טיולים בארץ – חיפה כמו שלא הכרתם

אחת מהערים הכי מיוחדות ויפות היא חיפה שפשוט יש בה הכל. שילוב של מספר תרבויות, טבע, מקומות לטיול, נמל, ים, קניות, נקודות תצפית מהממות, מסעדות טובות, ברים ופאבים כיפיים.

אחרי שטיילתי ביעדים רבים ברחבי העולם, החלטתי לקחת הפסקה מהטיולים מסביב לעולם ולחקור דווקא את המקומות הקסומים שיש לישראל להציע. אחת מהערים הכי מיוחדות ויפות היא חיפה שפשוט יש בה הכל. שילוב של מספר תרבויות, טבע, מקומות לטיול, נמל, ים, קניות, נקודות תצפית מהממות, מסעדות טובות, ברים ופאבים כיפיים.

בכתבה נגלה יחד את כל המקומות שכנראה לא הכרתם בחיפה.

סיורים מיוחדים ברחבי העיר חיפה:

סיור “קירות מדברים” בעיר התחתית בחיפה עם גילי וציון – אחד מהסיורים הכי מגניבים בחיפה מתקיימים בעיר התחתית עם מורי הדרך המוסמכים גילי וציון. גילי וציון הם מורי דרך מוסמכים עם רישיון מטעם משרד התיירות וילידי ותושבי העיר חיפה. בסיור הם יקחו אתכם למקומות הכי מרתקים ונסתרים ברחבי העיר התחתית בחיפה, תלמדו על ההיסטוריה של העיר ועל ההתחדשות העירונית ושמעו את הסיפורים המעניינים שמאחורי ציורי הגרפיטי ברחבי העיר. גילי וציון בעלי ידע רחב ומעבירים את הסיור באופן מרתק. נקודת המפגש היא בתחנת הרכבת מרכז השמונה (יש חנייה חופשית במקום) , משך הסיור 3 שעות, העלות 100 ש”ח לאדם ויש להירשם לסיור מראש. חשוב להגיע מצוידים במים לדרך ועם נעליים נוחות וכן יש להגיע עם בגדים צנועים (למי שמעוניין להיכנס למסגד בסיור).
להרשמה לסיור לחצו כאן.
למידע ופרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם גילי במספר הטלפון (052-8928378 – עדיף להשאיר הודעה בווצאפ) או באתר האינטרנט “גרין ליידי” של גילי

סיור טעימות קולינרי עם ארז גולקו בואדי ניסנס – אחת האטרקציות המדהימות שלגמרי אסור לכם לפספס בביקור שלכם בחיפה ! ארז גולקו מקיים סיורים קולינריים קבוצתיים בואדי ניסנס וביחד עם אשתו נטלי, הם מארחים בביתם אנשים לארוחות, ימי הולדת, סדנאות לבישול בריא ואפילו כותבים בלוג בו ניתן למצוא מתכונים מגוונים.
בסיור שהתקיים ביום שישי בהדרכה של ארז הגענו לשכונת ואדי ניסנאס לחוויה קולינרית הכוללת היכרות עם קונדיטוריות, דוכני שוק, מאפיות ומסעדות. במהלך הסיור ביקרנו בנקודות המאפיינות את הצד הקולינרי של העיר חיפה, בדגש על הדו קיום המאפיין את העיר ואת תושביה ופגשנו אנשים מיוחדים ושמענו את הסיפורים המרתקים שלהם. הסיור היה מעניין ומלמד וההדרכה של ארז הייתה מעולה מלווה בחוש הומור, טיפים לבישול, הסברים מפורטים ומענה על שאלות.
משך הסיור שעתיים וחצי החל מהשעה 10.00 יש להצטייד בנעליים, בגדים נוחים ומים (ומסיכה בימי הקורונה). עלות הסיור 140 ש”ח לאדם וכדאי להזמין מקום מספיק זמן מראש כי הביקוש לסיורים אדיר (מגיעים אנשים מכל הארץ). הסיורים יוצאים בימי שישי ושבת, אך ניתן להזמין גם סיורים פרטיים לקבוצות במהלך כל השבוע (חוץ מיום ראשון שהואדי סגור). הסיור יכול להתאים לימי כיף, לקבוצות ולימי הולדת.
את הסיור ניתן להזמין דרך האתר של ארז שיפנה אתכם לאתר “eatwith” שם נרשמים לסיור. “eatwith” הינה פלטפורמה הפועלת ברחבי העולם ומאגדת אנשים לארוחות בבתיהם. ארז לוקח חלק בפרויקט מזה 5 שנים ואירח כבר מעל ל6,000 אנשים בביתו.
ארז מוציא את הסיורים גם בתקופה הזו ופועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מספר המשתתפים בסיור מצומצם יותר מבדר”כ.
קישור להזמנה של הסיור https://inmykitchen.co.il/wadi-nisnas-tour/

