חמישה בחמישי: 5 החלטות אופנתיות

פותחת שנה חדשה עם 5 משימות – מסטייל לטיפוח, ומשופינג לקריאה

להשקיע יותר בהופעה

למרות שאני אוהבת אופנה, כותבת עליה וחיה אותה בהרבה מובנים, לרוב תמצאו אותי בבגדים הכי פשוטים שיש. כשאני קמה בבוקר ומתלבטת מה ללבוש, סביר שההכרעה תיפול על בגדים פרקטים ונוחים. המחשבה על הצורך לכבס ביד, לשלוח לגיהוץ אחרי כביסה (לא יודעת לגהץ. באג), או להרגיש overdressed, גורמת לי לוותר על הבגדים המיוחדים ולהשאיר אותם על הקולב.

המטרה שלי לשנה הבאה היא להשקיע יותר, לוותר לפעמים על הג'ינס לטובת הופעה "לבושה" ולנצל את כל מה שיש לאופנה להציע. כולל עקבים. נורא בא לי להתחיל לנעול עקבים.

המשימה הראשונה למצוא שמלה שחורה קטנה מחוייטת ומדוייקת ולשלב אותה עם נעלי עקב וגרבונים מעוטרים. לאן אלבש את זה? שאלה טובה. אולי הגיע הזמן לעשות מנוי לאופרה או להתחיל לצאת יותר בערבים.

בתמונה: גרבונים מעוטרים בעיצובה של מעצבת התכשיטים ליטל קלמנסון ל-ZOHARA. מחיר: 100 שקל

LK לזוהרה  גני   צילום גני בארסט 100 שח

*

ללמוד להתאפר

כל עניין האיפור די חדש אצלי. בחיי הבוגרים התאפרתי לסירוגין בתקופות שונות, אבל בשנתיים האחרונות כשנכנסתי עמוק לתחום האופנה והביוטי במקביל לכניסה לעשור החמישי שלי (שזה נשמע הרבה יותר חמור מסתם להיות בת 40+), האיפור הפך לחלק מהשגרה שלי מדי בוקר וכולל לפחות מייק אפ, קונסילר, מסקרה, סומק וליפסטיק. זה כיף ונותן הרגשה נהדרת, אבל אני בטוחה שאם אעבור הדרכה מקצועית התוצאות יהיו הרבה יותר טובות.

גל גדות אני לא אהיה, אבל אני מאמינה שאנחנו צריכות לשאוף להיראות הכי טוב שאפשר עם הנתונים שקיבלנו ואיפור נכון יכול לעזור לנו להשיג את זה.

בתמונה: גל גדות באיפור של עומר אסף לקרליין.

גל גדות במראה הסילבסטר 2014-15 מבית קרליין צילום דודי חסון

*

לקרוא ספרי אופנה

זה אולי ישמע לא אמין, אבל אני מוכנה להישבע ש-5 ערבים בשבוע (ולפעמים יותר), אני עובדת החל מהשעה 21:00 ועד 1:00 לפחות. אלו השעות הטובות ביותר שלי. בבוקר אני עסוקה בעיקר בעבודה טכנית בעריכת מדור האופנה ופייסבוק האופנה של סלונה ובתקופות הרלוונטיות גם בפרזנטציות ותצוגות, ב-15:30 אני מתפנה לילדים וחוזרת למחשב לכתוב כשהבית שקט ואין מיילים וטלפונים. טלויזיה הפסקתי לראות לחלוטין (למעט מחוברים, התמכרות) וספרים לא קראתי כבר חודשים. לזה אני מתגעגעת מאוד.

מעבר לרשימה ארוכה של ספרים שכולם סביבי קראו ואני עוד לא הצלחתי לפתוח, יש גם לא מעט ספרי אופנה שהייתי שמחה לשים ידי עליהם. פה אני אזכיר רק שניים, אבל הרשימה הרבה יותר ארוכה.

