יום המשפחה, ל' שבט

אני לא יודעת אם זו הסמיכות או מלכתחילה, אבל בעיניי הדבר הכי משפחתי הוא להכין לילדיי עוגות יום הולדת

אני לא אופה כמעט. לבשל? בשמחה, אבל באפיה אני חלשה.

כל כך חלשה שאת עוגת היומולדת הראשונה שהכנתי לבכורתי הפכתי לפרפר עם כנפיים דקיקות – כי כל שאר חלקי העוגה היו בלתי אפויים ובלתי אכילים.

אבל עם השנים השתפרתי, שלב אחרי שלב למדתי איך להכין עוגות מרשימות למראה, בצורה שהילדים יאהבו, ובמאמץ לא רב.

Bday1

 

ואז, ביום המשפחה לפני שנתיים, כששני ימי הולדת כאמא מאחוריי (כל אחד מהם נחגג בכמה מסיבות והניב כמה עוגות), ירדו לי לפתע המים, וכעבור כמה שעות, בא' באדר, ילדתי את דביר ודולב, תאומיי המקסימים.

מאז אני מוצאת את הכנת עוגות יום ההולדת של ילדיי פעילות אהובה ומשפחתית מאוד.

כשהם קטנים (כלומר ביומולדת שנה) עוד בוחרים להם את הצורה שסביר שתשמח אותם, אבל מגיל שנתיים אפשר להציע להם הצעות או לשמוע מה עובר להם בראש (וזה לא פעם מפתיע. דולב היה בנאלי וביקש טרקטור, בגיל שנתיים. אבל דביר בחר בצורת גלידה בעוד איילת-חן ביקשה עוגה בצורת זר יום הולדת. מקוריים, אתם חייבים להודות), וכשהם ממש גדולים (מגיל ארבע בערך) אפשר לאפות את כל העוגה איתם ורק להפתיע אותם בקישוט שהופך את החלום שלהם לעוגה מציאותית ומשמחת לבבות.

כשהם בחרו צורה אני חופרת באינטרנט (בעיקר בפינטרסט) ומוצאת כיוונים ורעיונות ובוחרת מתכון ואופה עוגה, והחצי שם לצידי ליישם את הפיכת הסתם עוגה ליצירת אומנות קטנטנה, כי לרוב המעוף אצלי אבל הידיים החותכות בדייקנות שייכות לו.

עם תאומים ישנה גם תמיד שאלת ה"עוגה אחת או שתיים", אני דוגלת בעוגה לכל ילד, אבל מכינה מבלילה אחת שתי עוגות קטנות יותר, ובמסיבה משפחתית אחת גם עשיתי להם עוגה חצויה.

BdayB

 

אני אוהבת לאתגר את עצמי, לנסות כל פעם כיוון חדש, אם ילד מבקש משהו בסגנון שכבר עשיתי אני מפהקת מולו בשעמום ודורשת שיציב לי משוכה חדשה… שנה הבאה, למשל, אני אנסה את כוחי בזילוף לתוך ציור.

איילת-חן אוהבת לבקש מספרים, כבר היה לנו הצב בצבוץ וגם הזברה גאולה, וכמובן שהיא אוהבת פיות וטירות וכל מה שבנות אוהבות.

דולב הוא גבר טיפוסי, למחר נכין לו כבאית, ודביר? דביר שוב מפתיע כך שמחר אנחנו צריכים להנפיק תחת ידינו עוגה בצורת בננה, שלוש בננות ליתר דיוק.

Bday2

 

מזל טוב, ילדים אהובים שלי. הוספתם לאמא הרבה דאגות בלידה המוקדמת ובפגיה אבל בעיקר הוספתם לי המון אושר.

מקווה שהעוגות מחר תצאנה מוצלחות…

רעיונות לעוגות ועוד – אצלי בפינטרסט