ייצוג נכים בוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי

ייצוג נכים ביטוח לאומי

ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי בודקת כל בקשה שמוגשת לצורך קבלת קצבה עקב נכות. הוועדה כוללת רופא מומחה שתפקידו לקבוע את דרגת הנכות ולצדו מזכיר שרושם פרוטוקול. בשלב הראשון הרופא מעיין במסמכים שבתיק עוד לפני שהמבקש מזומן לחדר ובשלב השני הוא בודק את המצב הרפואי. בשלב השלישי מסכמים את הדיון וקובעים את אחוזי הנכות הרפואית לפי ספר ליקויים שבו מופיע אחוז נכות מוגדר לכל ליקוי שמוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי.

כפי שאפשר להבין, התנהלות מול ועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי עלולה להיות אירוע מתסכל. לזה יש להוסיף את הקשיים הברורים שאיתם מתמודדים נכים ובעלי מוגבלויות שמעוניינים להגיש בקשה בגין קבלת גמלה. עם זאת, ניתן כיום לתאם שירותי ייעוץ נכים בוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי ולחסוך לפחות חלק מעוגמת הנפש והקשיים.

מי רשאי לספק שירותי ייצוג נכים בוועדות רפואיות?

ייצוג נכים בוועדות רפואיות נעשה על ידי עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בפסקי הדין הרלוונטיים של המוסד לביטוח לאומי. מלבד התקנות של המוסד לביטוח לאומי עצמו, עורך הדין שמייצג נכים מול ועדות רפואיות גם עוקב אחר תקנות המזכות נכים בפיצויים ומענקים.ייצוג נכים ביטוח לאומי

מטרת הייצוג היא לשפר את הסיכוי לקביעת אחוזי נכות על ידי הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי. במסגרת הניסיון להגדיל את אחוזי הנכות ניתן למשל להסביר למיוצג איזה מסמכים רפואיים להביא, באיזה טיעונים להשתמש וכיצד להגיש בפועל את הבקשה. בנוסף, הייצוג מסייע לנכים להתמודד עם הקושי הפיזי והמנטאלי של עמידה מול ועדה רפואית ולכן הוא חשוב עבורם גם בלי קשר לתוצאה הסופית.

בבחירת שירותי ייצוג נכים בוועדות רפואיות כדאי להשקיע זמן בהשוואה בין אנשי מקצוע ועורכי דין. במסגרת השוואה יעילה צריך להתייחס לניסיון של עורך הדין בייצוג בעלי מוגבלויות, לרקע שלו בכל הנוגע להתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי ולהתמחות שבה הוא מחזיק. בהמשך, ניתן גם לקבוע פגישה אישית עם עורך הדין ולהתרשם ממנו טרם הגשת המסמכים ותיאום הזימון.