טיפול בפצעי בגרות בבני נוער בטכנולוגית IPL ואנרגיית גלי רדיו RF

בחורה עם מחשב נייד

*אם כבר ביקרת במכונים אחרים  – והתאכזבת…   

*אם פנית לרופא מומחה  – שלא הצליח לשפר את מצב עור הפנים, הגב הישבן והגוף שלך, עם כדורי רואקוטן וכדורי אנטיביוטיקה  וניסית הומיאופתיה,  רפואה אלטרנטיבית, דיקור סיני, שינויים בתזונה, צמחים, רפלקסולוגיה…

*אם כבר מרחת אין סוף תכשירים– ולא ראית תוצאות…  ונמאס לך מהאקנה, מהפצעים הפצעונים הקומודונים (שחורים/שומנים) הפרונקלים, סבוריאה שגורמת לעור אדמומי מגורה ומגרד, מהכתמים והעור המחוספס, כי הם מתפשטים  לצוואר, לגב, לכתפיים לירכיים, לישבן ולחזה ואת/ה  רוצה  להיפטר  מהם כי בגילך בגיל ההתבגרות, מגיע גם לך עור נקי מפצעים בהיר מכתמים חלק ונעים למגע …

ואת/ה  צודק/ת  כי זה מציק לך, מפריע לך, ומדכא אותך לא נעים ולא אסטטי, גורם לך להסתגר בבית ולא להתרועע עם חברים, לא לצאת לבלות כי את/ה מתבייש/ת וזה לא עובר מאליו..!

ואם לא תטפל/י בזה כבר היום זה עלול ללוות אותך גם עד אחרי הצבא…!

גיל הבגרות – גיל ההתבגרות – גיל הנעורים מאופיין בפצעי הבגרות – טיפול פוטותרפי בטכנולוגיית IPL ובשילוב תוספי תזונה ייחודיים המהווים מקור לרכיבים תזונתיים רבים העובדים על הסימפטום ותכשירים פרא-רפואיים הינו טיפול הנותן את השיפור המיוחל והרגיעה בהתפרצות נגעי האקנה גם בגיל ההתבגרות טיפול המונע את הצורך בשימוש בכדורים – אנטיביוטיקה ורואקוטן וללא תופעות לוואי .

מהו הטיפול המומלץ לאקנה?

הטיפול האופטימאלי בתופעות האקנה הינו שילוב של טיפול פוטותרפי בטכנולוגיית IPL – קרן אור ואנרגיית גלי רדיו RF, טיפול יום-יומי עצמי וטיפול תקופתי ומעקב של קוסמטיקאית מקצועית פרא-רפואית.  

מהו טיפול פוטותרפי בטכנולוגיית IPL ?

מחקרים מראים כי בעזרת קרן אור באורך גל מסוים ניתן להפחית ב – 80 אחוזים לעיתים גם יותר מנגעי האקנה.

בשנים  האחרונות התפתחו  טיפולים  חדשים  באקנה  המבוססים  על מקורות  אור .  החידוש המהותי ביותר בטיפול באקנה בעולם בשנים האחרונות הוא האפשרות להביא לשיפור באקנה, פצעי הבגרות בעזרת קרן אור. קרני האור בהם משתמשים בטיפול פוטותרפי בטכנולוגיית IPL הנם קרני אור שאינם מסוכנות ואינן גורמות כל נזק לעור. אלו הם קרני אור הנראה לעין, כמו פלש של מצלמה ללא המרכיבים המסוכנים הנמצאים בקרינת השמש (אולטרה ויולט). במחקרים שנעשו נמצא שהמערכת הפחיתה משמעותית ובאחוזים ניכרים את נגעי האקנה הדלקתיים בכל הרמות ובכל אזורי הגוף, הטיפול מוכח כיעיל מכל שאר השיטות. טיפול  קצר, בטוח והתוצאות חד משמעיות.

מהם היתרונות בטיפול לטווח הרחוק?

אחד מהיתרונות העיקריים בטיפול פוטותרפי בטכנולוגיית IPL היא ההחלמה המהירה, למעט אדמומית נקודתית ולעתים תחושת רגישות קלה שחולפת אין כל כאב או אי נעימות וניתן לחזור מיד לשגרה.  עקרון הפעולה של מכשיר ה- IPL הנו החדרת אנרגיית אור חזקה ההופכת לאנרגיית חום מרוכזת וממוקדת מבלי לפגוע בסביבה הקרובה. 

 המכשיר עטור אישורי בטיחות בינלאומיים  – משרד הבריאות האמריקאי FDA , משרד הבריאות האירופאי CE מכון התקנים האנגלי BSI ומכון התקנים הישראלי.   

מהי יעילות הטיפול לטווח הרחוק?

