כל הדרך הלאה / א. דה וויר

לאחר שבעלה של קייט נפטר, היא נותרה לבדה וחשה כי חייה חסרי טעם. היא מאוד אהבה את שלושת נכדיה הקטנים, אך כלתה לא אפשרה לה לפגוש אותם לעיתים קרובות והיא התייחסה אליה ברשעות וזלזלה בה בכל הזדמנות. זאת הסיבה שקייט החליטה לעזוב את ביתה ולנתק את הקשר עם משפחתה. היא מגיעה לאי אקזוטי יפהפה ושם מתחילה את מסעה לעבר חיים טובים יותר ובעלי משמעות. במהלך המסע היא חווה אירועים מסעירים, מרגשים ומטלטלים, קמה שוב על רגליה למרות שיברון הלב וממשיכה הלאה, אל עבר ההרפתקה הבאה, אל עבר הלא נודע. מסעה של קייט היה צבעוני, תוסס, מרתק ובלתי צפוי. רוצים לדעת למה? תקראו את הספר ותגלו!

בחורה עם מחשב נייד

כל הדרך הלאה / א. דה וויר

363 עמודים

הוצאה עצמית

שנת הוצאה: 2019

64306972_835863786785461_5135963253091860480_n

במרכז העלילה נמצאת קייט ארצ'ר, אישה כבת 50 הנשואה לג'ו המבוגר ממנה במעט יותר מעשור. לשניים יש שלושה בנים בוגרים, בנם סטיו, מתגורר עם אשתו ג'סיקה ושלושת ילדיהם הקטנים בקרבתם ושני הבנים האחרים מתגוררים הרחק מהם. ג'ו, בעלה של קייט לקה בשבץ מוחי ועל כן נאלץ להפסיק ולנהל את המפעל שברשותו. כשלקה בשבץ נוסף, מצבו הוחמר והוא הועבר להוסטל וכבר לא תיקשר עם הסביבה. קייט ביקרה את ג'ו מידי יום ביומו וקיוותה שמצבו של בעלה ישתפר.

קייט מאוד אהבה את שלושת נכדיה הקטנים שהיו האור בחייה, האור היחיד למעשה מהרגע שבו בעלה חלה. אך, למרות רצונה של קייט להיות בחברת נכדיה כמה שיותר וליהנות מנוכחותם הנפלאה בחייה, הכלה שלה, ג'סיקה, הביעה התנגדות לקשר ביניהם וכמעט ולא אפשרה לנכדיה לבקר את סבתם. קייט סבלה מאוד מיחסה המרושע של ג'סיקה ובנה, סטיו, כלל לא התערב בהחלטותיה של אשתו, הוא אהב אותה וצידד בה ולא באמו.

קייט חשה שהיא זקוקה לפסק זמן מהשגרה, מזמן היא לא יצאה לחופשה וכל שעשתה בתקופה האחרונה היה לסעוד את בעלה ולהתחנן לזמן קצר עם נכדיה. היא החליטה לטוס לאי אקזוטי קסום ומדהים ביופיו למספר שבועות, אחרי שדאגה שגיסתה תגיע לעיתים קרובות לבקר את ג'ו בהוסטל.

במהלך החופשה היא פוגשת בגבר כריזמטי ויפה תואר בשם קווין שמביע כלפיה התעניינות רבה ואף מוגזמת. תחילה, היא בטוחה שהוא איש ביטחון של המלון שרק דואג לשלום האורחים, אך בהמשך היא מבינה כי התעניינותו בה היא אישית, והיא מופתעת שגבר כמוהו שיכול לכבוש כל אישה שרק ירצה, מביט דווקא בה.

בשובה הביתה, היא מגלה שמצבו הרפואי של ג'ו החמיר ועל כן העבירה שעות ארוכות לצידו. זמן לא רב לאחר מכן, ג'ו נפטר, וקייט הגיעה למסקנה שאין לה בשביל מי להישאר בביתה, כי בכל מקרה, לא מאפשרים לה לראות את נכדיה. היא חוזרת לאי האקזוטי שבו בילתה ימים רגועים ושלווים ומחליטה להישאר שם לתקופה בלתי מוגבלת. בשובה, היא חוזרת לפגוש בקווין שמאושר לראותה וממשיך להביע כלפיה התעניינות רבה ולחזר אחריה. הגעגועים לנכדיה מכאיבים לליבה, אך היא יודעת שגם אם תשוב לביתה לא תוכל לראותם בגלל רוע ליבה של ג'סיקה. קייט מתחילה בחייה החדשים הרחק מביתה הקודם.

היא יוצאת למסע שפותח לפניה צוהר אל עבר צורת חיים שלא הייתה רגילה אליה, אורח חיים שונה לגמרי מזה שהיא הכירה עד כה. מסעה מביא אותה לחוות רגעים סוערים, מרגשים, מפתיעים ובלתי צפויים. כשהיא כבר חשבה שמצאה את המקום שבו היא מאושרת בכל ליבה ואותו לא תעזוב, היא חלה טלטלה עצומה ואז, שוב קמה על רגליה וממשיכה במסעה שלקראת סופו ובהפתעה עצומה, הגורל יוצר עבורה מפגש עוצמתי עם עברה.

קייט היא אישה אמיצה ונחושה שלא מאפשרת לקשיים לשבור את רוחה. היא מפלסת את דרכה בכוחות ידיה וחיה את חייה כראות עיניה.

מה חוותה קייט במסעה הארוך והמפתיע? מי האנשים החדשים שהכירה ומה הייתה משמעותם בחייה? ועם מי הגורל דאג להפגיש אותה אחרי שנים רבות?

את כל התשובות תוכלו למצוא בספר "כל הדרך הלאה".

הספר מספר על אישה מיוחדת במינה ומעוררת השראה שלא מוכנה לסבול השפלות, יחס רע וחוסר כבוד. היא מחזיקה במושכות חייה ומחליטה על צעדיה. קייט הותירה מאחור את חייה הקודמים, ניתקה קשר עם משפחתה ויצאה למסע אל עבר הלא נודע. במהלך המסע היא חוותה חוויות מסעירות, מרגשות, מסחררות ומטלטלות, וגם שנאלצה להתמודד פעם נוספת עם עצב וכאב, היא שוב עמדה על רגליה והמשיכה בדרכה אל עבר היעד הבא, שגם בו ציפו לה לא מעט הרפתקאות בלתי צפויות. זהו סיפור על העצמה נשית, נחישותה, מסירותה ותבונתה של אישה שמאסה בחייה האפרוריים והמדכאים ויצאה אל עבר חיים צבעוניים ובעלי משמעות עמוקה.

הספר כתוב בצורה טובה, יש בו רומנטיקה ותיאורי נוף וטבע עוצרים נשימה. העלילה מעניינת והייתה לא תמיד צפויה. אמנם, לעיתים חשתי שיש חלקים בספר שדי חוזרים על עצמם, אבל בסה"כ חוויית הקריאה הייתה מעניינת ממש עד הסוף, שכמו רוב העלילה, גם אותו לא היה ניתן לנחש.

שורה תחתונה: ספר על העצמה נשית, על מסע מרתק ובלתי צפוי, יש קצת דברים שחוזרים על עצמם, אבל בסה"כ היה מאוד נחמד לקרוא!