כי מצפון תיפתח הטובה (חלק ב')

הגרגרנית הוזמנה לטיול סובב כנרת וחזרה עם המלצות למקומות שכדאי לאכול, ללון או פשוט ליהנות מהנוף. הכינו את עצמכם לחופשת הפסח, היו תיירים בארצכם.

חופשת הפסח מתקרבת וזו הזדמנות לטייל בארץ. אז לפני שנערוך את שולחן הסדר והאוכל המסורתי המתבקש, הנה כמה המלצות טובות, כולן סביב הכנרת, כדי שתספיקו לארגן לכם את הטיול שאתם אוהבים. נעים להיות תיירים בארצנו.

מסעדת הבוקרים

מסעדה נהדרת הממוקמת בתוך כפר הנופש של קיבוץ מרום גולן. הסידור הרגיל – אוכל ולינה, שהכי כיף לשלב ביניהם כששניהם טובים. המסעדה, עם תפאורה של הרבה עץ בסטייל כפרי (או שמא המערב הפרוע), מתמחה בבשר של הגולן ומגישה מיני בשרים למנות ראשונות ועיקריות. יכולתי לספר על מנות טעימות כמו קרפצ'ו סינטה או טלה וולינגטון, אבל תשמעו ממני, אם תצליחו להניח את ידכם על צלעות עגל חלב שעושנו קלות במקום, עשיתם את שלכם.

יש פה עניין של גאווה מקומית. בוקרי רמת הגולן התאגדו תחת השם "מרעה גולן", והם מונים כיום 30 חוות של בקר וצאן הגדלים במרעה טבעי. כמו במדינות מפותחות, בהן ידוע לצרכן מהיכן הבשר מגיע, גם פה התחיל מהלך של מיתוג הבשר המקומי, מתוך רצון לבדל אותו כאיכותי וכתוצר של גידול הומאני. בקרוב על מדפי הסופרמרקט הקרוב לביתכם.

קרפצ'ו סינטה
טלה וולינגטון
צלע עגל חלב. למות.

[youtube WQuy7XTzqKA]  

יקב בזלת הגולן

היקב, הפועל משנת 1998 במושבה קדמת צבי, הוקם ע"י יואב לוי ויש בו מרכז מבקרים קטן ונעים, בו ניתן לטעום מהיינות של היקב. ליקב שתי סדרות, סדרת ברונזה וסדרת רזרב והיינות שלו מאופיינים באחוזי אלכוהול גבוהים יחסית, מה שמעניק עושר טעמים ליינות.

שרדונה נגב-גולן הוא פרי של שיתוף פעולה מקסים עם יקב כרם רמון, סוג של חניכה בין יקב ותיק ליקב צעיר; מרלו רזרב 2013 התיישן 20 חודשים בחביות עץ, יין עוצמתי מאוד עם טעמי פירות יער; קברנה סוביניון רזרב 2012, 16% אלכוהול, זכה במדליית זהב בתחרות טרה וינו והיה היין שהכי אהבתי.

יקב בזלת הגולן, קברנה סוביניון רזרב 2012

בוסתן לבונה

יוסף לישנסקי, מראשי ארגון ניל"י, מוכר לכולנו מההיסטוריה של הישוב בתקופה העותומנית. קחו מאה שנה קדימה ופגשו את נכדו, יוסי לישנסקי, הבעלים הגאה של בוסתן קסום (זה המקום הנכון והמתאים להשתמש במילת התואר השחוקה הזו) סמוך לכפר נחום. הבוסתן מכיל מאה ועשרים מינים שונים של עצי פרי. תוכלו למצוא שם עצים שאתם מכירים יותר כמו אבוקדו, מנגו וגויאבה ואחרים שאתם מכירים פחות כמו גרגר פנמה, אגוז השמן או תפוז הקופים.

ניתן לערוך סיור בבוסתן בהדרכתו של יוסי, שיש לו אין ספור סיפורים מעניינים על העצים. במהלך הסיור תזכו לטעום פירות שמעולם לא ראיתם או טעמתם ולקינוח, תוכלו להקשיב ליוסי, המספר את הסיפור המשפחתי המרתק. הבוסתן משקיף על הנוף היפהפה של הכנרת וניתן לערוך בו גם אירועים, בהם מבשל שף שישי דרעי.

