ירון ברנהולץ: השמנת יתר בגיל צעיר מעלה את הסיכון למחלות סרטן בבגרות

שלום, כאן עו"ד ירון ברנהולץ והחלטתי לכתוב היום על האגודה למלחמה בסרטן ועל הפעילות במסגרת יום הסרטן הבינלאומי.

ממחקר שנחשפתי אליו עולים נתונים מאד מעיינים. בחרתי לשתף אתכם כדי לתרום למאמץ ולהעלות את המודעות.

במחקר שבוצע בגרמניה ערכו חוקרים סקירת ספרות בנושא השמנת יתר בגיל צעיר והסיכון לתחלואה בחיים הבוגרים. החוקרים מציינים כי מאז שנת 1980 חלה עלייה משמעותית בהשמנה בקרב צעירים ברחבי העולם, ומשום שצעירים הסובלים מהשמנת יתר הופכים לרוב לבוגרים הסובלים מהשמנת יתר, ההשלכות הן תחלואה מוגברת במחלות מטבוליות שונות (כגון סוכרת) מחלות לב ומחלות סרטן.

השמנת יתר

החוקרים מפרטים, על פי מחקרים שונים, כי השמנת יתר קשורה בסיכון מוגבר ל-12 מחלות סרטן, בהן גידולי ראש-צוואר, סרטן קיבה, מעי גס, לבלב, שד ועוד. ראיות מחקריות עכשוויות מצביעות על עלייה בסיכון לתחלואה בסרטן בשיעורים של 30%-10% לכל עלייה של 5 נקודות במדד ה-BMI. החוקרים מציינים עוד, כי מחקרים אחרונים מעידים על סיכון מוגבר בייחוד בקרב אלו אשר עלו למעלה מ-10 ק"ג במשקל בין גיל הנעורים לבגרות.

על מנת לצמצם את הסיכון, החוקרים מציינים את החשיבות של נקיטת פעולות התערבות ברמה האישית והקהילתית. ברמה האישית, החוקרים מתייחסים לשינויים התנהגותיים באורח החיים ולירידה במשקל. ברמה הקהילתית הם מציינים בין היתר את החשיבות של אספקת ארוחות מאוזנות והוספת שיעורי חינוך גופני במוסדות החינוך, וכן מיסוי על מזונות מתוקים ובעלי אחוז שומן גבוה,  כדי לעודד הפחתת צריכה.

עו"ד ירון ברנהולץ
עו"ד ירון ברנהולץ, איש עסקים ועורך דין ירון ברנהולץ. עו"ד ירון ברנהולץ חובב מסעות, טיולים בארץ ובעולם, ספורט והיסטוריה. כאן בבלוג הזה, אשתף אתכם בנושאים אקטואלים המעניינים אותי. ירון ברנהולץ