כוחו של הכלב – תומס סוואג'

כוחו של הכלב, ספר מדהים שקולטים כמה הוא מדהים הרבה אחרי שמסיימים אותו ונותנים לו לשקוע ולהיקלט.

'כוחו של הכלב', הוא ספר שמצריך קריאה איטית ואולי אפילו קריאה שנייה כדי לקלוט ולהפנים את עומקו ודקויותיו של הסיפור, את כל הרמזים הזרועים בעדינות וחוכמה לאורכו של הסיפור ורק עם סיומו להבין את עומקו.

בסופו של הספר ישנה אחרית דבר, אבל עשו לעצמכם טובה וקראו אותה בסופו של הספר, שכן היא מכילה ספויילרים, אבל שופכת אור רב על הספר ומלמדת על הסופר, ילדותו, והמקורות לסיפוריו.

את חוות ברבנק, בדרום מערב מונטנה, ב-1924, מנהלים את אחת מהחוות החשובות והעשירות בעמק כבר 25 שנה שני אחים. פיל בן ה-40, ואחיו ג'ורג' בן ה-38. האחים חיים בצניעות בחווה. בעוד פיל הוא הקשוח, המוכשר והמחוספס, ואחראי על הפעילות המקצועית של החווה, ג'ורג' איטי, עדין, עצור וטוב לב ואחראי על הפעילות העסקית של החווה. הם משלימים אחד את השני ויחד מנהלים את החווה.

בעיירה חיים ג'וני הרופא, אשתו רוז אשר מנהלת את האכסניה ובנם פיטר. הבן הוא נער מסוגר, עדין, הנעול בעולמו. בשל כך הוא נמצא תחת לעגם של הסובבים אותו המכנים אותו "סיסי".

היתקלות בן פיל לרופא ברגע אחד של שיכרות מביא אחריו סדרת ארועים בעקבותיו נוטל הרופא את חייו. לאחר מותו מבקש ג'ורג' את קירבתה ונישא לה למורת רוחו של אחיו שלוקח על עצמו למרר את חייה של גיסתו והכול תחת מעטה מכוון של התעללות פסיכולוגית.

לאט לאט, על רקע הנופים המרהיבים של הרי הרוקי מתפתחת דינאמיקה משפחתית שבה צוחק מי שצוחק אחרון.

ספר נהדר. מומלץ בחום רב.

הספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה של מועדון הקוראות עם אתר אינדיבוק.

כוחו של הכלב, מאת: תומס סוואג'

The Power of the Dog / Thomas Savage

מאנגלית: יעל אכמון

הוצאת: הוצאת מחברות לספרות

שנת הוצאה במקור: 1967

שנת הוצאה: 2019

מס' עמודים: 272

kocho_shel_hakelev