GIRLBOSS#, ספרה של סופיה אמרוסו, הבעלים של Nasty Gal אחד מאתרי השופינג המצליחים בעולם. סופיה החלה דרכה במכירת בגדי וינטג' באיביי וגדלה לכדי אימפריית אופנה אונליין ששוויה היום מאה מיליון דולר. הספר מספר את סיפור ההצלחה המרתק של האישה המיוחדת הזו וסודות מאחורי הקלעים של האתר.

Refinery29: Style Stalking, ריפיינרי29 הוא אתר אופנה מצליח שהחל כבלוג ומספק היום את כל מה שחשוב לדעת על עולם האופנה. הספר שנכתב במשותף על ידי המנהלת הקריאטיבית והעורכת הראשית של האתר, מתרכז באופנת רחוב, הצילומים חולקו על פי סגנונות, לדוגמה: וינטג', שכבות, שילובי הדפסים ועוד, ולכל אחד מהם מצורפים טיפים שיעזרו לקוראות למצוא את הסגנון האישי שלהן. או בקיצור – מדריך סטייל עם תמונות נהדרות.

FASHIONBOOKS634

 *

לקנות פחות

האמת שבמשימה הזו התחלתי כבר במהלך השנה החולפת ואני עומדת בה מצוין, אז המטרה היא להמשיך.

בכל הנוגע לשופינג אני לא חושבת שאי פעם הייתי באמת מכורה. קניתי הרבה יותר מדי, אבל תמיד ידעתי לעצור כשהבנתי שאני לא יכולה להרשות לעצמי (קצת כמו לדחות לימוד למבחן עד הרגע שבו את מבינה שמפה והלאה אם לא תלמדי תכשלי. זיכרון מיותר מדי שנים באוניברסיטה).

אני לא יודעת אם זה העיסוק האינטנסיבי שלי באופנה ברמה יומיומית, בגרות, או סתם רוויה זמנית, אבל אני קונה מעט מאוד ומשתדלת להתרכז רק בדברים שאני משוכנעת שאני אלבש והרבה. אם פעם הספיק לי לחשוב שזה יפה וזול יחסית, היום כבר לא. יש המון בגדים שאני חושבת שהם יפים אבל ברור לי שלא באמת אלבש אותם. אני קונה רק את אלו שוידאתי עם עצמי שהם בדיוק בדיוק הסגנון שלי ומחמיאים לי. לא ליד ולא כמעט. זה אומר גם לקנות דברים יותר טובים ולהשקיע יותר בכל פריט. היום כשאני פותחת את הארון בא לי ללבוש כמעט את כל מה שיש בתוכו ונדיר שאקום בבוקר ואחשוב שאין לי מה ללבוש. ממליצה בחום.

*למען הגילוי הנאות אני רוצה לציין שכבלוגרית אני מקבלת לפעמים בגדים ממותגים ומעצבים, לכן, הרעיון של לקנות פחות יותר קל לביצוע, ועדיין הכמויות שנכנסות אלי לארון קטנות בהרבה מאלו שהיו לפני שנים ספורות.

buy-less-choose-well-e1397621897340

*

לשמור על הבלוג

אפשר לומר שהגשמתי חלום שאפילו לא העזתי לחלום. הבלוג הקטן שפתחתי בסלונה ללא כל ניסיון באופנה, הכניס אותי לתחום וסידר לי עבודה חלומית שאני נהנית בה מכל רגע. לכאורה, יכולתי בשלב הזה לזנוח את הבלוג ולפנות את כל זמני לכתיבה בתשלום. היו הצעות כאלו ולרובן העדפתי לסרב, כי הבלוג בשבילי הוא הרבה יותר מעוד מקום לכתוב בו. גידלתי אותו מאפס והוא תולדה של הרבה עבודה קשה ולמידה. זה המקום בו אני מביאה את עצמי לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר, חתומה ב-100% על כל מילה. הידיעה שאלפי קוראות מתעניינות במה שיש לי לומר על אופנה מרגשת ומשמחת אותי היום בדיוק כפי שהיה כשהתחלתי לכתוב. אז כל עוד אתן פה, גם אני פה. לא משחררת, לא מזניחה ולא מוותרת.

סלונה בלוג

***

https://www.facebook.com/hakonanehama