כשגרוסמן נכנס לבר

הספר הזה זיכה את דויד גרוסמן בפרס מאן בוקר הבינלאומי 2017, קראתי ואני פשוט נפעמת כיצד מצליח הסופר הזה לייצר סיפור כזה מקורי, שזור בתובנות שעוטפות אותך בעצב אבל גם משאירות פתח לגאולה.

רחל הזנפלד קראה את כסוס אחד נכנס לבר של דויד גרוסמן

רחל הזנפלד קראה את כסוס אחד נכנס לבר של דויד גרוסמןדוד גרוסמן הוא בוגר מצטיין של הפקולטה למדעי העצב, הספר שלו "כשסוס אחד נכנס לבר" לא זכה סתם בפרס בוקר היוקרתי,  הספר הזה שופך עליך את העצב, לאט לאט עד שהוא מכסה את כולך ועדיין אתה לא יכול שלא להתפעם מהדרך שהוא עשה זאת ולא השאיר אותך לרגע משועמם.

שופט בדימוס מקבל טלפון ממכר ילדות, שלא ראה שנים רבות. המכר מזמין אותו לכתוב לו ביקורת על מופע הסטנד אפ שלו. למרות הרתיעה הוא מחליט להגיע למופע ונשאר עד סופו. הספר הוא תיאור מופע הסטנד אפ הזה במלואו, דרכו מסופר סיפור חייו הקשה של הסטנד אפיסט שמתכתב עם עצב האובדן של חבר ילדותו, השופט שאיבד את אשתו.  מה אין בספר הזה? אין הנחות, הכל על השולחן,  הסטנד אפ הופך למופע חשפנות אמיתי.  הסטנד אפיסט חושף בו הכל, הוא מתחיל במופע מצחיק ונסחף עם עצמו לתוך ילדותו וסיפור חייו הייחודי, המורכב מהרבה רגעים קשים מנשוא.

הספר כתוב בצורה כל כך סוחפת וריאלסטית, למרות שלא קראתי אותו ביום אחד, לא יצאתי לרגע מהמופע/סיפור. מומלץ מאוד,גם למי שלא אוהב ספרים כבדים. אל תוותרו.

רחל הזנפלד קראה את כסוס אחד נכנס לבר של דויד גרוסמן