חג ההולי הודי בבית הקונפדרציה – הבית למוזיקה אתנית ולשירה

בחורה עם מחשב נייד
Sreenivas Kundurthi צילום
Sreenivas Kundurthi צילום

עם שתי האחיות אקאראי

הכוכבות ההודיות הגדולות של הכינור והשירה

בגיל 8 הדהימו ביכולותיהן, בגיל 15 יצא האלבום הראשון וכיום מופיעות על הבמות החשובות בהודו ובעולם

בית הקונפדרציה, 13-14.3.19

 

בית הקונפדרציה – הבית למוזיקה אתנית ולשירה בניהולו של אפי בניה ממשיך את מסורת פסטיבל ההולי ההודי, המסמל את סוף החורף, והשנה יארח את הכנריות-זמרות ההודיות-סובהלקשמי וסורנהלתא אקאראי.

האחיות אקאראי יופיעו בבית הקונפדרציה בימים רביעי וחמישי, ה-13 וה-14 במרץ, בשעה 20:30.

האחיות אקאראי הן כוכבות של המוזיקה ההודית הקלאסית, מהמסורת הקרנאטית של דרום הודו. הן ידועות בזכות העוצמה הרגשית הנדירה שלהן, שהרטיטה קהלים רבים בהודו וברחבי העולם.

בנות משפחת אקאראי הן צאצאיות לשושלת מוזיקלית מפורסמת. הן למדו תחילה בהדרכת אביהן, הכנר אקאראי ס. סוואמינאתן ומייסד בית הספר למוזיקה סווארה ראגה סודהא, ובהמשך למדו גם  ממאסטרים נוספים של מוזיקה הודית קלאסית. במהלך השנים הן זכו בתחרויות מוזיקה רבות ופרסים יוקרתיים בכל רחבי הודו.

האחיות אקאראי החלו להופיע כבר בגיל שמונה, כשהן מדהימות את מאזיניהן בבגרות וברגישות המוזיקלית שלהן. סובהלקשמי הוציאה את האלבום הראשון בגיל 15, הישג חסר תקדים במוזיקה ההודית הקלאסית, ומאז האחיות אקאראי הוציאו עוד אלבומים רבים.  הן מופיעות ללא הפסקה בהודו וברחבי העולם באולמות יוקרתיים בין היתר בתיאטרון דה לה ויל (פריז), קונצרט הפרידה מזובין מהטה (מינכן), באולם המלכה אליזבט וברדיו BBC (לונדון) ובקונצרט מיוחד בפני הקיסר והקיסרית של יפן. משתפות פעולה עם אמנים הינדוסטאנים, תזמורות קלאסיות ומוזיקאי ג'אז, וזוכות לפרסים רבים המוקירים את הרמה האמנותית הייחודית שלהן.

האחיות אקאראי יולוו על ידי נגן כלי ההקשה (מרידנגם) רמאני שנקרה-נאראינן.

פרופ' דוד שולמן, חוקר שפות ותרבויות של הודו, ואסנת אלכביר, זמרת-רקדנית ומורה למוזיקה הינדוסטאנית, ירצו לפני ההופעה הראשונה של האחיות אקאראי על הראגה – הצבע של המוזיקה ההודית.

המוזיקה ההודית הקלאסית על שני ענפיה, הצפוני והדרומי, מושתתת על מושג הראגה. הראגות הן יצורים חיים המופיעים כשהמוזיקאי המיומן מזמן אותם, ובלבד שהוא עושה זאת בשעה המתאימה. פרופ' שולמן וגב' אלכביר יספרו על מהות הראגה כמפגש בין סולם מוזיקלי למשפטים מלודיים, יכירו לקהל כמה ראגות ואף ילמדו אחת מהן בצורה אקטיבית, כולל שיר שהקהל יקח עמו הביתה כמתת.

[youtube /XlCZe64iwwM]

להרצאה של דוד שולמן (ללא תשלום ) שתתקיים ביום שלישי, ה-12.3.19 בבית הקונפדרציה, בשעה 19:00. יש להירשם מראש בטלפון- 02-6245206 שלוחה 4 .

האירועים יתקיימו בשיתוף עם שגרירות הודו בישראל  ובתמיכת משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות ועיריית ירושלים, האגף לתרבות ושגרירות הודו בישראל.

הולי הודי עם האחיות אקאראי

בית הקונפדרציה 13-14.3.19 , בשעה 20:30

 

מחיר כרטיס למופע: 80 שקלים

רכישת כרטיסים: בימות, http://tickets.bimot.co.il

בטל' *6226, 02-6237000

למידע נוסף:
 http://www.confederationhouse.org

טל' 02-6245206, שלוחה 4

marina
בלוגרית דיסלקטית עם הפראות קשב וריכוז שכותבת עם שגיאות כתיב לא יודעת מתי כותבים עם "י" ומתי בלי....אבל תמיד יודעת מה להגיד :-))))