ים, ירושלים, חיפה ונתניה). בשאר הסניפים תמצאו בגדים רק עד גיל 8.

כשחיפשתי תמונות של הג'ינסים שתמצאו ב H&M, התוודעתי לפרוייקט חשוב שלהם. לא אחת עולה עניין תנאי ההעסקה של עובדי המתפרות של הרשתות הגדולות במזרח. מסתבר שחלק מאותן החברות לא מתעלמות מהנושא הרגיש. H&M  השיקה באוקטובר האחרון קולקציית קפסולה ב 300 חנויות ברחבי העולם (בינהן גם עזריאלי), במסגרת פרוייקט בשם All for Children . הפרויקט של H&M בשיתוף עם יוניסף, הוקם במטרה ליצור שינוי ארוך טווח למען דורות של ילדים בחלקי העולם העניים ביותר, שם מיוצרים חלק מבגדי החברה. הוא החל בשנת 2009 למשך 5 שנים בדרום הודו ועד כה נתרמו 4.5 מיליון דולר. H&M תורמת 25% ממחיר המכירה של קולקציית All for Children למען פעילות יוניסף בדאקה ובנגלדש ופועלת לקידום החינוך ולשיפור בריאותם של ילדים באזורי העוני הקשים.

והתמונות המלוות את הפרוייקט פשוט נהדרות-

בנוסף תמצאו בסניפים את קולקציית הילדים הרגילה שתמיד מצליחה להיות קולית במידה הנכונה. לצעירים יותר אני מאוד אוהבת את הג'ינסים ומכנסי הבד של H&M שמצויידים בגומי עבה במקום ריצ-רצ' וכפתור. זה לא פוגע במראה ומהווה תחליף מצויין לטרנינג בגילאים שהילדים מעדיפים להמנע ממכנסיים של "גדולים". טרם יצא לי לדגום את הג'ינסים במידות הנוער, אבל ממה שנראה בתמונות ומהכרותי רבת השנים עם בגדי הילדים שלהם, אני משוכנעת שיעמדו בדרישות הקפדניות שלי. מחירי הג'ינסים- 120-150 ש"ח.

חברת בגדי ילדים נוספת שאני אוהבת לפרגן לה היא סולוג– שבנוסף לבגדים המוצלחים שלה בעונות האחרונות, החלו מוכרים בחנויות הרשת גם ג'ינסים של לי קופר לילדים. 2 ג'ינסים של סולוג נמכרים ב 200 ש"ח, 2 ג'ינסים של לי קופר נמכרים ב 250 ש"ח. וחולצת הג'ינס שבתמונה פשוט מושלמת ועולה 80 ש"ח.

ואיך אפשר בלי זארה, עם ג'ינסים מקסימים שנמכרים במחירים שבין 120-160 ש"ח.

דוגמאות נוספות שמצאתי-

מלמעלה למטה, מימין לשמאל-

סולוג– 2 ב-200 ש"ח, ה&מ– 119 ש"ח, לי קופר (סולוג)- 2 ב 250 ש"ח, דלתא– 90 ש"ח, ה&מ– 149 ש"ח, ה&מ– 119 ש"ח, גאפ– 130 ש"ח, תמנון-90 ש"ח.

ואם כסף זו לא הבעיה, גם דיזל ישמחו לפנק אתכם בג'ינסים לילדים, החל מ 400 ש"ח.

שיבואו לנו ימי שלום במהרה.

*תמונות- יח"צ/אתרי החברות.