כדברא- היומן המפוצל /ליאת רוטנר

אתם בטח שואלים האם יש קשר של ספר זה לסדרת הטלוויזיה המצליחה מאת מיכל קופר-קרן, סיוון שיקנאג'י ועינת שחק. אז אכן כן, 'כדברא – היומן המפוצל' מאת ליאת רוטנר, מבוסס על הסדרה והספר כמו הסדרה, לוקח אותנו לעולם סודי, שרק מעטים מודעים לקיומו ולקסם שבו.

כדברא

אי שם בקבוץ כנען, מתגוררת לילה, נערה מיסתורית בת שש עשרה. אמא שלה היא מכשפה. לא מכשפה כמו זו שאתם מכירים מספר הילדים- עם אף גדול, מטאטא, חתול וכובע שחור- אלא מכשפה עתיקה וטובה שמגינה על בני האדם ועוזרת להם. היא שייכת לזן מכשפות קדום שנקרא "כדברא"- מילה בארמית שפירושה מה שיהיה הוא מה שאצווה. לחשי קסמים ומילים עתיקות הם כוחה של כדברא.

הכדברא הוא סוד שעובר בירושה מאם לבת כבר אלפי שנים. אף אחד בעולם לא יודע עליהן, אף בן אנוש. חוץ משושלת אחת…

לפני שנים רבות גילו בני אדם את העל- טבעי. זה לא קרה ביום אחד, אלא בעקבות שרשרת אירועים מסתוריים, שבמהלכן הגיע אדם ממשפחת לביא למסקנה גורלית: כל סיפורי האגדות על מכשפות, לחשים, קסמים ואבנים מאגיות הם לא סתם דמיון. יש בהם אמת. יש דבר כזה, מכשפות. או נכון יותר, כדברות. ויש גרומלים, יצורים שרוצים לחסל את בני האדם.

אבל הגילוי המרעיש הזה לא היה לנחלת כולם. רוב בני האדם מסרבים להאמין בקיומו של העל- טבעי, שלא מסתדר עם המציאות הרגילה הברורה שלהם. רק אותה משפחה- הלביאים הם קראו לעצמם- שמה לה למטרה ללחום בעל- טבעי. וזה אומר, גם בכדברות…

בירושלים, מתגוררת לה נערה, מעט משונה, גם בת שש עשרה, קירקי. הייחוד שלה מתבטא בעיקר בחזיונות הפוקדים אותה, אשר מנבאים את העתיד ובזכותם היא מצילה בני אדם מאסונות.
קירקי, המתגוררת במשפחה מאמצת, קשורה מאוד לאחותה אביגיל. וכשלילה אחד היא חולמת לאחר שמלאו לה שש עשרה, שאישה מסתורית קוראת לה לבוא אליה הביתה, היכן שהאגם הנסתר, היא לוקחת את אחותה איתה והשתיים יוצאות ללימודי קיץ בקיבוץ כנען.

שם בקבוץ, קירקי מגלה, שהיא לא בת אנוש רגילה, אלא שהיא בתה האבודה של הלנה ואחותה של לילה. ושהיא בעצם כדברא. כאשר לילה עתידה להיות המגנא, הכדברא הכי חזקה מכולן. וקריקי עתידה להיות ה'פלגא', התאומה השנייה. המגנא שואבת מהתאומה שלה חצי מהכוחות שלה. כלומר, הפלגא היא פחות חזקה מהכדברות הרגילות, כמו שהמגנא היא יותר מהן.
כל כוחות הכדברא מרוכזים בטבעת שמועברת מאם לבת וכשכדברא מגיעה לגיל שש-עשרה, שהוא הגיל של לילה וקריקי, עורכים לה טקס מיוחד בנוכחות כל הכדברות, ובו היא מקבלת את הטבעת וגם את הכוחות. ואז הכדברא שעונדת אותה נעשית חסינה ממוות.
הלנה ולילה ניסו ללמד את קירקי בפרק זמן קצר את מה שהכדברות לומדות וסופגות כל חייהן- סיפורים על כדברות עתיקות, ההיסטוריה שלהן, לחשים, כשפים וסודות נוספים. כל זאת במטרה להכינה לטקס, שבו לילה צפויה להפוך למגנא.

אבל התוכנית משתבשת…משהו בתחזית של הלנה לא היה נכון.

במקביל הגרומלים יעשו הכל כדי לפגוע בבנותיה של הלנה ובכך למנוע את היווצרותה של המגנא, המסכנת את המשך קיומם.

ואם לא די בכך, כשקירקי הגיעה לקיבוץ היא הצילה את דקל (בעקבות חזיון שלה), מי שהפך במהרה לבחור שהיא אוהבת ויוצאת איתו. אבל היתה בעיה אחת. דקל הוא דקל לביא… והיא כדברא.

מה יעלה בגורל אהבתם של קירקי ודקל? האם יצליחו לילה וקירקי לקבל את כוחותיהן?

מאחלת לכם קריאה מהנה!

XOXO

אחת שיודעת 😉

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)