טיפולי פוטותרפי בטכנולוגיית  IPL לאקנה, פצעי הבגרות בבני נוער בגיל הבגרות נמצאו יעילים במיוחד לצמצום ואף להשמדת חיידקי האקנה (P. ACNE) ללא גרימת נזקים או תופעות לוואי כלשהן. הריפוי מתבצע כאשר האור המוקרן פועל על חומר הפורפירין הנלווה לחיידקי האקנה. עם חשיפת חיידקי הפורפירין לאור המיוחד של המערכת הוא עובר שינוי כימי ומחסל באופן סלקטיבי את חיידקי האקנה.

התהליך כולל סידרת טיפולים בהתאם לאזור ומצבו.  במהלך הטיפול  עובר האזור הנגוע ניקוי ניקוז חיטוי  ושימור בתכשירים פרא-רפואיים והיפו אלרגניים כטיפול ארוך טווח המונע את הצורך בשימוש בתרופות – רואקוטן ואנטיביוטיקה. ניסיון מצטבר בארץ ובעולם מראה שניתן להגיע להטבה ניכרת 6-8  טיפולים בהפרש של  שבוע או חודש בין הטיפולים.

טיפולים פוטותרפיים בטכנולוגיית IPL ואנרגיית גלי רדיו RF  נמצאו יעילים לא רק בהשמדת הבקטריה אלא גם באיזון יצור הסבום (השומן) בבלוטות החלב, כיווץ הנקבוביות והבהרת הכתמים (חומים/אדומים) הנלווים לעור אקנתי.

חשוב מאוד לטפל באקנה, פצעי הבגרות והכתמים הנלווים חומים/אדומים בזמן כדי למנוע החמרה של הדלקת וגרימת צלקות וסימנים בעתיד.

הטיפול המהפכני בקרני אור IPL בטכנולוגיה המחדירה אור לעומק העור. טכנולוגיה חדשנית, המתאפיינת ברמת בטיחות גבוהה. המכשיר נותן את המענה הטוב ביותר לבעיות עור אסתטיות הניתנות לשיפור משמעותי ביותר "אקנה ונזקי האקנה"  – לטיפול נרשמו אחוזי הצלחה גבוהים ביותר, ללא הזרקות וללא ניתוחים.

מהם הגורמים לאקנה?

ברוב המקרים מקורה של תופעת ה"אקנה" בחוסר איזון הורמונאלי בגוף.  חוסר האיזון ההורמונאלי נפוץ בעיקר בתקופות השינויים ההורמונאליים האופייניים לגיל הנעורים,

במקרה של פצעונים הורמונאליים (אקנה על רקע הורמונאלי בנשים) ניתן לפתור זאת ע"י הסדרת המחזור באמצעות אמצעי מניעה, גלולות  למניעת הריון שהמרכיב הדומיננטי הוא האסטרוגן שיכול לשפר את מצב ה"אקנה", או שילוב של תרופות אלה עם טיפולים נקודתיים או מערכתיים.

בגיל ההתבגרות – אין כמעט הבדל בין נערים לנערות מעצם היותם חשופים לתופעה, בצורה בה מופיע ה"אקנה" או בנזקים העלולים להיגרם עקב הזנחה או טיפול לא נכון ב"פצעונים" או בעור. עם זאת, קיימת הנחה שהגורמים העיקריים ל"אקנה" הם: היגיינה לקויה, חיידקים ולעיתים אף גנטיקה.

בפצעוני האקנה ניתן להבחין בעיקר בשני  חיידקים:

 "פרופיוני בקטריום אקנה" (propion bacterium acnes ) חיידק החי בתנאי חוסר אויר אשר משגשג בתעלות זקיקי השיער שבעור,

 ו – "סטפילוקוקוס אפידרמידיס" (staphylococcus epidermidis) שמשגשג גם הוא בתעלות זקיקי השיער. חיידקים אלה מפרקים בעזרת אנזימים את השומנים שבחלב והופכים אותם לחומצות שומן שעלולות לגרום לגירוי העור לתגובה דלקתית ומוגלה.

אלו נזקים עלולים להיגרם מאקנה?

אין ספק כי תופעת ה"אקנה" מהווה מטרד ומקור לסבל פיסי ורגשי כאחד, מבוכה רבה וחוסר בטחון בעיקר בגיל הנעורים,  אך טיפול כללי ומקומי במוקדים הדלקתיים ימנע סיבוכים ויביא להבראה שלמה. אולם, הזנחת התופעה ועל אחת כמה וכמה טיפול לא נכון/או רשלני, עלולים לגרום לסיבוכים ולכיעור ניכר של הפנים ולגרימת נזקים בלתי הפיכים דוגמת: "חורים" בעור, צלקות מכוערות וכד'.

מהם אזורי הגוף היותר חשופים לאקנה?

נגעי האקנה מופיעים בעיקר באזורי הגוף העשירים בבלוטות החלב, אזורים אלו כוללים את: הפנים, החזה, הכתפיים, העורף והגב. אולם, אין זה מן הנמנע שתופעות האקנה תופענה גם במקומות אחרים בגוף, כמו על הישבן והירכיים.

האם תופעת האקנה" ניתנת למניעה?

