כמה טיפים ועצות טובות למתרגמים

בחורה עם מחשב נייד

 

 מתרגמים הם בעלי מקצוע אשר מעניקים שירותים לאנשים המעוניינים להעביר מידע או מסרים ייחודיים משפה אחת לשפה שנייה. המתרגמים עוסקים במגוון תחומים של תרגום, בתרגום ספרותי, בתרגום של מסמכים רפואיים, משפטיים או טכניים, בתרגום של מאמרים או הרצאות מעולם האקדמיה, בתרגום מסמכים עסקיים כמו חוזים, הצעות מחיר ועוד. כדי שהקורא לא ירגיש כי המסמך שהוא קורא הוא מסמך מתורגם, יש צורך לשכור את שירותיו של מתרגם מקצועי שידע להעביר במקצועיות את המסמך משפה לשפה.

 

מתרגמים- כמה טיפים ועצות טובות

אם אתם מתרגמים טקסט מעברית לאנגלית ומספר המילים בטקסט המתורגם חשוב לכם עליכם לקחת בחשבון שהטקסט המתורגם לאנגלית יהיה תמיד ארוך יותר מהטקסט העברי המקורי, לפחות בשליש.

ברשת האינטרנט קיימות מספר תוכנות אוטומטיות לתרגום וביניהן תוכנת התרגום של גוגל הנחשבת לתוכנה טובה, אך במגבלות מסוימות. ככל שהתרגום שאליו אתם נזקקים יהיה תרגום מתקדם יותר מאשר מספר משפטים קצרים, כך התוכנה תרבה לטעות. אם אתם לא שולטים היטב בשפת היעד שאותה אתם רוצים לתרגם, אל תשתמשו בתוכנה אוטומטית, רק אתם מבינים היטב את שפת התרגום, תוכלו להיות מודעים לטעויות המביכות שהתוכנה עושה במקרים רבים.

אם אתם צריכים לבצע תעתיק של שמות מעברית ללועזית, כדאי לכם להתעדכן בהנחיות של האקדמיה העברית ללשון. בשפות הלועזיות יש מספר אפשרויות לכתיבת המילה הלועזית, האקדמיה ללשון עושה סדר בעניין ותנחה אתכם להשתמש בצורה הנכונה.

חשוב לשים לב למשלב השפה שבו עליכם להשתמש. אם אתם, למשל, מתרגמים טקסט העוסק בהוואי של חיילים, הטקסט המתורגם לא יכול להיכתב באותו משלב השפה העוסק בתרגום של טקסט ספרותי. לכל תחום של תרגום יש עולם של שפה משלו, ביטויים ייחודים וסלנג המאפיין אותו.

לא אחת למילה בשפה המקורית יש מספר תרגומים בשפת היעד, או להפך. כאשר אתם מתרגמים כל טקסט עליכם לבחור את המילה המתאימה, המילה שתיתן את אותה המשמעות כמו בשפה המקורית.

בכל שפה יש משחקי מילים, ניבים, ביטויים, קללות, תופעות תרבותיות, שפת רחוב ועוד. כאשר אתם מעבירים מסרים משפה אחת לשפה השנייה עליכם לשים לב לכל הניואנסים הקטנים ולתת לשפת התרגום את "אותה המוזיקה" שיש לשפת המקור.

יצירה מתורגמת היא עבודה משולבת של האומן היותר ושל האומן המתרגם. אם אתם רוצים לתרגם את המוצרים שלכם בצורה מקצועית, צרו קשר עם "ליצ'י תרגומים". אצלנו כל המתרגמים מקצועיים וכל תרגום הוא יצירת אומנות.

שירותים של תרגום מעברית לאנגלית או תרגום מקצועי