נקודת תצפית מדהימה "סוף העולם" – בחיפה תוכלו ליהנות ממספר נקודות תצפית מדהימות חלקן מוכרות יותר וחלקן פחות. נקודת התצפית "סוף העולם" היא תצפית המוכרת בעיקר לחיפאים והיא לגמרי אחת מהתצפיות היותר מיוחדות בעיר. מקום מקסים לפיקניק או פק”ל ואפילו לשבת ולצפות בשקיעה. בתקופת האביב המקום ירוק ופורח.  מקום רגוע, שקט ורומנטי שנמצא בקצה שכונת כרמליה (השכונה בה אני גרה) . בשביל להגיע לתצפית יש לשים בוויז את הכתובת: רחוב ויצ”ו 29, חיפה.  מגיעים לשער שבתמונה, חונים בסמוך לו וצועדים חמש דקות ברגל למקום (אגב, תקפידו לסגור את השער הוא נבנה בתקופה האחרונה בניסיון לצמצם את ההגעה של חזירי הבר לשכונות).

 

יקב וורטמןיקב מקסים שנמצא בסמוך לשכונת כרמליה בלב הכרמל בחיפה. ליקב הגעתי ביום שישי בשעות הצהריים בהזמנה מראש ונהנתי מאווירה כיפית, שקטה ורגועה. יקב וורטמן פועל כבר 17 שנה והוא היקב היחיד בישראל שנמצא בלב עיר גדולה.  מדובר על יקב אורגני שמייצר יינות איכותיים ברמה גבוהה מחומר גלם איכותי ומציע תפריט גבינות, ממרחים ,יינות מעולים ונוף משגע. הביקור ביקב פתוח בתיאום מראש בימי שני ורביעי בשעות 10.00-15.00 לישיבה במקום או לטעימה מודרכת (הכוללת בערך 5 יינות ועולה 60 ש”ח לאדם).
כתובת: נתיב אופקים 23, חיפה
*היקב נמצא במרחק של חמש דקות נסיעה מנקודת התצפית “סוף העולם”.

איפה מטיילים בחיפה?

נחל שיח – בסמוך לשכונת כרמליה יש מסלול נחמד, שאורכו בערך 2 ק”מ. נחל שיח הוא נחל אכזב (הזורם בחורף בלבד ומוזן בעיקר ממי גשמים או ממעיינות עונתיים). נחל שיח אינו מסלול מעגלי ,תחילת המסלול בכתובת לוטוס 5, כרמליה וסיום המסלול ברחוב המלך שלמה (בסמוך לבית העלמין – שער ברוש). במידה וישנה אפשרות (ואתם עם שני רכבים) מומלץ להשאיר בנקודת הסיום רכב. במידה ולא, ניתן להגיע בחזרה לנקודת ההתחלה בתחבורה ציבורית או במונית. כמו כן, ניתן להחנות את הרכב בנקודת הסיום בסמוך לשער ברוש לצעוד כרבע שעה עד 20 דקות ברגל ולהגיע ישירות למעיין שנמצא בסיום המסלול. המסלול ללא תשלום וללא צורך בהרשמה מראש.