עלות סיור בן כשעה וחצי היא 50 ש"ח לאדם והוא בתיאום מראש בלבד. בלי להגזים מצד אחד או להעלות מדי את הציפיות מצד שני, נדמה לי שהסיור הזה עומד להיות גולת הכותרת של הטיול שלכם לצפון.

גרגר פנמה, יש כזה דבר
יוסי לישנסקי. מי יודע מה זה קניסטל?

מסעדת טיבי'ס

את חיים טיבי אנשים מקשרים עדיין כשף של מסעדת מוסקט במצפה הימים. ובכן, לפני כמה שנים הוא יצא לדרך חדשה ופתח מסעדה משלו בחוות ורד הגליל הזכורה לטובה. לרשות חובבי הז'אנר כמוני של אכילה-לינה עומדים חוות הסוסים לרכיבה, חדרי האירוח וגם המסעדה. סוג של הכל-כלול.

שף טיבי משתמש בחומרי גלם טריים של האזור וההתמחות שלו היא בשר. חוויה יוצאת דופן היא להיכנס לחדר היין של המסעדה, שם ניתן לראות בין היינות גם ככר פרמזן ועל הרצפה עומד סולם, עליו תלויים מיני שרקוטרי מעשה ידיו של שף טיבי, שמתיישנים ומחכים לתורם. טעמתי אותם והם נ-פ-ל-א-י-ם!

ויש עוד: קרפצ'ו סינטה ופרושוטו טלה, ריזוטו ארטישוק, טורטליני זנב שור על פירה ראש סלרי (הפייבוריט שלי), ניוקי פטריות כמהין וערמונים, ולחזקים שבינינו, נתח סינטה, שורטריב ואנטריקוט על העצם. הכל מוגש באופן המקצועי ביותר.

קרפצ'ו סינטה
מצלמים טורטליני זנב שור. מנה מנצחת
אנטריקוט על עצם. מבינים פה בבשר.
ה-תמונה הקולינרית של הטיול. שף טיבי מיישן נקניקים בחדר היין.

כפר הנופש עין גב

תכל'ס, בסוף הטיול הזה רוצים קצת לנוח, כי בינינו, לנהוג, לטייל ולאכול זה די מעייף. את השקט והשלווה שלכם תוכלו למצוא על שפת הכנרת, בחדרי הים הזוגיים החדשים, המעוצבים להפליא, של כפר הנופש עין גב. מיטה מפנקת, אמבטיה פרי-סטנדינג ונוף לטבריה, כולל דקל שפל צמרת. ושקט, שזה המצרך הכי מבוקש בחופש.

דקל שפל צמרת
כפר הנופש עין גב
חדרי הים החדשים

ומה עוד באזור?

תוכלו לאכול דגי מושט וצ'יפס כמו פעם במסעדת עין גב, ליהנות מסרדינים ובירה מהחבית במפגש הדייגים, ולילדים – רכבת קרונות לתיור בקיבוץ, סדנת נגרות לבניית צעצועי עץ, שיט על הכנרת ודיג עם הדייגים המקומיים.

מושט מטוגן זו קלאסיקה של הכנרת, מסעדת עין גב

חוות מרינדו מוכרת בשר טלה ועגל מובחרים שהיא מגדלת במרעה טבעי במושב כנף שבגולן. תוכלו לאכול במסעדה שלהם בעין גב, לקנות באחת החנויות שלהם קרוב לבית באזור המרכז או לקבל משלוח של בשר הביתה. מניסיון אישי, מדובר בבשר באיכות מעולה.

ברפת של חוות מרינדו, מושב כנף
בדיר של חוות מרינדו, מושב כנף

והעיקר – חופש נעים!

תודה לנשים של משרד תקשורות יעל שביט, שארחו אותי יומיים מענגים בצפון.

הגרגרנית
מאז שאני מכירה את עצמי, אוכל מעניין אותי. להכיר, לגעת, להריח, לבשל, להאכיל ולאכול. בבלוג "הגרגרנית" אתם מוזמנים לקרוא את המחשבות שלי בנושאים הקשורים לאוכל, אבל לא רק.תמצאו אותי כאן: http://hagargeranit.wordpress.comמוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם: hagargeranit