כוחה של חברות

המלצות על 2 הצגות ילדים: שרלוק הולמס ואי המטמון

ניצלתי את חופשת פורים לראות עם הבנות 2 הצגות של תיאטרון, שאני מאוד אוהבת, תיאטרון אורנה פורת. להפתעתי, למרות ש-2 הנושאים שונים לחלוטין, היה להם מכנה משותף: החברות. לא משנה איפה אתה נמצא ולאיזו צרה אתה נקלע, אם יש סביבך חברים טובים, תצליח להתגבר על כל מכשול.
promo_long

שרלוק הולמס

הצגה מותחת, מפתיעה ומצחיקה, שלוקחת את הילדים אל העולם הקסום של פתרון חידות ותעלומות. ההצגה מתחילה עם העלמותו של כתר המלכה רגע לפני ההכתרה. אי אפשר להכתיר את המלכה בלי הכתר ויש רק אחד, שיוכל למצוא אותו: שרלוק הולמס. ג'ון ווטסון חברו ועוזרו הנאמן מבטיח לרב המשרתים, ששרלוק יפתור את התעלומה ברגע האחרון, בדיוק כמו בכל הפעמים שעשה מאז שהיה ילד. ווטסון הכיר את שרלוק בפנימיה היוקרתית בלונדון.  הם היו שותפים לחדר. כולם הזהירו את ווטסון להתרחק מהילד המוזר שרלוק, אבל ווטסון נשבה בקסמו של שרלוק כבר מההתחלה. הוא היה מוקסם מחריפותו ומשנינותו של שרלוק ומהיכולת שלו לראות מעבר למה שנאמר, למצוא רמזים ולפתור חידות.
.

שרלוק הולמס- יוסי צבקר (1)
צילום: יוסי צבקר

.

ווטסון היה בטוח שמצא חבר, אבל לתדהמתו שרלוק גורש מבית הספר. גביע הזהב, שהיה גאוות בית הספר נגנב ונמצא בתיקו של שרלוק. ווטסון לא היה מוכן להאמין ששרלוק  הוא הגנב ועד מהרה מצא את עצמו מנסה לפתור את התעלומה יחד עם שרלוק. שרלוק נאלץ להתגנב לבית הספר כדי לפתור את התעלומה ונזקק לעזרתו של ווטסון, כי אסור היה שיראו אותו בית הספר. יחד הם אוספים רמזים ובטוחים שמצאו את הגנבת, אליזבת, האויבת הנצחית של שרלוק, אבל שרלוק לא מוכן להאשים אותה עד שיהיה בטוח, שכל הראיות בידו. בינתיים העלילה מסתבכת והם מבינים שאליזבת לא אשמה. ווטסון מבקש את עזרתה של אליזבת למורת רוחו של שרלוק. מרגע לרגע הם מגלים עוד פרטים, שלא מסתדרים אחד עם השני. שרלוק שהיה רגיל להיות בודד מבין שהחברות והחברים חשובים יותר מתמיד ויחד הם יכולים להתמודד עם הסיפור הבלשי ביתר קלות. סוף טוב הכל טוב, התעלומה נפתרת ושרלוק מפתיע את אליזבת.
הבנות היו מרותקות כל הזמן לנעשה על הבמה. הקטנה מאוד אוהבת חידות ובשבילה זו היתה חוויה אדירה. היא נכנסה לתוך הסיפור, ניסתה לנחש מי ביצע את הפשע, העלתה השערה ועד הרגע האחרון היתה במתח האם צדקה. ההצגה מומלצת בחום. רוצו לראות.

.

שרלוק הולמס- יוסי צבקר (2)
צילום: יוסי צבקר

.

 איפה, מתי, כמה?

ההצגה שרלוק הולמס, תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער, ההצגה מיועדת לגילאי 6-12, טל’ לרכישת כרטיסים: 03-5111444 שלוחה 9 או דרך האתר, מחיר כרטיס: 75 ש”ח, ללוח המופעים
 .

אי המטמון

מחזמר ססגוני, מצחיק, עם מוזיקה, שירים וריקודים. ההצגה מתחילה בפונדק באנגליה, אותו מנהל ג'ים הבן של בעלת הפונדק. הוא נאלץ לקחת את הפיקוד על הפונדק, כיון שאמו חלתה. ג'ים נעזר בחבריו ג'ני וטוני. יום אחד מגיע לפונדק ימאי מפחיד, שקורא לעצמו "הקפטן". יש לו רטיה על העין ובידו תיבת ברזל נעולה. ג'ים וג'ני מפחדים ממנו, אבל טוני משכנע אותם להכניס אותו לפונדק, כי יש לו הרבה כסף והם זקוקים לו. ג'ים צריך כסף לתרופות של אמו, ג'ני צריכה לקבל משכורת על העבודה בפונדק, כדי שתוכל להאכיל את אחיה וטוני חולם ללמוד.
הקפטן מביא איתו צרות. אחריו מגיע "כלב שחור" פיראט שנלחם בקפטן בעבר ומנסה להשיג ממנו מפת אוצר עבור הבוס שלו – רב החובל ג'ון סילבר, בעל רגל העץ. הקפטן מבריח את "כלב שחור" והילדים מקווים, שעכשיו הפונדק יהיה רגוע, אך מוצאים את עצמם מזעיקים את רופא המשפחה ד"ר ליבסי, שקובע את מותו של הקפטן. הילדים בוחנים את התיבה של הקפטן ומגלים בה מפת אוצר. הם מבינים שהמפה הזו היא התקווה שלהם והם מחליטים לצאת למסע בעקבות האוצר. לשם כך הם מגייסים את ד"ר ליבסי, שמוצא עבורם אניה, רב חובל ומלחים.
.

אי המטמון - כפיר בולוטין (1)
צילום: כפיר בולוטין

.
הילדים מתסכלים בחשדנות על רב החובל ועל הצוות, אבל לא מצליחים להבין מה מטריד אותם. הם לא מעלים בדעתם, שהסתבכו עם שודד ים מסוכן, שזומם לגנוב להם את האוצר. ג'ון סילבר מפריד בין החברים והם נקלעים לצרה צרורה. הם נאלצים להתמודד עם משימות מלאות סכנות ומכשולים, אבל הם לא מתייאשים ולא מרימים ידיים. הם מגלים בעצמם כוחות ותושיה ובעיקר את כוחה של החברות, שמאפשרת להם להתגבר על כל המכשולים ולנצח את רב החובל ולמצוא את האוצר.
.
אי המטמון - כפיר בולוטין (2)
צילום: כפיר בולוטין

.
למרות שההצגה מיועדת לגילאי 6-12, בסיום ההצגה 2 הבנות אמרו, שהיא מתאימה לילדים קטנים. גם הקטנה (בת 10) התעקשה, שזה כבר לא לגילה. היא אמרה, שההצגה היתה צפויה מראש, בניגוד להצגה של שרלוק הולמס, שעד הרגע האחרון היא היתה במתח.
הצצה להצגה
[youtube bApxMRU7HGU nolink]

איפה, מתי, כמה?

ההצגה אי המטמון, תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער, ההצגה מיועדת לגילאי 6-12, טל’ לרכישת כרטיסים: 03-5111444 שלוחה 9 או דרך האתר, מחיר כרטיס: 75 ש”ח, המופע הבא ב-21.5.16 בשעה 11 בבית החיל בתל אביב