חי בר חיפה  החי-בר שבכרמל הוא מקום מיוחד אשר מוקדש למטרה חשובה- גידול בעלי חיים הנתונים בסכנת הכחדה או כאלה שנכחדו מן האזור והשבתם לטבע. בטיול במקום תוכלו להכיר מגוון בעלי חיים המיועדים לשוב בחזרה לטבע . בתקופה זו חשוב להירשם מראש דרך האתר של רשות הטבע והגנים בשל מגבלות משרד הבריאות. בכדי להגיע למקום יש לכתוב בוויז: שמורת טבע חי בר בכרמל. המקום מתאים בעיקר לביקור משפחות עם ילדים ושעות הפעילות 8.00-17.00. מידע מעניין נוסף על המקום והרשמה מראש באתר.

סיבוב בטיילת לואי וביקור בגנים הבהאיםהגנים הבהאים הם אחד המקומות הכי מוכרים, יפים ומומלצים בחיפה. יש 2 גנים הקדושים לדת הבאהית בישראל- גן אחד הנמצא בעכו והשני נמצא בחיפה על הר הכרמל. את הגנים הבאהים מטפחים עובדים שכירים ומתנדבים בהאים, המגיעים לישראל לתקופות התנדבות קצובות במסגרת צליינות. הקהילה הבאהית בחיפה מכילה מיעוט של תושבים קבועים ורוב של ארעיים שאינם אזרחי ישראל או תושבי קבע במדינה (עולי רגל ומבקרים) – המגיעים לישראל ומתחלפים אחרי תקופה מוסכמת.  המתנדבים הבאהים מועסקים בעבודות שונות כמו גינון או עבודות מנהלה. חיפה משמשת כמוקד עלייה לרגל עבור באהים מכל העולם והגנים הבאהים בכרמל הפכו למרכז תיירותי עבור מטיילים ומבקרים רבים המגיעים לאזור.
גם כשהגנים סגורים, ניתן להגיע לנקודת התצפית.
*הגנים הבאהים פתוחים לקהל הרחב ברוב ימות השנה וקיימים סירים מודרכים. שעות פתיחה ופרטים על סיורים יש לברר מראש באתר האינטרנט שלהם או במספר הטלפון 04-8313131.
* לגנים הבאים יש מספר כניסות, כניסה ראשונה מרחוב יפה נוף 61- משם נקודת התצפית היפה ביותר על הגנים הבאים (בסמוך לטיילת לואי במרכז הכרמל), כניסה שנייה דרך המושבה הגרמנית בשדרות בן גוריון וכניסה שלישית בשדרות הציונות 80.
*יש להגיע בלבוש המכסה את הכתפיים ומגיע עד הברכיים.
ניתן לשלב את הכניסה לגנים הבאים מרחוב יפה נוף יחד עם סיבוב בטיילת לואי.מטיילת לואי נשקף נוף יפייפה על כל מפרץ חיפה- לגמרי שווה עצירה!
קישור לאתר האינטרנט בו ניתן להתעדכן בסיורים: https://www.ganbahai.org.il/he/tours/

פארק נשר – אמנם לא בחיפה, אך בסמוך לה במרחק נסיעה של כרבע שעה נמצא פארק נשר. בפארק נשר היפייפה ישנם גשרים תלויים לצד נוף מדהים מעל צמרות העצים. הפארק מציע טיול כיפי וקליל האורך כשעה-שעתיים.
* ביום שבת המקום דיי עמוס ורצוי להגיע כמה שיותר מוקדם למקום.
* הכניסה לפארק היא ללא תשלום וללא צורך בהרשמה מראש. החנייה במקום בתשלום.
פרטים נוספים על המקום באתר של קק”ל.


קצת עליי:
שמי ניצן אביטל, אני בת 24 בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך ועובדת עם נוער בסיכון ועם פגועי נפש. אני בלוגרית טיולים, מובילת דעת קהל ויוצרת תוכן עבור מותגים מובילים ברשתות החברתיות. טיולים מסביב לעולם מאז ומתמיד היו אהבה אמתית שלי ואני באופן מתמיד בחיפוש אחר היעד הבא. בשנים האחרונות בעקבות פניות רבות ובקשות להמלצות לקחתי צעד קדימה והתחלתי בכתיבת בלוג טיולים עם החוויות וההמלצות האישיות שלי למקומות שאסור לפספס ליעדים הכי שווים!

INSTAGRAM | BLOG


HUMANZ ISRAEL