טיפים לקראת מעבר לכתה א' ולגן חדש

זהו, אוטוטו החופש הגדול נגמר וחוזרים לשגרה.
הנה כמה טיפים איך לעבור את זה בקלות.

החופש הגדול תיכף נגמר. עוד רגע ולא תזכרו בכלל שהיה אוגוסט, והיה ממש חם, וצפוף, ואינטנסיבי. לחלקכם אולי היה כיף, זמן איכות נפלא עם הילדים. ים, בריכה, חו"ל, חברים. לחלקכם אולי היה בעיקר מעייף, בכל זאת, תקופה ארוכה שבה צריך להעסיק את הילדים, וכולם יחד כל הזמן, ומריבות וקצת שעמום. כך או כך זה תיכף נגמר. וחוזרים לשגרה.

חוזרים לעבודה, למסגרות, לביה"ס, לגן עירייה או גן פרטי. וחוזרים להתארגנויות בבקרים, להכנת סנדביצ'ים, ללחץ, להסעות, לשיעורי בית, לחוגים.
אז איך כדאי להתחיל להתכונן לחזרה לשגרה?

הנה כמה עצות:

* הקדימו את שעות השינה – כדאי כבר מעכשיו להתחיל להוריד את הקצב ולהקדים את שעות השינה של הילדים לשעות הרגילות. בחופש הגבולות הרבה יותר גמישים, זה בדיוק הזמן להחזיר את הילדים למסגרת השעות הקבועה והמוכרת.

* ארוחות ערב משותפות – חזרו לאכול ארוחות צהריים או ערב משותפות. נצלו את הזמן לשיחה עם הילדים.

* שוחחו עם הילדים – חשוב לדבר עם הילדים, להכין אותם לקראת החזרה למסגרות. לשמוע איך הם מרגישים, למה הם מצפים. עם ילדים שעולים לכתה א' כדאי לתאר ממש איך זה הולך להראות, לדבר על הכתה, המורה, התלמידים, התיק והקלמר. להסביר שהם כבר גדולים ושילמדו שם דברים מעניינים ויכירו חברים חדשים.

* סיימו יחד את ההכנות לגן או לביה"ס –  סדרו יחד את התיק, את הספרים והמחברות, את החולצות המודפסות. למדו את הילדים להיות אחראים כבר מההתחלה ולהכניס בעצמם את הספרים והקלמר לתיק.

* קבעו פגישות עם חברים – הפגישו את הילדים עם חברים מהגן או מביה"ס, ככה הם ירגישו יותר בנוח בימים הראשונים של ההסתגלות.

* שדרו לילדים שאתם מאמינים בהם – האמינו בילדים וסמכו עליהם שהם יוכלו להסתדר ולהתגבר על כל מכשול. כשאתם באים בגישה אופטימית, אתם מעבירים את זה לילדים שלכם. זה מרגיע אותם ומחזק אותם. והם יודעים שאתם שם בשבילם.

*סמכו על הצוות המקצועי – יש אנשים נפלאים במערכת החינוך, גם בגנים וגם בבתי הספר. סמכו עליהם שהם יודעים להתמודד עם התחלות חדשות וקשיים שעולים. צרו קשרים טובים עם הגננות והמורות. זה חשוב לכל אורך הדרך.

זכרו התחלות הן תמיד מרגשות, גם לנו וגם להם, ולעיתים מתלווים אליהן פחדים וחששות. יהיו ילדים שלא ירצו ללכת לגן החדש או לביה"ס, הם עלולים לבכות, להתנגד ולהתעקש שתישארו איתם. קבלו את זה בהבנה, היו אמפתיים לקושי שלהם ותמכו בהם. הסבירו להם שזאת ההתחלה, שאתם מבינים שזה לא קל, ושאתם סומכים עליהם ובטוחים שהם יסתגלו מצויין.

* והנה סרטון מסכם עם טיפ ממש חשוב לגבי הפרידות בבוקר…

שתהיה לכם שנה פורייה ומוצלחת.

תמיד כאן בשבילכם,

רוני מעוז
הדרכת הורים בשיטת מיכל דליות

054-4772736

www.ronimaoz.co.il  

רוני מעוז
היי אני רוני מעוז, יועצת זוגית, משפחתית ומדריכת הורים. מלווה זוגות במצבי משבר וקושי, עוזרת להחזיר את האהבה, את הכבוד ההדדי, את החברות, השותפות והתקשורת הטובה בין בני זוג ועם הילדים. מוזמנים באהבה 054-4772736