ילדה תזזיתית- המורה דקרה אותה עם מחוגה

תפסיק לזוז כבר…שב בשקט!!! כמה פעמים אנחנו אומרים את זה לילדים שלנו?

מאד קשה להיות בסביבה של ילד שכל הזמן זז, זה מסחרר, מביא לאי שקט וגם לאיבוד שליטה מצד ההורים.                                                                                         בתור ילדה תזוזתית, הגוף לא הקשיב לי ואני לא הקשבתי לו. המורים היו כועסים, ההורים עוד יותר ואני מתוסכלת בלי שום יכולת לשנות את המצב.                                     אני זוכרת מיקרה של המורה לציור (מכשפה) אשר ביקשה מאחד הילדים לדקור אותי עם השפיץ של המחוגה בטוסיק. כאשר באתי להתלונן, היא אמרה לי שיש לי קוצים בתחת וצריך להרגיע. עד היום בת 56, אני נשארתי עם החוויה של השפלה וכאב. החוסר העונים של המבוגרים מול אותם ילדים, היא קריטית.                                             לכן הפעם אני רוצה לדבר אתכם מהזוית של המבוגר אשר נמצאים במגע עם הילד.                                                                                                                                הרבה פעמים, אנחנו לא מצליחים לקראו את התמונה ולהבין מה בדיוק קורה. הילד שלנו קופץ ממקום למקום ומדבר לדבר. מה שאנחנו רואים זה עיבוד שליטה ולרוב אנחנו גם לא מצליחים לשלוט במצב. אז מגיע הצעקות, הרצון לעצור את הילד ללא הצלחה ולפעמים גם מגיע תגובות קיצוניות מצד ההורים. במקרה שלי מצד של מורה.  אבל עם אנחנו נעצור רגע ונשאל: למה הילד לא מפסיק לזוז? אולי נצליח לחפש תשובה וגם נמצאה. הורים יקרים, ללא ספק זה מצב של תסכול ואי נעימות.

רק לחדד את האוזן…מערכת הוסטיבולרי – #שיווי_משקל– היא מערכת אשר מקבלת מסרים המגיעים מהאוזן הפנימית לגבי שיווי משקל, שינויים בכוח הכבידה, התנסויות תנועתיות ומיקום בחלל. זאת תחושה רגישה מאד, ברגע שאין איזון בה, אנחנו נראה ילדים מסתובבים ללא הפסקה בחיפוש אין סופי לתנועה בכדי לקבל משוב לגוף.

אז מה עושים? בכדי שהם יוכלו לקבל את אותם משובים, אנחנו צריכים לספק להם מקום שבו יוכלו להרגיע ממקום מכוון, בטוח ומתאים. כל פעילות המפעילה שיווי משקל, יכולה לספק משוב. עכשיו שימו לב! ישנם ילדים שיש להם רגישות ייתר, לכן מומלץ לעשות כל פעילות וסטיבולרית בהדרגה ובזהירות. מערכת שיווי משקל היא מערכת רגישה אשר יכולה להביא לסחרחורות ולעיטים להקאות. לתוכנית תרגולית מותאמת ולשאלות, אתם יכולים לפנות עלי- 0542236623