יוגורט ביתי הכי טעים שיש

ובו נכין בעצמנו את היוגורט הכי טעים שאכלנו מעולם.

ארוחת בוקר. איזה ביטוי טעון. אפשר לחלק את העולם לשני חלקים: אוכלי ארוחת הבוקר, והנמנעים. לנמנעים יש שלל סיבות. מוקדם להם מדי לאכול, הם מפחדים שזה יפתח להם את התאבון לכל היום, אין להם זמן וכיוצא בזאת סיבות. אני מודה, אני משתמשת בסיבות האלה בעצמי לא פעם, וכן, אני לרוב לא אוכלת ארוחת בוקר (לא כולל שישי בבוקר שקשוקה הקדושה). לא בריא, לא נכון, אבל עובדה. אבל לפעמים בכל זאת יש לי תאבון לארוחת בוקר טעימה, כזו שגם תיתן לי כוחות לכל היום. ואז מה שאני אוהבת להכין לעצמי זה מוזלי: יוגורט עם גרנולה ופירות.

עכשיו, אתן כבר מכירות אותי. אם כבר התחשק לי משהו מיוחד, רוב הסיכויים שאני מכינה אותו בעצמי. אז את הגרנולה שלי אני מכינה לפי המתכון הנפלא של פיית העוגיות, אותו תוכלו למצוא כאן:

גרנולה בניחוח סילאן של פיית העוגיות

ואת היוגורט שלי אני מכינה לפי המתכון שתקראו פה בהמשך.

מה?!?? חתיכת משוגעת! יש יוגורט בסופר! באיזה צבע שתרצי!!!

אני יודעת שיש. אבל לא כזה. לא כזה זול ולא כזה טעים. תנסו, מה אכפת לכם? אם אתם בעניין של חיסכון בכסף, כאן מדובר בחיסכון אמיתי, משום שהעלות של היוגורט הזה היא קצת יותר מכמה שיעלה לכם חלב, והעבודה היא פשוטה וקלה. אז בואו נתחיל.

 5

המצרכים הדרושים

1 ליטר חלב
1/4 גביע יוגורט ביו: כ-50 מ"ל (לא לצעוק עלי. אחרי הפעם הראשונה, תכינו מיוגורט שהכנתם קודם. בגלל זה העלות היא *קצת יותר* מליטר חלב). לא חייב להיות יוגורט פנסי, "דנובה" עובד יופי.

כלים ספציאל

סיר עם תחתית עבה
כף עץ לערבוב
מדחום (אפשר הכי רגיל שיש לכם. אנחנו לא מגיעים מעבר לרתיחה)
צנצנות ומכסים נקיים, שעברו שטיפה במים רותחים

אופן ההכנה

שופכים את החלב לסיר. מחממים עד לסף רתיחה, 85 עד 90 מעלות. מכבים את האש ומחכים שיתקרר חזרה לכ-48 מעלות.

מערבבים פנימה את היוגורט. הכמות של רבע גביע היא לא אבסולוטית. אם אין לכם מה לעשות עם השלושת רבעי הנותרים (בלילה של פנקייק… כאילו דהה!), תרגישו חופשיים למזוג פנימה את כל הגביע. אחרי שהיוגורט מעורבב היטב אל תוך החלב, מוזגים אותו אל תוך הצנצנות הנקיות מאוד שלכם וסוגרים היטב.

עכשיו, מה שנשאר זה להדגיר את הצנצנות ב-48 מעלות במשך 3 שעות. אם אין לכם אינקובטור מעבדתי בבית (לי אין. בחיי), אז זה מה שתעשו: שיטפו את הסיר משאריות החלב. העמידו בתוכו את הצנצנות, ומזגו לתוך הסיר מים בטמפרטורה של 48-50 מעלות עד 3/4 גובה הצנצנות. כסו במכסה והכניסו לתנור, שמחומם, נכון מאוד – לטמפרטורה של 50 מעלות. לאחר שלוש שעות, הוציאו מהתנור את הצנצנות, ואפסנו במקרר. היוגורט מוכן. תוכלו לראות אולי שהיוגורט מפריש מעט מים – אתם יכולים לשפוך את המים האלה לפני השימוש, או לערבב אותם פנימה. זה לא מקולקל ולא משנה.

היוגורט הזה יחזיק מעמד במקרר, כל עוד לא פתחתם את הצנצנות, אפילו חודש. ועשו לי טובה? כשאתם פותחים צנצנת, נא להכניס פנימה רק כפות נקיות. ביוגורט הזה אין חומר משמר (מלבד מה ששמו בחלב במקור, שם אני לא אחראית), אין מייצבים ואין גואר גאם. זה יוגורט מעודנת. וזה יוגורט מעודנת הכי טעימה שאכלתם בחיים. באחריות. ובפעם הבאה, תרגישו חופשיים גם להגדיל כמויות, וגם להשתמש בסוף של היוגורט שלכם, כמובן, להזרעה של היוגורט הבא.

2

זה הכל לעת עתה. היו שלום, ונשיקות עם רוז’ מגברת הבלים!

 

 

♥ הי! אהבתן מה שקראתן? אתן מוזמנות לעקוב אחריי באופן קבוע, בכפתור “עקוב אחרי” כאן למעלה או בדף הפייסבוק שלי גברת הבלים ♥