יומנו של מיקו בל/ליאת רוטנר

עוד ספר נפלא שכתבה ליאת רוטנר

גלישה בסיסית באינטרנט לימד אותי כי "מיקו בל" היה אמור לצאת במקור כטרילוגיה של סדרת קומיקס, אך כחלק מתהליך היצירה על הספר השני ואחרי שיצא לאור ספר הקומיקס הראשון (והמוצלח ביותר) הוחלט להפוך את סדרת הקומיקס לספר נוער.  באופן אישי הייתי שמחה אם הייתה יוצאת גם גרסת הקומיקס.

לעניינו, הקראתי את הספר לילד בכיתה ג', בן 9, שאומנם יכול לקרוא עצמאית אבל חלק מההנאה שלנו ביחד היא קריאה משותפת של פרק בלילה, התכוונו להקריא פרק בלילה, אבל הבן שלי לא נתן לי להפסיק ומצאתי את עצמי מקריאה 2-3 פרקים כל ערב. חששנו, צחקנו, דאגנו ומידי פעם הבן שלי ביקש לעצור כדי לחשוב לבד "מה מיקו בל צריך לעשות עכשיו" ואז לגלות האם הוא צדק או לא.

 עוד ספר נפלא של ליאת רוטנר  שיודעת תמיד איך לשבות את לב הקורא הצעיר (והאמת גם המבוגר). אך לא מתפשרת על איכות הכתיבה.

 וקצת על הספר עצמו:

מה הייתם עושים אם הייתם חוזרים יום אחד הביתה ומגלים באמצע הסלון קרנף? ואם זה לא מספיק, מגלים חנות שיקויים קסומה, שמתנהלת ממש מתחת לרצפת הבית שלכם?

זה מה שקורה למיקו בל בן ה11, ילד רגיל לגמרי , שגר עם סבא שלו. סבא הוא איש זועף שכמעט לא מדבר וכמעט לא מתייחס אל מיקו, אבל יש לו חוק אחד: אסור למיקו לפתוח את דלת המרתף.

אבל בוקר אחד מיקו מתבלבל ולוקח לבית הספר במקום את בקבוק הלימונדה שלו – בקבוק עם שיקוי קסמים מיוחד.  מרגע זה מתחילה שרשרת של אירועים מטורפים.

זהו סיפור פנטזיה על התבגרות וחברות, על אומץ לב וגילוי העצמי, על בחירה בין טוב לרע.

Scan0022

ספריית כבר תבור
בואו להכיר את הספרייה הכי יפה בארץ (אולי אני קצת משוחדת). את העשייה, את הצוות ואת האהבה למילה הכתובה ולקהילה שלנו.