כשם שלא ניתן לעצור את ההתבגרות ואת הפרת האיזון ההורמונלי האופיינית לתקופת ההתבגרות, כך לא ניתן למנוע את תופעת פצעי הבגרות בבני נוער,  אולם, מודעות לבעיה, טיפול נכון, טיפול פוטותרפי בטכנולוגיית IPL בשילוב תכשירים פרא-רפואיים העוזרים לשמר את מצב העור  ותזונה נכונה בתקופת השינויים הפיזיולוגיים וההורמונליים – עשויים להקל משמעותית את הסבל מהתופעה ולמנוע נזקים קוסמטיים ונפשיים לעתיד.

מה ייחודם ותפקידם של התכשירים המיועדים לטיפול באקנה?

תפקידם של התכשירים המיוחדים לטיפול בפצעי הבגרות אמור לענות על שלוש מטרות, החשובות כל אחת בפני עצמה:

* טיפול ושמירה על נקיון יסודי של הנקבוביות.

* הקלה והרחקת המוקדים המוגלתיים ו"הראשים השחורים" (קומדונים) שתאפשר מראה אסטטי ומטופח יותר.

* יצירת "סביבה חומצית" שתגן על העור מפני התפתחות חיידקים ומניעת נזקים עתידיים (חורים וצלקות בעור).

 ייחודם של תכשירים אלו בהיותם מבוססים על חומרים טבעיים אנטיספטיים בשילוב עם חומרים פעילים דוגמת: קמפור, מנתול, תחמוצת האבץ, רטינול, המשפר את מרקם העור ומעודד את התהליך הטבעי של חידוש העור, וכן רכיבים צמחיים הידועים כאנטי-דלקתיים ואנטי-בקטריאליים המסייעים להפחית את כמות הקומדונים באופן ניכר, ולצמצם את התדירות והעוצמה של התפרצות האקנה.

 הטיפול המשלים להקלה בתופעת האקנה הינו:

 תזונה נכונה, אכילת יתר של מוצרי מזון עמילניים גורמת לפעילות מופרזת של הבלוטות ועל כן מומלץ להימנע בתקופה זו מאכילת מזון עמילני, מזון מטוגן ומזון ממותק. יועדפו על פניהם שתייה מרובה של מים, ירקות ופירות טריים. הקפדה על תזונה נכונה, שתספק כמויות מספיקות של וויטמינים ומינרלים. מחסור בוויטמיני A, B, C ו-E , וכן מחסור באבץ ובסלניום, שהוכחו כחיוניים וכבעלי השפעה חיובית בתהליך ריפוי העור עלולים להגביר את הסיכון להתפרצות אקנה. כמו כן, מומלץ לצרוך מוצרי מזון פרו ביוטיים, שהוכח כי הם משפרים את מצב הדלקת.

ולבסוף, ישנן אמונות תפלות או דעות לא מבוססות בקשר לאקנה שיש מקום לתקנן:

– לעיתים שומעים הורה האומר לבנו שהאקנה תעבור עם הזמן וללא טיפול, ובכן, לאמתו של דבר התופעה עלולה להימשך או להיעלם ואז לחזור ולהישנות.

– למרות הדעה הרווחת אין לרחוץ את הפנים מעבר לפעם ביום וגם אז רק עם סבון המיועד לעור שמן אן שמן ובעייתי המנקה את העור מבלי לגרות את בלוטות השומן. אקנה הוא מצב של דלקת, שבו העור ממילא מגורה, נפוח ואדום, כך שהשימוש בחומרים מגרים עלול רק להחמיר את המצב ואף לעודד עוד יותר את ייצור השומן.

– יש להימנע משימוש בקומפרסים חמים, באדים חמים או במים חמים. החום עלול לגרום לביקוע הנקבוביות ואף לפגוע ביכולתו להילחם בחיידקים המחוללים את הדלקת.

– סוגים מסוימים של תכשירים קוסמטיים עלולים לגרום לגירוי יתר בעור, לסובלים מאקנה חשוב לשים לב שעל האריזה כתוב:  OIL-FREE – פירושו נטול שומן,  ו- NON-COMDOGENIC – שפירושו אינו גורם לקומדונים ולהימנע ממוצרים שומניים המכילים לנוליו ווזלין.

– מומלץ לא להשתמש במוצרי שיער כמו: ג'ל, מוס, מסכה, קרם ומרכך, חלק מסוגי התכשירים לטיפול ועיצוב השיער גורמים לאקנה והם עלולים להביא ליצירת קומדונים ואפילו נגעים מוגלתיים.

והחשוב מכל – לפני חשיפה לשמש למרוח על האזורים הנגועים (פנים,חזה,זרועות וגב) והחשופים קרם לחות עם מסנן קרינה לא פחות מ-15% spf המיועד לעור אקנתי, המרכיבים המצויים בקרם מספקים לעור לחות ומהווים מחסום כנגד נזקי הסביבה. רבים החשופים לשמש ללא הגנה של קרם המכיל מסנני קרינה מקבלים כתמי פיגמנטציה כהים על אותם אזורים הנגועים בפצעי האקנה.