חנויות לעיצוב הבית בבטומי, גאורגיה

בחורה עם מחשב נייד

שופינג בבטומי

מי היה מאמין שבסופ"ש קצרצר של 3 לילות אספיק גם לטייל, גם לאכול טוב,  וגם לעשות סיור חנויות עיצוב. לנוח….. ממש לא.

אני פשוט לא מצליחה להיגמל, גם כשזה מיני סופ"ש , גם בעיר עולם שלישי,  וגם במחיר סדרי העדיפויות של אהובי, בן זוגי לטיול.

זה התחיל ביום הראשון כשיצאנו לתור את העיר ולהבין איפה המלון שלנו ממוקם, המבט שלי פשוט התמגנט והרגליים שלי הובילו אותי  נגד רצוני (נשבעת)

קודם כל הניגודים הבולטים לעין ומחמיצי הלב, מצד אחר בנינים מתקלפים מתקופת ברית המועצות לשעבר, באזורים שבעולם מתוקן היו בעלי ערך נדלני גבוה, "קו  ראשון לים", ללא שימור וללא כבוד לעברם, ולצידם בנייני פאר רבי קומות, בבניה ובשלבי איכלוס  שונים, חלקם נראים כאילו קיבלו צווי הרחקה ופשוט עמדו מלכת ומהמשך בניה.  ערב רב של סגנונות נושקים זה לזה, ופוגמים בקסם האותנטי  שמוצאים בכל עיר מתוקנת בעולם.

חייבת לציין שהארכיטקטורה החדשה מאד עדכנית ועכשיוית, מעוררת פליאה ויכולה להתחרות בכל עיר מודרנית. אבל ראבאק, איפה השימור, איפה התב"ע????

מסתבר שגם בעיר בהתפתחות יש היצע לגמרי לא רע לעיצוב עכשיווי, מגוון וטרנדי. גיליתי מספר שכיות חמדה, שהיו שוות את הביקור, התלהבנו שם (ברור שהנשים)  כמו ילדים שגילו חנות ממתקים סודית.

החנות הראשונה היא חנות בשם home , הנמצאת צמוד לרחוב הראשי של העיר העתיקה, עמוסה בשפע של צבע וחומר ומעוצבת בטוב טעם, העומס של הפריטים לא מכביד על המראה כללי, ונותן תחושה כאילו יש לה עוד מה להציע.
כאן תמצאו גופי תאורה מקוריים, פריטים מעץ, מזכוכית ומנחושת, שימושיים ויפים כאחד

 1

בבטומי שני קניונים קטנים, אחד מהם הוא "קניון אופוריה", הממוקם מתחת למלון באותו שם, קניון קטן, מרוחק מהמרכז. בקניון תפגשו בעיקר מוצרים מיצור מקומי, בקומה א' חנויות לביגוד, בגדי ספורט וערב רב של חנויות ממותגים פחות מוכרים, המקומיים מתים עליהם. אני פחות.

הקומה השנייה היא  הקומה המעניינת יותר, שם תמצאו שתי חנויות שוות, אחת מהן חנות של מצרי טקסטיל משגעים ואיכותיים, מגבות, מצעים, וילונות, מפות, כריות ועוד. מבחר שמתחרה כמו גדול בכל חנות בברלין, מדריד או תל אביב.

בחנות תמצאו גם פריטים משלימים לאבזור חללים רטובים בבית. החנות מעוצבת להפליא,  הכל בצבעי פסטל טרנדיים ומרגיעים, המוצרים באיכות גבוהה, והמחירים מפתים.

 2

באותה קומה בקניון, יש חנות ענקית של כל המוצרים המשלימים לבית, כלי מטבח ופתרונות אחסון מגוונים,  סלסלות, שעוני קיר, תמונות,  מראות, אקססוריז מגוון וססגוני. רק לקחת עגלה ולמלא אותה בזיל הזול.

לחנות אין כרטיס ביקור, והשם שלה מוזר ומבחינתי, לא ניתן לקריאה או לתרגום, לכן צילמתי את פתח הכניסה לחנות ואת נייר האריזה שלהם. מספיק שתפנו לגאורגי מקומי, בטוחה שיבין לאן אתם חותרים להגיע.

הקניון משקף את הניגודיות האופיינית לעיר, ישן מול חדש, אותנטי מול מודרני. הרצון להתקדם ולהתפתח, להפוך את העיר לעיר מערבית ומודרנית, אך בד בבד לא לתת לישן את הכבוד הראוי לו.

4

החנות הכי מפתיעה מבחינתי, רק בשבילה היה שווה להגיע לעיר, חנות בשם FORUM, חנות משגעת של כל מה שקשור לעיצוב הבית.

חלומו של כל טרנדולוג, החנות עצמה מעוצבת עם פינות ישיבה מושלמות, מאובזרות בכל האלמנטים הדרושים לעיצוב חלל מושלם, ספות איכותיות, שולחנות סלון, כונניות ושידות תואמות, שטיחים, כריות, כונניות בעיצוב עדכני, גופי תאורה, קיר צמחייה, אלמנטים לתלייה בקיר, אפילו התמונה שעל הקיר מדברת במדויק באותה שפה.

תרימו את הראש, תגלו קומה שנייה, עם גרם מדרגות ומעקה מעוצב באופן מקורי ומפתיע. שווה להיכנס, לראות את החנות, לשוטט בה, ולספוג השראה, תרגישו קצת מילנו באויר.

אפשר לקנות פריט אחד, שקורץ לכם במיוחד ומתאים לעיצוב הכללי שלכם בבית, אני הייתי מגיעה לכאן  עם קונטיינר, אורזת בעדינות ולא משאירה מקום לצ'ורצ'חלה אחת. בהמשך לחנות זו יש עוד מספר חנויות לעיצוב הבית שמתמחות בחדרי שינה ובכיסאות ופינות אוכל.
לשם  כבר לא הספקתי להיכנס.

החנות אגב, נמצאת ממש מול תחנת דלק אחת היפות שראיתי בחיי,  וביקרתי בכמה תחנות דלק ברחבי הגלובוס (בגבה תמצאו סניף של מקדונלד, כיאה לעיר אירופאית בהתהוות).

3

חפרתי, אבל התמונה של תחנת הדלק חייבת להצטרף, מילים לא יכולות לתאר את ייחודה.

 Untitled design

veredyehuda
ראשית, אמא ל - 4 , רעיה מזה 32 שנה לאהוב נעורי, שותפי לחיים, ובהרבה מקרים גם לעבודה. מעצבת פנים, פריקית של טיולים והכרות עם עולם העיצוב על כל גווניו וסגנוניו. אוהבת לשלב טיולים, בארץ ובחו"ל עם חנויות עיצוב, לצלם, לקבל השראה ולשתף. נוהגת להשתמש בטרנדים גם בחללי העיצוב. תוך התחשבות בסגנון החיים של הלקוחות וחשיבה פונקציונאלית בטווח הארוך וכמובן עיצוב עכשיווי על זמני. בין לבין מבלה במטבח אהבתי הנוספת, מתנסה, מחדשת, בוחשת, ומעלה קלוריות....