חמשת צלמי האופנה שלי לשנת 2014

לכבוד סיכומי השנה החולפת, בחרתי חמישה צלמים שעשו לי את 2014, בזכות הסגנון המיוחד של כל אחד מהם, שאני אישית מאוד אוהבת.

שנת 2014 עומדת להסתיים, וגם אני מצטרפת למסכמים. אז קודם כל, תדעו שלצמצם תחום רחב לחמישה נבחרים זה מאתגר עד קשה מאוד, במיוחד עבורי, שאני תמיד אוהבת כמה שיותר והכל מהכל, אבל כפי שאתם רואים עמדתי באתגר, ואני שמחה להציג בפניכם את חמשת צלמי האופנה שלי לשנת 2014.

בחרתי חמישה צלמים שעשו לי את 2014, בזכות הסגנון המיוחד של כל אחד מהם, שאני אישית מאוד מתחברת אליו, ובזכות קמפיין או הפקה ספציפיים מהשנה.

*

סטיבן מייזל – האיש והאגדה.
אחד הצלמים המוערכים והמוכשרים, שאין ממש צורך להציג. אני מאוד אוהבת את הסגנון המחוספס והלא-מתחנף שלו, את היכולת שלו לצלם סיפורי אופנה ולהעביר מסרים שלמים דרך התמונות בצורה מאוד מדויקת, וכן, כמו תמיד אני מתחברת מאוד גם לצד המסתורי האפלולי שמאוד בולט אצלו.

את הקמפיין הזה אהבתי גם בגלל הסיפור שמאחוריו. זהו הקמפיין האחרון שצילם מארק ג'ייקובס לפני שעזב את בית האופנה לואי ויטון, והמצולמות הן שש המוזות שלו. כל אחת באה מתחום אחר ומשדרת משהו אחר, וכולן נשים מצליחות בתחומן, דבר שאני תמיד נהנית לכתוב עליו.

louis vuitton ss14

לואי ויטון אביב/קיץ 2014. צילום – סטיבן מייזל (תמונות מכאן).

*

קרייג מקדין – הצלם המושלם.
צלם שאי אפשר לא לאהוב, אני עוקבת אחריו כבר כמה שנים מאז שהתאהבתי בהפקת מערכת שהוא צילם לפני כמה שנים במגזין W. לדעתי, הוא מוציא תמונות מושלמות, מתאים את עצמו לכל קונטקסט ויוצר משהו מאוד נעים לעין ומאוד חד. אני מאוהבת ביכולת שלו להציג ניגודים בתמונות, כשהאווירה קודרת או אפלולית, יש בתמונה גם משהו מעט רך, ולהיפך, כשהאווירה צבעונית ומקפיצה, תמיד יהיה עוד משהו קצת מסתורי או אפלולי.

את הקמפיין הזה אהבתי במיוחד, כי הוא מעביר את הניגודים האלה כל כך יפה. המראה העדין והנשי הקלאסי של הדוגמניות, הבגדים הנסיכותיים כמעט, על רקע הנוף הסלעי, המחוספס, חסר הצבע. ומעבר לזה, יש שם גם כמה שמלות מדהימות שלא יכולתי להוריד מהן את העיניים.

valentino craig mcdean valentino2 craig mcdean valentino3 craig mcdean valentino4 craig mcdean

ולנטינו אביב/קיץ 2014. צילום – קרייג מקדין (תמונות מכאן).

*

סטיבן קליין – הילד הרע.
קל מאוד לזהות את הסגנון האפל, החושני, והבוטה, יש שיאמרו, של סטיבן קליין. מדובר בצלם שלא חוסך דבר מעיניי הצופים, אלימות מרומזת, סקס, הכל הולך.
הקמפיין האחרון שלו למשל, לדנים של אלכסנדר וונג, עורר הדים רבים ומשך המון אש בעקבות העירום והרמיזות המיניות הבוטות שהוצגו בו.
במקרה שלו, אני מתחברת לנישה הקודרת, אבל מעבר לזה אני מעריכה את ההליכה על הקצה, את היציאה הרחק מחוץ לקופסא, ואת היכולת למתוח את הגבול ולנסות דברים חדשים כל פעם. גם מי שלא מתחבר לסגנון, לא יכול שלא להעריך את התרומה האומנותית שלו לתחום.

