כל מה שאתם צריכים לדעת על ציוד להפקת הופעות חיות

ישראל של השנים האחרונות היא מדינה שבה כמעט כל קיץ, מתקיימים אירועי תרבות גדולים ומרכזיים. אנו חוויים עלייה בביקוש של אמנים מרחבי העולם, כמו גם אמנים מקומיים, להופעות חוזרות ונשנות אל מול הקהל החם בישראל. על כן, אין זה מפתיע לגלות, כי כיום ישנם יותר ויותר אנשים שמתמחים בעולם הפקת ההופעות והאירועים הגדולים. זהו תכנון מורכב מאוד, אשר חייבת להתייחס לא רק לאספקטים אמנותיים, אלא גם לסידורי האבטחה והתנאים הלוגיסטיים לקיומו של כל מופע.

יחד עם זאת, חיוני להבין כי יש צורך לתת את הדעת על תשתיות טכניות איכותיות ליצירת מופע מושלם. השכרת ציוד הגברה למופע, מהווה משימה מאוד מרכזית מבחינתו של כל מפיק הופעות. רק אם הוא יעשה את ההחלטה המקצועית הנכונה, כל הנוכחים באירוע יצליחו להנות ממוזיקה נקייה מרעשי רקע, אשר תהפוך לחוויה בלתי נשכחת. לצורך כך, אתם צריכים להתסכל על התמונה הרחבה יותר, כבר בשלבי התכנון המוקדמים של האירוע. יצירת תוכנית עבודה מסודרת, והתייחסות לפרטים הטכניים הקטנים, היא זו אשר תקבע את מידת ההצלחה של המופעה כולו.

תכנון האירוע – שלב אחרי שלב
הפקה של אירוע בסדר גודל עצום, מחייבת על פי רוב שילוב של כמה וכמה אנשי צוות אשר יחד יכולים להוציא לפועל את המופע המושלם. יחד עם זאת, כדי לנהל את האירוע על הצד הטוב ביותר, אתם חייבים להבין את הדרישות הבסיסיות של האמן, הקהל ושלכם. סנכרון של כל תנאי העבודה מאפשר לכם לקבל את תמונת המצב המדויקת ולצאת לדרך עם תכנון ראוי של האירוע.

כמו בכל אירוע אחד, גם במופעים, הבחירה במיקום ההופעה היא הבחירה בעל ההשפעה הגדולה ביותר על כלל הצוות ועל האירוע עצמו. רק לאחר שבחרתם את המיקום להופעה, ואתם יכולים להמשיך לשלבים מתקדמים יותר, עולה הצורך לדון בכל סידורי ההגברה ותנאי השמע של המופע. אלו הן הדרישות הכי חשובות מבחינת איכות, אותן אתם רוצים להעניק לצופים. אם המופע לא יעמוד בסטנדרט השמע הגבוהה ביותר, הקהל שלכם יביע אי שביעות רצון במקרה הטוב, ואכזבה במקרה הרע. על כן, אתם צריכים לצאת מחוץ לקופסא, לחשוב ולתכנן את האירוע לפרטי פרטים, על מנת להציג על הצב הטוב ביותר כל כלי מוזיקלי או אמן אשר עומד על הבמה שלכם. ולשם כך, רצוי להיעזר באנשי מקצוע מתחום ציוד הסאונד, שיכולים לסייע לכם לבחור את סוג הציוד ואת הכמות הנדרשת לכם, בהתאם לכל מיקום בו מתקיים המופע שלכם.

