יש כמה דברים שאתם לא יודעים על הסכין שלכם

בחורה עם מחשב נייד

אם גם אתם פריקים של המטבח, וחושבים שאתם כבר יודעים הכל, אז מסתבר שיש תמיד מה לחדש והנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת על הסכינים שלכם.

 כמו שלכל אחד מאיתנו יש חולצה מועדפת, יש לנו ככל הנראה גם סכין שאנחנו נשלוף קודם. אבל, לא בטוח שדווקא מה שהחלטנו לשלוף, הוא הנכון לנו למטרה שבחרנו, אז בואו נעשה רגע סדר.

 לא סתם יש כמה וכמה סוגים של סכינים, סכין בשר, סכין לירקות ויש גם סכין המיועדת לקילוף בלבד.

אז לפני שאתם רצים לקנות עוד, רגע-

 ידעתם שיש יותר מסוג אחד של להב סכין?

 אז מסתבר שיש שלושה סוגי להבים: להב חלק, להב בעל צלעות אוויר או חורים ולהב משונן (שבטוח מוכר לכם).

סכינים קצרים טובים עבור ירקות ופירות ואילו הארוכים ישמשו טוב יותר לחיתוך של לחמים. להבים בעלי צלעות אוויר טובים בעיקר למצב בו אנו לא רוצים שדבר יצמד לסכין ושהפרוסות שאנו רוצים להשיג הן דקות דקות. אז החלטתם מה אתם צריכים לרכוש, נסגרתם על הלהב, עד כאן נהדר, עכשיו צריך לשים לב גם לידית הסכין. כמו נעל,מאוד חשוב לוודא שהיא תהיה נוחה לכם (כמו שלכל אחד מאיתנו יש רגל שונה ומידה שונה, כך גם הידית צריכה להתאים לכם, בדיוק למידה שלכם). לאחר מכם מאוד חשוב לבדוק את החיבור בין הלהב לידית, לעיתים לא נותנים לכך תשומת לב ואז כאשר מגיעים הביתה מגלים שהחיבור חלק ונוטה להתפרק, והבאסה כפולה.

כמעט שכחנו לציין שלהב חלק מומלץ שישמש אותנו לחתיכת מזון קשה בקלי קלות. חברו, הסכין בעל הלהב המשונן, יהיה מצוין לחיתוך מבלי לגרום שום נזק לאוכל (Isn't it fun?).

רגע לפני שעוברים לנושא הבא, חשוב לדעת שישנם שלושה סוגי סכינים שהם הכרחיים במטבח שלכם. הם יכולים להתאים כמעט לכל צורת בישול באשר היא, מדובר בסכיני שף באיכות גבוהה (תמיד טוב שיש לפחות שניים מסוג), סכין קילוף שיהיה לכם נוח לאחיזה, ואחרון וכמובן סכין לחיתוך לחם (אחרת איך תחתכו את הבט לאחרות ערב?)

לאחר שהשכלנו, הרחבנו את הידע ואנו מוכנים לגשת למלאכה, אין לשכוח שהרי את הסכין לא ננעץ על השיש החשוף. כאן נכנס לתמונה קרש החיתוך,גם לו יש חשיבות גדולה והנה היא לפניכם.

גם כאן, נשמח לגלות לכם שיש קרשים אנטי בקטיריאלים העשויים או מעץ או מפלסטיק. אותם קרשים הם המושלמים למטבח ולחווית הבישול כולה. קרשים אנטי-בקטריאלים שומרים בצורה מרבית על להב הסכין (שכל כך התאמצתם בבחירתה, זוכרים?). יש כאלה שיעדיפו להשתמש בקרשי חיתוך מקרמיקה, אבן, שיש או אפילו מתכת, אבל באמת, עם היד על הלב, אנחנו ממליצים לכם להחליף אותם לאותם קרשים שציינו מעלה, יותר טוב מזה, אין. אז למרות שהם מאוד יפים (קרשי הקרמיקה והאבן למיניהם), הם אינם טובים לסכין ופשוט הורסים את להבה, חבל.