חברת Nany מגישה לרגל שבועות: קיש גבינות עיזים עם מנגולד ירוק

בוקר מעולה,


חוגגים שבועות עם Nany
חברת Nany והשף נדב חג'ג' מגישים:
קיש גבינות עיזים עם מנגולד ירוק
שבועות כבר כאן ואיתו ההכנות לארוחות החג. המוטיב: לבן, הרבה ירקות, גם גבינות, שילוב מושלם בין כל הדברים הטובים שהם תנובת הארץ. חברת Nany, בראשות השף נדב חג'ג', מגישה לרגל שבועות מתכון שהוא כוכב בכל ארוחת חג חלבית: קיש גבינות עיזים עם מנגולד ירוק שמקבל ייחוד בזכות קציפת הארטישוק והפסטו של Nany. חג שמח!
מצרכים (לקיש בקוטר 24 ס"מ):
לבצק:
350 גרם קמח לבן
200 גרם חמאה
1 ביצה
2 כפות מים קרים מאד
מלח ופלפל שחור
למלית :
1 חבילה מנגולד חתוך לרצועות קטנות, כולל הגבעול.
1 בצל לבן חתוך לרצועות
2 כפות קציפת ארטישוק ופסטו של Nany
250 גרם גבינת לבנה עיזים
2 ביצים
מלח ופלפל שחור לפי הטעם
150 גרם גבינת פטה עיזים חתוכה לקוביות קטנות
אופן ההכנה:
1. להכנת הבצק: מערבבים את החמאה והקמח במעבד מזון עד לקבלת פירורים. מוסיפים את הביצה ולאחר מכן כף מים קרים. ממשיכים לעבד עד לקבלת בצק אחיד, במידת הצורך מוסיפים עוד כף מים קרים. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומניחים במקרר למשך שעתיים.
2. לאחר שעתיים, מרדדים את הבצק לעיגול רחב ומסדרים בתוך תבנית קיש. מחוררים את תחתית הבצק, מניחים אבני אפייה או שעועית יבשה ואופים במשך 20 דקות, עד שהבצק מתחיל להיות זהוב.
3. להכנת המלית: מטגנים במעט שמן זית את הבצל עד שהוא הופך שקוף. מוסיפים את המנגולד ומאדים יחד עד שהמנגולד מתרכך. מעבירים לקערה ומצננים מעט. את שאר מרכיבי המלית, למעט הפטה, מערבבים יחד לקבלת קרם אחיד.
4. להרכבת הקיש: מפזרים את המנגולד והבצל על כל שטח הקיש, שופכים את קרם הגבינה ומפזרים קוביות פטה על הקיש.
5. אופים במשך כ-25 דקות, עד שהקיש מזהיב ומשחים מלמעלה. חשוב לציין – גבינת הפטה מלוחה ולכן כדאי לטעום לאורך הדרך לפני שמוסיפים מלח לבלילת הקיש, לפי טעמכם.