הזמנת ציוד ההגברה – ההחלטה המקצועית החשובה ביותר
על מנת שתוכלו לרצות בצורה אידיאלית את קהל הצופים במופע שלכם, אתם צריכים לבחור את כלי ההגברה והציוד הטכני המתאים לכם. ראשית, המיקרופונים. מיקרופונים רגישים, מיקרופונים עומדים, מיקרופונים ניידים ועוד. ישנם כל כך הרבה סוגי של מיקרופונים לקליטת צלילים בשוק, אותם אתם יכולים לנצל באירוע שלכם. חשוב להבין כי בדרך כלל, שילוב של כמה סוגי מיקרופונים, יכול להעניק למופע שלכם רבדים עמוקים של קול, וכך ליצור את המופע המקצועי ביותר. למשל, על ידי הוספת מיקרופונים זעירים ליד כלי מיתר.

במקביל, רצוי להשכיר מגברים עוצמתיים, רמקולים ואפילו גנרטורים לחירום. המגברים והרמקולים הם המכשירים אשר מתרגמים את המצלול המיוצר על הבמה, לכדי מוזיקה ערבה לאוזני הקהל. גנרטור החירום, מספק חשמל לכל המערכות במקרה ואתם צורכים חשמל רב מידי לאורך המופע. רק כך אתם יכולים למנוע (או לכל הפחות לצמצם) אפשרות בה החשמל במתחם המופע קורס וההופעה עוצרת בלית ברירה.

חמשת כללי הברזל לבמה מושלמת להופעה
לאחר קבלת ההחלטה אודות הציוד הדרוש למופע שלכם, אתם צריכים לתכנן את הבמה וסביבתה, במיוחד ליום המופע. כדי להצליח להביא את מיטב הכישורים של האמן שלכם לידי ביטוי, וליצור חווית האזנה נטולת פגמים לצופים, עליכם לעבוד על פי חמישה כללי מפתח בתכנון הבמה:

• מיקום כלים – במתחם הבמה עצמה, יש מקום לחשוב על מיקומים אידיאליים לכלים ספציפיים, הן מבחינת הפקת הצליל והן מבחינה טכנית ולגיסטית. למשל, קשה יותר למקם מערכת תופים בחלקה הקדמי של הבמה, ועל כן בדרך כלל אתם תראו את התופים מאחורי שאר הכלים. כמו כן, כלי מיתר וכלי נשיפה גדולים, ממוקמים בצידי הבמה בכדי לאפשר גישה נוחה אליהם, ובה בעת גם לאפשר למיקרופונים להקליט את הצלילים שלהם בצורה ברורה ואיכותית.

• מיקום ציוד – ציוד ההגברה וההקלטה של האירוע, ממוקמם בנקודות מפתח אסטרטגיות ברחבי האולם, ההיכל והבמה עצמה. זאת, בכדי ליצור את איכות הצליל הגבוהה ביותר, ולאפשר לצופים שלכם להבחין גם בתווים העדינים ביותר. אך, אתם רוצים להימנע ממצב בו ציוד ההגבה פוגע בראות לבמה, או משפיע על חוויית הצפייה של אנשים. על כן מומלץ למקם את מגברים והרמקולים, מביוחד בהופעות תחת כיפת השמיים, בחלק האחורי של מתחם המופע.

• זווית ראיה לקהל – הקהל, בכל שלב של הפקת האירוע, חייב לעמוד בראש מעייניכם. הנשים והגברים שהשקיעו ממיטב כספם בכדי לראות לשמוע את האירוע שלכם, צריכים לקבל חוויה מושלמת, בכל מחיר. אחת מהדרישות של הקהל היא לקבל זווית ראיה לבמה, כמעט בכל מקום במתחם ההופעה. לכן, אתם רוצים להבטיח שאתם ממקמים את ציוד ההגברה ברחבה ובבמה, בצורה כזו שלא תחסמו את הצפייה לאף אדם במרחב.

• אקוסטיקה – האקוסטיקה הופכת לקריטית במיוחד אם אתם מפיקים הופעה באוויר הפתוח. על מנת לאפשר לצופים במיקומים שונים במרחב, לקבל את אותה חווית האזנה, אתם נדרשים להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותכם, טכנית, מוזיקלית ופיזית. כחלק מהחזרות למופע את חייבים לבחון את היכולות המוזיקליות ולוודא כי הן עומדות בתנאי הסף האומנותיים הגבוהים שהצבתם לעצמכם.

