כיצד כותבים סיפור טוב?

בחורה עם מחשב נייד

כיצד כותבים סיפור ?

סדנא לכתיבה יוצרת בהנחיית הסופר והמשורר יחזקאל נפשי

יצירה זו אחת הדרכים להתחדש, לשמר וגם להשפיע. אמנות הכתיבה היא מולדת ולפעמים נרכשת. אנו ב"אופיר ביכורים" מאפשרים לכם להגשים חלום  ולהביא את יכולות הכתיבה משלב הרעיון לידי ביטוי באמצעות הוצאת ספר. כ- 100 איש למדו בבית הספר לכתיבה יוצרת של "אופיר ביכורים" במשך השנה שחלפה. חלק ממשתפי הסדנא מוצאים ספרים לאור במהדורה מסחרית (מופצים בחנויות הספרים המובחרות ).

הסדנא לכתיבת פרוזה וזיכרונות למתחילים מבוססת על התפיסה לפיה כל אדם אוצר בתוכו מספר רב של התנסויות, ביחד עם דמיון וכושר-סיפורי טבעי, ואם יזכה להדרכה נכונה – יוכל להפוך את התנסויותיו וגם את דמיונותיו ליצירה סיפורית.

מטרת הסדנא היא להקנות למשתתפיו ביטחון ביכולתם לכתוב, וכללים בסיסיים להוציא יכולת זו אל הפועל.

במסגרת הקורס יידונו נושאים שונים, ביניהם : כיצד כותבים סיפור?, קונקורדנציה – שייכות דמויות למראה מקום ושילובם, אמינות – כיצד בונים אמינות, סוד הקסם – מה גורם לסיפור לעבוד. כל זאת, בשילוב עם תרגולי יצירה; דיון ביצירות המשתתפים; ביקורת בונה; שכלול יכולת הכתיבה והכתיבה הספונטנית; התייחסות אישית, יחידנית ורצינית לכל יוצר ויצירתו.

אודות יחזקאל נפשי

יחזקאל נפשי הינו מן הבולטים במשוררי ישראל של הדור הצעיר. משיריו ומן מאמריו תורגמו לשפות רבות והולחנו בידיי אמנים שונים, וזכו לחשיפה כלל עולמית וכן זיכו אותו במספר פרסים ומענקים ספרותיים. יחזקאל נפשי משדר מזה עשור ברדיו ועורך פינות תרבות. מגיש את פינת השירה "שירה חיה רעה" ברדיו קול "הקמפוס" וברשת ב' של "קול" ישראל בתכנית "וביום השישי", עורך את פינת השירה. כמו-כן נפשי הינו כותב קבוע בעיתונים "מעריב" וב"ישראל פוסט". מזה עשור שנפשי משמש כעורך ראשי לסדרת התערוכות "שיח משוררים", אשר מציגה בגלריות שונות מן שיריהם של המשוררים הבולטים בישראל, לצד עבודות אמנות של מיטב האמנים העכשוויים (רפי פרץ, אורי ליפשיץ' ועוד…). מרצה באוניברסיטאות שונות בארץ ובעולם על תיאולוגיה (חקר הדת) וספרות מקור, וכן מעביר סדנאות כתיבה.

 לינקים לצפייה :

סופרים קוראים – יחזקאל נפשי  

סרט על יצירתו של יחזקאל נפשי מערוץ 1 – מסע קצר עם המשורר יחזקאל נפשי

 המךצה מערוץ 10 על סדנת הכתיבה של יחזקאל נפשי

 משך הסדנה: 14 מפגשים, בני שעתיים אקדמיות שבועיות כל מפגש, שיתקיימו אחת לשבוע.

הסדנא הקרובה תיפתח ביום שני , ה- 24/6/2013 בשעה 18:30 בבית "אופיר ביכורים" ,

רח' אברהם גירון 28 , יהוד- מונוסון.

הזדרזו להירשם , מס' המקומות מוגבל!