חרפת הכנסת: פטור ממס לנתניהו

ח"כ מיקי זוהר "אין לנתניהו יכולת כלכלית להחזיק את הבית בקיסריה, הציבור צריך רה"מ מתפקד". הפטור ממס על הוצאותיה הפרטיות של משפחת נתניהו מעורר תחושות קבס וגועל

אשתדל מאוד להישאר ענייני מול החרפה שהתרחשה אתמול בכנסת ישראל.

הכנסת אישרה פטור ממס הכנסה על התשלומים, השירותים וטובות ההנאה, שניתנים על ידי המדינה לראש הממשלה. ולמשפחתו. רטרואקטיבית, מה-1 בינואר השנה. לגבי ראש הממשלה הזה, מכאן ואילך. ראש הממשלה הזה ומשפחתו יהיו זכאים לפטור גם במשך 5 שנים לאחר סיום כהונתו.

אדגיש – לא מדובר בהוצאות המעון הרשמי. מדובר בפטור ממס על כיסוי הוצאות פרטיות.

למשל, על אחזקת האחוזה בקיסריה. מים בבריכה. שיפוצים. תיקונים. שיפורים. קניות. מיליוני שקלים בשנה. הכל פרטי, לא במסגרת מילוי תפקידו.

מהו הפטור בעצם? יש לכם רכב מהעבודה? רגיל, משפחתי? זאת הטבה שאתם מקבלים ולכן אתם משלמים עליה מיסים: מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות. זה מקטין לכם את הנטו
בתלוש.

אבל עזבו רכב. רכב זה "מותרות". בואו ניקח מתנה שתיכף תקבלו מהמעביד לראש השנה. מיקסר בעלות של 400 ש"ח. גם על 400 ש"ח הללו אתם תשלמו מיסים: מס הכנסה, ביטוח לאומי, מס בריאות.

אתם, על 400 ש"ח – כן.

בנימין נתניהו (צילום: שאטרסטוק / mikhail)

משפחת נתניהו, על מיליוני ש"ח – קיבלה פטור רטרואקטיבי. מה-1 בינואר השנה ואילך.

משפחת נתניהו היא משפחה אמידה, בעלת אמצעים רחבים. היא יכולה לממן את עצמה, בהנחה שגם כך ממנים אותה על המעון הרשמי. אבל זה לא מספיק לה. היא כפתה עלינו את הוצאותיה הפרטיות. מיליוני ש"ח בשנה.
אבל גם זה לא מספיק. ועכשיו היא גם קיבלה מעבר לשערורייה הזאת – שערורייה נוספת.

פטור ממס.
ויש לכך קשר לתיק המעונות. בתיק המעונות מדובר בעצם בניסיון הפסול והפלילי של משפחת נתניהו להעמיס את הוצאותיה הפרטיות על המעון הרשמי. בין היתר, כדי לחסוך במיסים.

מה המסר של כנסת ישראל למשפחת נתניהו? רימיתם? גנבתם? מחכים למשפט? להבא לא תצטרכו לרמות. את מה שניסיתם לקבל באמצעות מרמה בנסיבות מחמירות – תקבלו כעת במסגרת החוק. אנחנו, נבחרי הציבור, בעד.

הערה אחת מחייבת – אני לא חושב שנתניהו צריך לשלם מס על רכב ממוגן. ואולי על רכב בכלל. כי זו דרישת השב"כ. ולכן היה צריך לפטור אותו על תשלום מיסים על שווי הרכב המופרז. מעבר לזה – הוא לא שונה מהפועל במפעל מתכת באופקים, המשלם מס על מתנה בשווי 400 ש"ח.

כעת, כאשר הם הצליחו להעמיס עלינו את הבזבוזים שלהם, וגם לקבל על כך פטור ממיסים, אני תוהה מה הצעד הבא? אולי מס הכנסה שלילי? לא פוסל.

עכשיו בואו נשים על הדברים על דיוקם. זה לא כסף. זו תחושת הקבס והגועל שעולה מהחוק הזה. כן, במשפחת נתניהו אין גבול לבושה, חזירות וחמדנות.

אך מה נסגר עם 50 חברי הכנסת שבזכותם החרפה הזאת תיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל? זו באמת אות קלון שבעיניי לא ניתן להסיר.

אני מתבייש בראש הממשלה הזה. ברוב השולט בכנסת הזאת. בכל השלטון המושחת והרקוב שהורס כל חלקה בריאה במדינה שלי. אנחנו חייבים לשים סוף לחרפה, לפני שהחרפה תשים סוף עלינו.