• נגישות לבעלי מוגבלויות – כיום, עולה הצורך לתת מענה גם לאנשים בעלי מוגבלויות במופעי תרבות ואירועים פומביים. זו היא מגמה מבורכת של שילוב, אותה אתם יכולים להביא לידי ביטוי בהצבת מסכים ובהם תרגום מילולי של המופע, רמקולים מיוחדים לבעלי לקות שמיעה, ואפילו אזור נגיש במיוחד לבעלי מוגבלות פיזית. לשם כך, דרוש תכנון של אזור המופע, כולל התייחסות למיקום ציוד ההגברה, לסוג הציוד ולאופן התקנתו ביום האירוע.

השכרה ציוד להופעות חיות – בעזרת צוותים מקצועיים בתחום
עמידה בכל התנאים ויצירת מופע מושלם, היא אומנם המשימה העיקרית של מפיק האירוע והצוות שלו. אך במרבית המקרים, האחראים על תחום הציוד הטכני להגברת האירוע הם לאו דווקא אנשים מתחום הפקת האירועים. אתם יכולים לנסות להתמודד עם האתגר הטכני בעצמכם, וייתכן ואפילו תחוו הצלחה. אך אם אתם לא רוצים לקחת סיכונים מיותרים, ניתן ואף מומלץ לפנות לאנשי צוות מיומנים, אשר יכולים ללוות אתכם לאורך כל הפקת המופע, ולדאוג להצלחתו.

חנויות להשכרת ציוד אירועים, יכולות להציע לכם את שירותי ההשכרה המתאימים לצרכים שלכם. גם אם מדובר על כמות גדולה של ציוד מורכב. זאת, לצד שירותי ליווי של אנשי צוות אשר יתפעל את כלל הציוד במהלך האירוע. החל מההרכבה ועד לפירוק בסיום המופע. כולל טיפול בבעיות ותקלות, ומניעה של עצירות מיותרות של המופע. הצוות ידע לנהל כל אירוע, קטן כגדול, בצורה נטולת פגמים וייחודית, לפי הצרכים שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא רק לבחור את הצוות המקצועי המתאים ביותר לדרישות שלכם, כדי לשמר רמת הגשה מוזיקלית מקצועית ואיכותית לאורך כל ההופעה.

מופע מושלם שמשאיר טעם של עוד
הרבדים השונים אשר קיימים בהפקה של מופע מוזיקלית, מתכנסים כולם לכדי שעתיים אינטנסיביות בהן נמצא האמן על הבמה. הפקת מופע אומנותי היא הפקה אשר דורשת משאבים רבים, מתחומי עיסוק שונים, אשר במרכזם עומדת האיכות המוזיקלית. בדיוק מסיבה זו, אל לכם להקל ראש בתכנון, חיפוש והשכרה של ציוד הגברה וסאונד מן השורה הראשונה. הציוד הזה הוא אשר יקבע את מידת ההצלחה של האירוע כולו, ויכול במידה רבה לקבוע גם את רמת המקצועיות שלכם, כמפיקי אירועים.

אין אף אדם בעולם שהוא מומחה לכל תחומי העיסוק, וכך, גם אתם. על כן, האצלת הסמכות לטיפול באיכות הסאונד, יכולה להיות החלטה אסטרטגית אשר תשתלם לכם לאורך תהליך ההפקה של המופע שלכם. מופע שמופק בטוב טעם, הוא מופע שמצליח להשאיר את הקהל מרותק ומרוצה לכל אורכו. עם סיום הליין, אתם תקבלו את התגובות החיוביות ביותר שניתן לקבל, רק כי בחרתם לקחת את ההחלטה הנכונה והאחראית ביותר.