בחרתי שני קמפיינים שהוא צילם השנה לבית האופנה אלכסנדר מקווין. אהבתי מאוד את הצילומים המדויקים והחדים ואת האווירה הכללית, המשדרת משהו אפל אבל יוקרתי, ומתאימה מאוד לרוח של המותג עצמו.

alexander mcqueen steven klein alexander mcqueen2 steven klein

אלכסנדר מקווין אביב/קיץ 2014 – קיית מוס במראה מדהים ושונה מהמוכר. צילום – סטיבן קליין (תמונות מכאן).

alexander mcqueen steven klein3alexander mcqueen4 steven klein

אלכסנדר מקווין סתיו/חורף 2014. צילום – סטיבן קליין (תמונות מכאן).

*

כריס ברוקס – הצלם שהייתי חייבת להכיר.
אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות בעבודה שלי, ושם גם התחלתי את דרכי, זה סטיילינג לצילומי סטיל-לייף.
הסיפור שלי עם כריס ברוקס התחיל לפני שנתיים בערך, כשהוא צילם את קמפיין האקססוריז של ברברי ופשוט לא יכולתי להוריד את העיניים מהתמונות שלו. יש משהו כל כך אומנותי ויצירתי בצילומי אביזרים, והייחוד של כריס ברוקס הוא היכולת לספר סיפור מדהים ומושלם דרך תמונות סטיל לייף. הוא עושה את זה באופן כל כך מיוחד, מצליח להעביר סצנות שכמו נלקחו מסרט, ויוצר את הפריים בשנייה הכי מדויקת.
אין דוגמנים שיעזרו עם הבעות פנים, יש רק אביזרים וקומפוזיציה מושלמת שמעבירים יחד את כל הרעיון. מדהים.
אגב, כל כך אהבתי את העבודה שלו, שיצרתי איתו קשר ואפילו היינו אמורים להיפגש באחד מביקוריי בלונדון, בסטודיו שלו, כדי שאוכל ללוות יום צילום, אך לצערי זה לא יצא לפועל בסופו של דבר, מאמינה שזה עוד יקרה בעתיד.

במקרה הזה לא מדובר דווקא בקמפיין שאהבתי, אלא דווקא בתמונות מתוך הפקות מערכת שצילם ברוקס למגזין AMICA  האיטלקי, במהלך השנה.

chris brooks chris brooks3 chris brooks6 chris brooks5

הפקות מערכת למגזין AMICA. צילום – כריס ברוקס (תמונות מכאן).

*

אלה אוזן – התגלית הישראלית.
תוך כדי השיטוט שלי בתמונות קמפיינים של מעצבים שאני אוהבת בארץ, נעצרתי על הקמפיין האחרון של Common Raven, מותג שאני מאוד אוהבת. גם כאן, התמונות עשו את שלהן וכך גיליתי את אלה אוזן. צלמת צעירה בוגרת בצלאל במגמת אנימציה בכלל, שעשתה הסבה לצילום והסגנון שלה כבש אותי ברגע.
כשתמונה מצליחה להעביר אווירה ורגש באופן מדויק, גורמת לך לחשוב או לשאול שאלות, זה מבחינתי הרגע שבו הצלם עשה את העבודה שלו. כשאני מסתכלת על העבודות שלה, אין שם כמעט שום דבר שטוח, כל תמונה גוררת אותי למסע של מחשבות ותחושות, ואני מתה על זה.

את הקמפיין של Common raven אהבתי כי הוא משדר משהו מאוד מינימליסטי ועוצמתי. זוויות הצילום, גוון התאורה שנבחר, כולם יחד מעבירים תחושה ממש חזקה של כוח, לצד הרוך שמעבירה הדוגמנית. שוב השילוב בין ניגודים שאני כל כך אוהבת.

common raven2 ella uzan common raven3 ella uzan common raven4 ella uzan common raven5 ella uzan

Common Raven  סתיו-חורף 2014 / צילום – אלה אוזן (תמונות מכאן).

*

לעדכונים נוספים ועוד דברים נחמדים, מוזמנים לבקר בעמוד הפייסבוק שלי, ממש כייף שם.

נירי שאול
אמא לשניים, אישה לאחד. גרה ברעננה, חולמת על לונדון ומנסה למצוא רגעים קטנים של נחת במירוץ הגדול של החיים. עוסקת בייעוץ תדמית עסקית, הגשמה עצמית, וגם מתופפת, כותבת, ועושה רק מה שאני אוהבת. לאתר שלי: http://www.nirishaul.co.il/ לעמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/NiriShaulBusinessImage