חברת שניר משיקה בישראל: אמנות מודרנית – המגיבה לסביבה

שלישי מבורך,

האלגוריתם משתלט על עולם האמנות והעיצוב:

 הכירו את הטרנד החדש:  

חברת שניר משיקה בישראל:

אמנות מודרנית – המגיבה לסביבה

מה קורה ליצירת אמנות כאשר התבונה המלאכותית והאלגוריתמיקה אשר שולטת בעולם הפיננסים, השיווק והסושיאל,  מגיעה גם לעולם היצירה?

חברת שניר משיקה בימים אלה  מיזם  חדש Snir & Liberman , כולל שירות פורץ דרך המשלב  טכנולוגיה מתקדמת לאמנות לחללים פרטיים וציבוריים, בעזרת שימוש בפלטפורמת BIG DATA!

בדומה לתחומים כמו פיננסים, שיווק וניתוח צרכנים, השימוש ב big data ובכוח המחשוב של המידע וגם היכולת להשתנות בהתאם לתנאים המתקבלים בזמן אמת, יכולים להתקיים גם בשדה האמנות והעיצוב.  כך הופכת האמנות לדינמית   המגיבה לסביבה שלה.  האלגוריתמים והמודלים של התבונה המלאכותית , תוך שימוש במנועים פיזיקליים, חישובי פיקסלים מתמטיים ושימוש בסאונד כמחולל תנועה, הם המכחולים של העידן החדש.

לילך הניג שמול, מנהלת מחלקת עיצוב והום סטיילינג בחברת שניר  ואופיר ליברמן, מעצב ואמן אוצר, אשר הקימו את המיזם החדש, אומרים:  "חשוב להבין, שהחלל או המרחבים השונים ניתנים להתייחסות, בדומה לאפליקציה עם צרכים ויעדים, כמרחב דיגיטלי שיש בו משתמשים שונים עבורם מעצבים  את החוויה המדויקת ביותר.  צורת השימוש וההתרשמות של המבקר בחלל, תושפע מתוך בחירה נכונה של כלים טכנולוגים ליצירת החוויה המתאימה ביותר, לצרכיהם ולהנאתם של המבקרים ושל בעלי הנכס".

אופיר ליברמן מוסר: "מדובר בזן חדש של מעצבים,  היוצרים אמנות יוצאת דופן.    הפלטפורמות החדשות מאפשרות לאומנים העכשוויים ליצור יצירות המהוות שיקוף של מצבים נפשיים ופיזיים, החל במצב חברתי/ סוציאלי וכלה במצב כלכלי, מצבי רוח ומצבים אין-סופיים אחרים."

לילך הניג שמול מוסרת: "מסכים והקרנות הם חלק מחומרי גלם בתעשיית העיצוב והאדריכלות בעולם. אנחנו מציעים פתרונות מדויקים ובעלי אימפקט חזותי לכל חלל שבו נציב את אחת מהעבודות שלנו, כך אנו יוצרים ומפעילים את החלל הציבורי, בקצב התואם את החיים שלנו בהווה. אנחנו מציגים את המיצגים יוצאי הדופן שלנו במבואות של בתי מלון, בכניסה למגדלי משרדים יוקרתיים, בתערוכות מיוחדות, אירועי קונספט ובבתים פרטיים."

היתרונות הבולטים בעיצוב החדשני: נגישות –  הטכנולוגיה בשנים האחרונות מאפשרת הוזלת עלויות.    

תהליך היצירה – עבודה משותפת עם המחשב הדומה לעבודה עם כליו של הצייר,    ודיאלוג בין האדם למחשב, כאשר השפה היא הפלטפורמה והתוצר הוא של ניסוי וטעיה.

אם בעולם התכנות, המתכנת יודע מה הוא רוצה לעשות והוא מחפש את הדרך הכי מהירה ליצירה, יצירת האמנות בפלטפורמות אלו היא הפוכה, היוצר לא יודע מה הוא רוצה לעשות והוא נמצא בניסוי וטעיה מתמיד, אשר מאפשר עוד ועוד צורות ביטוי של מערכת היחסים בין האדם למכונה.

טכנולוגיות מאפשרות את התקדמות היצירה – התפתחות עולם הסנסורים, אשר מאפשרים קליטת מידע איכותי כמו לדוגמה קינקט אזור או real sense של אינטל ומשקפות ה VR הפופולריות בשוק, מאפשרות לעולם האמנות הדיגיטלית המשתמש בהן ליהנות גם מהתפתחותם של הרובוטיקה והאוטומציה, זאת בשל העובדה כי בסופו של דבר היצירה המחוללת על ידי המערכת, משתמשת גם בחושי המצלמה והסנסורים של המרחק. וכך למעשה היצירה היא אינטראקטיבית ומשתנה.

פלטפורמות כגון touch designer מסוגלות להתממשק למסכים מרובי הקרנות משוכללים, סאונד מתקדם, ואפילו שליטה במערכות תאורה פרמטריות באמצעות השליטה ברובוטיקה. והתוצר הוא מרהיב ביופיו ובאיכותו.